Billboardy 3D – statyczne billboardy vs DOOH

Billboardy 3D – statyczne billboardy vs DOOH

Statyczne billboardy 3D czy DOOH w 3D? Reklamy 3D w outdoorze coraz częściej pojawiają się w dyskusjach na temat przyszłości rynku reklamy zewnętrznej. Obie formy reklamowe używają elementów trójwymiarowych w celu przyciągnięcia uwagi i zaangażowania odbiorców. I zdecydowanie robią to bardzo skutecznie! Trójwymiarowe obrazy robią dla nas ogromne wrażenie – niezależnie od tego, w jaki sposób zostały wykonane. Przygoda z 3D w outdoorze dopiero się zaczęła, a kreacje wykonane w tych technikach – zarówno na statycznym billboardzie, jak i na dynamicznym przekazie na ekranie LED, będą nas coraz bardziej zaskakiwać.

A co z różnicami między tymi dwoma różnymi formatami? To, co ich łączy to wykorzystywanie specjalnej perspektywy tworzącej iluzje postaci i elementów „wychodzących” z obrazu” oraz umiejętność przyciągania uwagi i angażowania odbiorców. Formaty jednak posiadają wiele kluczowych różnic. Weźmy na przykład ostatnie kampanie Google w outdoorze. Obie można nazwać mianem „3D”, ale technologia i technika wykonania obydwu jest kompletnie inna. Zobacz, jak Google promuje się w 3D!

Statyczne 3D z Google

oohtoday.com

oohtoday.com

 

Billboard firmy Google umieszczony w Stanach Zjednoczonych kreatywnie wykorzystuje wymuszoną perspektywę i wystające elementy tak, aby stworzyć świetnią instalacje 3D. Oprócz trójwymiarowością, reklama zwraca na siebie uwagę także podświetlaną półką, która imituje pasek wyszukiwania w Google. Dzięki kodzie QR umieszczonemu na billboardzie, odbiorca w łatwy sposób może podjąć interakcje przechodząc na docelową stronę internetową. I to nie wszystko – Google zadbało także o elementy dźwiękowe – z instalacji „wydobywa” się dźwięk gwizdka pociągu i ryczącego dinozaura!

 

 

 

Google x Samsung w DOOH 3D

Ta reklama to kompletnie inna historia! Przekaz umieszczony na słynnym Times Square w Nowym Jorku powstał dzięki użyciu ogromnego ekranu LED i trójwymiarowych elementów dynamicznego przekazu, który razem skutecznie tworzy iluzję 3D. Kampania powstała w celu promocji Galaxy Z Flip 4 – najnowszego telefonu firmy Samsung i jego funkcji tworzenia selfie z wykorzystaniem komend głosowych. Dwie animowane postacie – raper Ludacris oraz pies pokazują, jak robić zdjęcie bez użycia rąk przy zastosowaniu asystenta Google 🙂

Zatem – statyczne billboardy czy DOOH w 3D?

Kompletnie inne reklamy, zupełnie różne techniki wykonania – obie jednak można nazwać reklamą 3D 🙂 Zaletą, jaką łączy oba formaty jest umiejętność zapewniania odbiorcom bardziej wciągających i angażujących wrażeń przez kontakt z reklamą. Można zauważyć także, że reklamy 3D w bardziej atrakcyjny sposób przyciągają wzrok niż te dwuwymiarowe, „płaskie” reklamy. Jakie są różnice obu reklam? Billboardy 3D wykonane są z różnych materiałów – od plastiku przez papier po metal, z podświetleniem lub bez. Natomiast DOOH w 3D to wyświetlacze LED, które pokazują dynamiczne przekazy, a także mogą zachęcać do interakcji z nimi poprzez dotykowe ekrany lub inne technologie. Który format jest lepszy? Zaskoczenia tutaj nie będzie – oba formaty mogą być równie skuteczne! Ważne jednak, aby przy tworzeniu kampanii postawić na oryginalną, nieszablonową reklamę, która swoją kreatywnością zrobi spektakularne widowisko dla odbiorcy 🙂

Twoja reklama ze ZnajdźReklamę.pl

Zastanawiasz się nad reklamą outdoorową? W ZnajdźReklamę.pl możesz przygotować nieszablonową, kreatywną oraz oryginalną kampanię, od której nie da się oderwać wzroku! Dzięki naszemu 10-letniemu doświadczeniu na rynku OOH poznaliśmy każdą stronę outdooru w Polsce. Mamy ponad 65 tysięcy nośników w ponad 500 miastach – i wciąż się rozwijamy! Skontaktuj się z nami, a znajdziemy idealne miejsce na Twoją reklamę!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.