ROAS to skrót od „Return On Ad Spend” („zwrot z wydatków na reklamę”). Jest to jeden z istotnych wskaźników mówiących, czy inwestycje w reklamę przynoszą odpowiednie zyski, czyli – krótko mówiąc – czy nie tracimy przez inwestowanie w nieodpowiednie reklamy. Im lepiej działa Twoja reklama, tym wyższy ROAS. Każdej firmie powinno zależeć na tym, by jej reklamy miały jak najwyższy zwrot wydatków na reklamę. E-sklep, którego kampanie reklamowe prowadzimy za cel postawiła sobie osiągnąć ROAS na poziomie co najmniej 500% – przeczytaj, czy udało nam się osiągnąć założony cel!
Krótko o Kliencie – sklep zielarski ze zdrowymi produktami najwyższej jakości, obsługujący zarówno Klientów detalicznych, jak i handlowych. W ofercie e-sklepu znajdują się przyprawy, herbaty czy zioła – produkty wysokiej jakości w niskich cenach. Ze względu na rodzaj produktów i przystępne ceny, średnia wartość koszyka zakupowego jest dosyć niska, co powoduje, że osiągnięcie odpowiedniego ROASu w Google Ads może być utrudnione.
Wyzwanie – Celem Klienta, jak każdego innego sklepu jest prowadzenie sprzedaży na jak najwyższym poziomie. Klient od lat ma ROAS na zadowalającym poziomie, tj. w okolicach 370%. Jednakże celem naszego Klienta było zwiększenie ROASu do co najmniej 500%.
Przez półtora roku klient nie mógł się przebić przez ROAS 400%, w tym czasie testowano różne modele i struktury kampanii:
- Standardowa PLA ( w tym model SPAG ) z rozbiciem na grupy reklam wg. kategorii produktów
- Smart PLA
- Search tekstowy ( w tym model SKAG )
- Search dynamiczny ( DSA )
Rozwiązanie – Skonfigurowaliśmy nowe kampanie Smart PLA uwzględniając dane historyczne produktów i kategorii, które później przekształciliśmy w kampanię Performance Max. Stworzyliśmy:
Od samego początku wprowadzenia zmian, projekt nie miał spadku w ROASie.
Sytuacja nie zmienia się nawet w najtrudniejszym okresie w e-commerce, w lipcu i sierpniu osiągamy ROAS na poziomie 568% i dalej realizujemy założenia klienta.
Zrób swoją kampanię z ZnajdźReklamę.pl
E-commerce to specyficzny rynek, który obecnie przeżywa niesamowity rozkwit. E-sklepów jest coraz więcej, konkurencja rośnie. By przebić się ze swoją ofertą należy mieć rękę na pulsie, testować różne formy reklamy i weryfikować wstępne założenia. Naszym celem jest rozwój biznesu naszych Klientów. Dlatego też stale analizujemy wyniki, podejmujemy testy, by wzmocnić sprzedaż i jesteśmy na bieżąco z aktualnymi trendami. Jeśli działasz w e-commerce i chcesz by Twoja firma miała wyższą widoczność w internecie, a tym samym wyższe obroty – skontaktuj się z Agatą!
Napisz maila, lub umów się na spotkanie w calendly. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.