Digital marketing od dłuższego czasu notuje dynamiczne wzrosty, a kolejne firmy przekonują się, jak skuteczne mogą być kampanie online. Odpowiednio zoptymalizowane i dobrze zaplanowane stanowią doskonałe źródło pozyskiwania nowych Klientów oraz wspierania rozwoju biznesu. W końcu wszystkim nam zależy na inwestycji, która się zwraca, i to najlepiej z nawiązką! Czasami jednak, aby osiągnąć takie rezultaty, warto skorzystać z pomocy ekspertów. Na szczęście w ZnajdźReklamę.pl mamy ich wielu, a sukcesy naszych kampanii są na to idealnym dowodem.
Dziś prezentujemy case study kampanii przeprowadzonej dla naszego Klienta, która okazała się prawdziwym sukcesem. Już w pierwszym miesiącu osiągnęliśmy ROAS znacząco przekraczający oczekiwania, bo sięgający aż 2 444%! Jak to zrobiliśmy? Przeanalizujemy najważniejsze kroki, które sprawiły, że Klient zdecydował się na zainwestowanie w reklamę dużo więcej.
Case study Klienta ZnajdźReklamę.pl
Klient: Sklep internetowy z kompleksowymi rozwiązaniami do nawadniania ogrodów.
Czas trwania kampanii: 12.04.24 – 31.05.24
Wyzwanie:
- osiągnięcie satysfakcjonującego ROASu w pierwszym miesiącu kampanii (przy ograniczonym budżecie reklamowym w wysokości 2 000 zł)
- utrzymanie wysokiego ROASu przy nieograniczonym budżecie reklamowym
Rozwiązanie:
Kwiecień
Działania w kwietniu rozpoczęliśmy od weryfikacji konwersji. Zauważyliśmy, że na koncie Google Ads, które otrzymaliśmy od Klienta, nie ma konwersji dodania do koszyka, więc ją stworzyliśmy. W niektórych przypadkach, szczególnie przy rozpoczęciu działań reklamowych, może być ona przydatna, więc lepiej takie dane zacząć zbierać szybciej, niż później.
Dodatkowo, stworzone zostały listy remarketingowe oparte na zdarzeniach, aby w przyszłości wspierały kampanie Performance Max. Następnie przystąpiliśmy do konfiguracji remarketingu dynamicznego za pomocą narzędzia Google Tag Manager. Należało również zmienić część ustawień w panelu Google Analytics 4.
Celem na kwiecień była maksymalizacja przychodów przy ograniczonym budżecie na kampanie reklamowe w wysokości 2 000 zł.
Już po niespełna 10 dniach od uruchomienia kampanii, ze względu na sporą liczbę wygenerowanych transakcji, mogliśmy zmienić strategię ustalania stawek w kampanii Performance Max z maksymalizacji liczby konwersji na maksymalizację wartości konwersji.
Kwiecień skończyliśmy z przychodami na poziomie niespełna 50 000 zł, przy wydatkach w wysokości prawie 2 000 zł, co dało ROAS 2 444%.
Maj
Na początku maja odbyliśmy rozmowę z Klientem, podczas której dowiedzieliśmy się, że ze względu na bardzo dobre wyniki oraz trwający sezon w branży, możemy natychmiast kilkakrotnie zwiększyć budżet reklamowy, jeśli będziemy w stanie utrzymać ROAS na poziomie minimum 1 000%.
Dodatkowo, nowo powstałe kampanie (maj zakończyliśmy z 11 kampaniami Performance Max, dla przypomnienia w kwietniu uruchomiona była zaledwie 1) optymalizowaliśmy pod kątem grup plików, wyświetlanych produktów oraz budżetu dziennego. Sukcesywnie zwiększaliśmy budżety w kampaniach, które osiągały bardzo dobre wyniki, dzięki czemu byliśmy w stanie skalować przychody.
Kampanie w maju wygenerowały przychód w wysokości niespełna 170 000 zł, przy niemal 12 000 zł kosztów. Przyniosło to ROAS na poziomie 1 412%, co przy sześciokrotnym zwiększeniu budżetu reklamowego było satysfakcjonującym wynikiem dla nas, ale przede wszystkim także dla Klienta.
Chcesz zobaczyć więcej case studies kampanii ZnajdźReklamę.pl? Poznaj inne historie sukcesów naszych Klientów.
Zrób swoją kampanię reklamową ze ZnajdźReklamę.pl i zyskaj więcej!
Czy do tej pory wydawało Ci się, że skuteczne działania reklamowe zaczynają się od wysokiego budżetu, a w ciągu miesiąca nie da się osiągnąć satysfakcjonujących wyników? Pozwól, że udowodnimy Ci, że jest inaczej! W naszej codziennej pracy stawiamy na analizę działań, dzięki czemu możemy szybko reagować, by rezultaty były jak najlepsze! Działamy w myśl zasady, że nie ma dwóch takich samych kampanii, dlatego do każdej podchodzimy z takim samym zaangażowaniem, by dostarczać jak najlepsze efekty!
Zastanawiasz się, co możemy zrobić dla Ciebie? Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.