Rodzaje reklam w Google Ads

Rodzaje reklam w Google Ads

Google Ads to najpopularniejszy system reklamy internetowej, który oferuje szeroki wybór reklam w najróżniejszej formie. Od linków sponsorowanych, przez reklamy banerowe, po reklamy na Youtubie. Google Ads są wszędzie – nic więc dziwnego, że coraz więcej marek decyduje się na taką formę reklamy. Zapraszamy na wspólną wędrówkę po zakamarkach googlowych reklam! Po tej lekturze każda forma kampanii reklamowej tego giganta będzie Ci znana! Miłej lektury!

Google Ads – rodzaje reklam

Kampania Search: Reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania

Czyli najpopularniejsza forma reklamy google. W wynikach wyszukiwania pojawiają się reklamy tekstowe, dzięki którym możesz dotrzeć do użytkowników, którzy szukają w Google oferowanych przez Ciebie produktów i usług. To tu firmy prześcigają się, by “zająć pierwsze miejsce” w wynikach wyszukiwania – a koszt dotarcia na to pierwsze miejsce potrafi być naprawdę nieprawdopodobny. Według danych z 2021 roku np. w branży ubezpieczeniowej w USA, średnie CPC (cost-by-click) to blisko 90 złotych!

Dynamiczna reklama w wyszukiwarce (DSA) 

Ulepszona wersja promocji w sieci wyszukiwania. Reklamodawca tworzy tylko 1 linijkę opisu, natomiast nagłówek oraz stronę docelową ustala Google, na podstawie konkretnego wyszukania. Dzięki DSA w wynikach wyświetlają się bezpośrednie linki do kategorii, a nawet produktów. 

Performance Max

Czyli najnowsze dziecko Google – to rodzaj kampanii opierającej się na działaniu algorytmów samouczących się. Dzięki Performance Max, można utworzyć jedną kampanię i za jej pomocą wyświetlać reklamy we wszystkich miejscach udostępnianych przez Google. W tej reklamie rządzi algorytm, który automatycznie, w czasie rzeczywistym przez 24/7 zbiera dane i na ich podstawie wybiera najlepsze zasoby dla naszej reklamy. 

Kampania Display – Reklamy graficzne na stronach

Atrakcyjne wizualnie reklamy pojawiają się odbiorcom, gdy Ci korzystają z witryn, aplikacji oraz usług należących do Google. Kampanie z wykorzystaniem reklamy graficznych poszerzają zasięg i przyciągają uwagę odbiorców, nie tylko w wyszukiwarce Google, ale również w milionie innych miejsc dostępnych w internecie. Wśród partnerów znajdują się największe serwisy w kraju, jak Onet czy Interia, ale też mali wydawcy udostępniający przestrzeń reklamową poprzez Google AdSense. Materiały kolportowane w sieci reklamowej Google docierają do 9 na 10 użytkowników internetu.

Remarketing 

Reklamy graficzne – wyświetlane osobom, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę lub używały aplikacji. Takie reklamy wzmacniają w użytkownikach chęć nabycia konkretnego produktu. I tu wskazówka od naszego teamu – jeśli planujecie komuś zrobić niespodziankę i kupić konkretny produkt, a używacie tego samego komputera – reklama remarketingowa może zdradzić Wasze plany 😉 

Reklamy wideo w YouTube

Stosunkowo nowa reklama w formie wideo wyświetlania na YouTube i innych witrynach. Kampanie wideo pomagają zwiększyć świadomość marki, zwiększają liczbę konwersji, czy też zachęcają użytkowników do zakupów na stronie. 

Kampania PLA (Product Listing Ads) – reklama produktowa

Kampanie produktowe to te, które wyświetlają informacje o produktach, przez co idealnie nadają się dla sprzedawców detalicznych, którzy chcą zwiększać popyt na swój asortyment produktów. Reklamy produktowe wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i na karcie Zakupy w wyszukiwarce Google. Właściciele sklepów mogą też promować produkty dostępne w sklepach stacjonarnych, korzystając z reklam lokalnego asortymentu produktów.

Reklama aplikacji

Ten typ kampanii wykorzystuje informacje z Twojej aplikacji, aby automatycznie optymalizować reklamy w sieci wyszukiwania, Google Play, YouTube, na kartach Discover oraz w ponad 3 milionach witryn i aplikacji. Kampanie promujące aplikacje pomagają znajdować nowych użytkowników aplikacji i zwiększać sprzedaż. 

Kampanie lokalne

Tego typu reklamy pomagają przyciągać klientów do sklepów stacjonarnych i na wydarzenia. Reklamy są  optymalizowane pod kątem sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, Map Google i YouTube.

Kampanie Discovery – Dzięki kampaniom reklam Discovery reklamodawcy mogą wyświetlać atrakcyjne reklamy spersonalizowane umożliwiające docieranie do osób, które są gotowe do poznawania ich marek i interakcji z nimi – wszystko w ramach pojedynczej kampanii Google Ads.

Jaką formę reklamową najlepiej wybrać?

Użyjemy tutaj stwierdzenia, które zawsze jest na czasie: “to zależy” 🙂 Ale rzeczywiście to zależy od celu, grupy docelowej, promowanego produktu bądź usługi. Bardzo często świetnie sprawdza się kilkuetapowa reklama – np. kampania podzielona na reklamę w wyszukiwarce oraz wzmocniona reklamą remarketingową w postaci display – dzięki temu docieramy do grupy docelowej zainteresowanej naszym produktem, a następnie wzmacniamy przekaz wyświetlając reklamę śledzącą tym, którzy zareagowali na naszą kreację. Google Ads daje ogrom możliwości i jest bardzo dynamiczną, uczącą się machiną, wiele tu zależy od optymalizacji i stałej miary efektywności, ale dobrze skonstruowana i stale weryfikowana reklama, bardzo szybko zapewni zwrot inwestycji.

Sprawdź od czego zależy koszt reklamy w google, a jeśli chcesz, chętnie zaplanujemy dla Ciebie reklamę w Google Ads 🙂 

kontakt@zr-blog.pl +48 22 101 58 50

 

Źródło: Google Support

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.