Jak wybierać billboardy, aby kampania była skuteczna i efektywna?

Jak wybierać billboardy?

Wykonanie i przeprowadzenie skutecznej kampanii billboardowej wiąże się z dokładnym zaplanowaniem i przemyśleniem kilku istotnych kwestii jeszcze przed jej startem. Uporządkowanie swoje strategii, określenie co i w jaki sposób chce się osiągnąć to pierwszy krok do rentowności płynącej z reklamy zewnętrznej. Billboardy, były i prawdopodobnie jeszcze długo pozostaną niezwykle skuteczną formą reklamy. Każdego roku, firmy wydają miliony złotych na reklamę zewnętrzną, a ponad połowa z tej kwoty jest przeznaczona właśnie na billboardy. Nic więc dziwnego, że większość osób słysząc pojęcie „reklama zewnętrzna” obrazuje sobie właśnie spory billboard umieszczony przy trasie lub w centrum miasta.

Billboardy są jedną z najbardziej widocznych oraz skutecznych form reklamy. Większość podróżujących osób, często znużonych długą trasą kierowców, pasażerów, którzy nie muszą patrzeć uważnie przed siebie lub tych oczekujących na autobus, ogląda i czyta treści na nich zawarte, co nieco rzadziej zdarza się w przypadku reklamy w formie ulotek.

Jest jednak kilka kwestii, o których trzeba pamiętać, aby billboard był skuteczny i zauważalny:

  • Widoczność – to jeden z głównych aspektów powodzenia. Jeśli billboard jest widoczny – większość osób zwróci na niego uwagę.
  • Częstotliwość ruchu wybranej lokalizacji – im więcej osób porusza się po wybranym obszarze, tym większy zasięg reklamy.
  • Grupę docelową – demografię odbiorców – jeśli produkt/usługa skierowany jest do młodych ludzi, lepiej umieścić reklamę w centrum miasta, niż np. na jego obrzeżach.
  • Obszar – mieszkalny/komercyjny – jeśli miejsce umieszczenia reklamy billboardowej znajduje się na terenie komercyjnym, istnieje duże prawdopodobieństwo, że dotrze do osób podróżujących do pracy/robiących zakupy.
  • Odległość reklamy od miejsca świadczenia usług – jeśli działa się lokalnie, warto umieścić reklamę niedaleko od miejsca działalności.

Billboardy mogą być bardzo dochodowe, chociaż jeśli chce się aby odniosły sukces, najpierw powinno się ocenić wszystkie warunki lokalizacji oraz wielkość kampanii. To doskonały sposób na dotarcie do masowej widowni w krótkim okresie. Tak jak w przypadku każdej innej formy marketingu, ważne jest, aby przeprowadzić wstępne planowanie. Gdy zdecyduje się na właściwe miejsce docelowe, ilość billboardów oraz ich rozmiar, można przystąpić do zlecenia/wykonania jego projektu.