Jak skutecznie dotrzeć z reklamą do szerokiego grona odbiorców w całym mieście? Odpowiedź jest prosta – reklama na tylnej części autobusu, czyli fullback. Ten mobilny nośnik przemierza różne zakątki miasta, zwiększając zasięg i widoczność kampanii. Taką strategię zastosowaliśmy w projekcie dla Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Naszym celem było zaplanowanie nośników, które idealnie sprawdzą się w krótkoterminowej kampanii, a jednocześnie pozwolą dotrzeć do jak największej liczby osób. Połączyliśmy siły z Agencją Reklamową Anny Turkiewicz i zaplanowaliśmy kampanię o imponującym zasięgu.
Kim jest nasz Klient?
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska), z siedzibą w Warszawie, jest największą bilateralną izbą w Polsce. Od niemal 30 lat wspiera rozwój polsko-niemieckich stosunków gospodarczych. Izba posiada dynamicznie działające biura regionalne w Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku.
Wyzwanie? Szeroki zasięg dla szybkiej kampanii
Kampania „Niemcy – tak pięknie, tak blisko” miała na celu promowanie niemieckich regionów jako atrakcyjnych destynacji turystycznych dla Polaków. Kampania skierowana głównie do mieszkańców Szczecina i Wrocławia miała za zadanie ukazanie bliskości i różnorodności atrakcji turystycznych i kulturowych Niemiec, zachęcając do odkrywania nowych, fascynujących miejsc.
Czas trwania: sierpień
Naszym celem była realizacja miesięcznej kampanii w komunikacji miejskiej we Wrocławiu, która, mimo krótkiego czasu trwania, miałaby dotrzeć do jak największej liczby osób. Zaplanowaliśmy więc umieszczenie reklam na 63 autobusach w mieście.
Co bardzo istotne – w takich kampaniach pojazdy trzeba rezerwować z dużym wyprzedzeniem, a decyzje muszą być podejmowane szybko, aby zapewnić sobie najlepsze miejsca i odpowiednie nośniki reklamowe. Dzięki szybkiej reakcji i skutecznemu zarządzaniu procesem, udało się nie tylko spełnić oczekiwania klienta, ale również osiągnąć założone cele kampanii, maksymalizując widoczność i skuteczność reklamy w całym mieście.
Na pytanie, dlaczego padło akurat na wybór oklejania autobusów, Arkadiusz Sówka, Strategic Director w Agencji Reklamowej Anny Turkiewicz odpowiada:
„Busbacki były naszą rekomendacją jako mobilny nośnik dobrze widoczny dla uczestników ruchu i optymalny kosztowo, zwłaszcza dla 1-miesięcznej kampanii. Umożliwiło to użycie znacznej liczby pojazdów i zapewnienie dobrej ekspozycji reklam na całym obszarze miasta.”
Dlaczego taka reklama jest skuteczna?
Reklama na autobusach to niezwykle skuteczna forma promocji, której efektywność wynika z kilku kluczowych czynników. Po pierwsze, szeroki zasięg tego typu reklamy pozwala dotrzeć do różnorodnych grup odbiorców w różnych częściach miasta. Autobusy poruszają się po wielu trasach, docierając zarówno do centrów miast, jak i peryferii, co sprawia, że reklama ma szansę być zauważona przez szerokie grono osób.
Atutem jest również wysoka rozpoznawalność. Reklama na autobusach charakteryzuje się atrakcyjną formą, która przyciąga wzrok. Dzięki temu, że autobusy kursują regularnie, odbiorcy mają wielokrotną ekspozycję na treść reklamy, co znacząco zwiększa jej zapamiętywalność.
W porównaniu do innych form reklamy zewnętrznej, reklama na autobusach oferuje relatywnie niski koszt dotarcia do odbiorcy, co czyni ją korzystnym rozwiązaniem dla firm szukających efektywnego sposobu na dotarcie do szerokiej publiczności przy zachowaniu racjonalnych wydatków.
Dzięki mobilnemu charakterowi nośników oraz strategicznemu rozmieszczeniu w różnych częściach miasta udało nam się zaplanować kampanię o wysokiej widoczności i szerokiemu zasięgowi. Wybór tego rodzaju reklamy pozwolił nie tylko zbudować silną obecność marki, ale także efektywnie zagospodarować budżet, maksymalizując efektywność kampanii.