Jak skutecznie docierać do lokalnych społeczności, dzięki reklamie outdoorowej? Poznaj kampanię Oferteo.pl

Jak skutecznie docierać do lokalnych społeczności, dzięki reklamie outdoorowej? Poznaj kampanię Oferteo.pl

Skuteczna reklama to taka, która jest nie tylko widoczna, ale również trafia do odpowiednich osób. Kampania promująca usługę Oferteo Express na osiedlu Jagodno to doskonały przykład, jak dzięki precyzyjnemu dobraniu lokalizacji i nośników reklamowych, można dotrzeć do właściwej grupy odbiorców. Z pomocą paczkomatów połączyliśmy reklamę z nowoczesnymi technologiami, co pozwoliło szybko i skutecznie osiągnąć założone cele kampanii dla Oferteo.pl.

O kliencie

Oferteo.pl to platforma, która codziennie łączy firmy oraz osoby prywatne z podwykonawcami poszukującymi usług i produktów. Użytkownicy składający zapytania mogą w prosty sposób znaleźć potrzebne wsparcie, a dostawcy i wykonawcy – zyskują nowych zleceniodawców szybko i bez wysiłku.

Szczegóły kampanii 

Cel: Głównym celem naszego klienta była promocja usługi Oferteo Express, umożliwiającej szybkie rezerwowanie lokalnie działających fachowców, niemal od ręki. Kampania miała precyzyjnie trafić do mieszkańców osiedla Jagodno we Wrocławiu. Klient zwrócił się do nas z wyzwaniem dotarcia do tej grupy odbiorców za pomocą reklamy outdoorowej

Czas kampanii: październik 

Realizacja

Najlepszy sposób na dotarcie do lokalnej społeczności 

Najważniejsze aspekty, które wzięliśmy pod uwagę, to lokalizacja oraz format. Zależało nam nie tylko na dotarciu do osób zamieszkałych w konkretnym miejscu, ale także na tych, które są otwarte na nowoczesne technologie i chętnie korzystają z usług ułatwiających codzienne życie. 

Dlatego wybór padł na automaty Paczkomat – rzadko zdarza się, aby ktoś z innej dzielnicy zamawiał do oddalonego od jego lokalizacji paczkomatu, co ułatwia dotarcie do grupy docelowej. Dzięki naszemu wewnętrznemu systemowi mamy możliwość precyzyjnego zaplanowania lokalizacji nośników reklamowych i przedstawienia ich klientowi w jasny i czytelny sposób.

Nasz klient wybrał oklejenie pięciu kolumn na każdym z paczkomatów, co zapewnia widoczność nie tylko dla osób znajdujących się przy samym paczkomacie, ale również dla przechodniów. Decyzja o reklamie na paczkomatach to świetny wybór na sezon jesienno-zimowy, gdy szybciej zapada zmrok – paczkomaty są bowiem oświetlone, co dodatkowo zwiększa ich widoczność. Dodatkowy atut to fakt, że w IV kw roku mamy do czynienia z takimi okazjami, jak Dzień singla, Black Friday, czy zakupy świąteczne – a to naturalne triggery dla zamawiających do paczkomatów. To naturalnie poszerzyło nam grono odbiorców kampanii.

A jak nasz Klient ocenia współpracę? 

Marta Kaleta-Domaradzka, Ekspert ds. komunikacji i PR w Oferteo mówi:

Pani Paulina i zespół Znajdzreklame.pl byli nieocenionym wsparciem dla naszej kampanii. Towarzyszyli nam na każdym kroku swoją radą i sugestią, niejednokrotnie wyprzedzając nasze kroki. Sama kampania, która była jednym z kilku elementów naszych działań, przyniosła zakładane dla nas efekty — czyli pozwoliła użytkownikom Osiedla Jagodno we Wrocławiu poznać Oferteo.pl. Na pewno przy kolejnych akcjach wrócimy do Pani Pauliny!

Wykorzystanie kodów QR, czyli jak połączyć outdoor z digitalem

Dobry projekt wizualny i odpowiedni dobór nośników reklamowych to przepis na sukces. Kreacje, które otrzymaliśmy od Oferteo nie tylko przyciągały wzrok, ale były proste i funkcjonalne. Zawierały kod QR, który potencjalni klienci mogli łatwo zeskanować. Użycie zwrotu „na Jagodnie” daje odbiorcom poczucie lokalności, a wylistowanie usług jak np. „cieknący kran” czy „wymiana gniazdka” od razu wskazuje, czego można spodziewać się pod kodem QR. 

Automaty Paczkomat – idealne nośniki na kampanię „od zaraz” 

Jedną z największych zalet tego nośnika reklamowego jest możliwość rozpoczęcia kampanii w dowolnym dniu miesiąca – można powiedzieć, że to reklama „od ręki”. Choć dostępność zależy od aktualnych rezerwacji, duża liczba automatów daje szerokie możliwości działania. Przygotowanie kampanii trwa tyle, ile zajmie nam projekt i wydruk, a czas realizacji wynosi maksymalnie 10 dni roboczych. Paczkomaty można oklejać niezależnie od początku miesiąca, co znacznie przyspiesza start kampanii.

 

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.