Dzień Kobiet, znany także jako Międzynarodowy Dzień Praw Kobiet to świetna okazja na ciekawą akcje marketingową. Na przestrzeni lat firmy skutecznie zwracały nasza uwagę na to wyjątkowe święto i zachwycało swoimi ciekawymi pomysłami. Kto wyróżnił się najbardziej? Sprawdź zestawienie najciekawszych kampanii poświęconym kobietom 😊
Be one of many – Mercedes Benz
Kampania „Be one of many” marki Mercedes-Benz, zrealizowana z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet w 2024 roku, koncentruje się na promowaniu równości płci i zachęcaniu kobiet do odważnego podążania za swoimi pasjami i marzeniami. Spot przedstawia trzy inspirujące kobiety: Aya Jaff, autorkę i przedsiębiorczynię; Dalad Kambhu, szefową kuchni i właścicielkę restauracji; oraz Alexandra Straßburger, menedżerkę w Mercedes-Benz. Każda z nich dzieli się swoją historią, pokazując, jak przełamały tradycyjne role płciowe i odniosły sukces w swoich dziedzinach.
Women’s Aid – Look At Me
Women’s Aid stworzyło pierwszą na świecie interaktywną kampanię DOOH, która zwraca uwagę na przemoc domową. Reklama wykorzystywała technologię rozpoznawania twarzy – im więcej osób patrzyło na ekran z wizerunkiem posiniaczonej kobiety, tym szybciej jej obrażenia znikały.
To symboliczne przesłanie pokazuje, że reagowanie na przemoc ma realne znaczenie. Kampania udowodniła, że DOOH może nie tylko angażować, ale także edukować i inspirować do działania. Przykład Women’s Aid pokazuje, jak nowoczesne technologie mogą wspierać ważne inicjatywy społeczne i budować świadomość.
YES – Portret kobiecy
Świetna kampania z naszego rodzimego rynku! Marka biżuterii YES w swojej kampanii „Portret kobiecy” nawiązuje do wiersza Wisławy Szymborskiej, który ukazuje sprzeczne oczekiwania stawiane kobietom. Spot reklamowy przedstawia współczesną interpretację tego utworu, podkreślając absurdalność społecznych norm i zachęcając kobiety do wyrażania siebie bez ograniczeń. W ramach kampanii powstała również elegancka przypinka inspirowana kolażem autorstwa Szymborskiej.
Grupa OLX – BEZ JAJ
Grupa OLX ze swoim mocnym przekazem pokazała jeden z największych aktualnych problemów nierówności wśród płci – a dokładnie nierówną pensję. Prowokacyjna reklama opierała się na fakcie, że różnica między wynagrodzeniami mężczyzn i kobiet wynosi 18.5% (dane z Raportu Głównego Urzędu Statystycznego z 2018 r.), co teoretycznie można przełożyć na aż 68 dni darmowej pracy kobiet. Kampania pokazuje historie kobiet pracujących w korporacji, które ironicznie przedstawiają swój świat i aktualne problemy.
Daughter – Audi
Może ta kampania nie powstała z okazji Dnia Kobiet – ale i tak warto o niej wspomnieć 🙂 Audi w swojej reklamie na SuperBowl 2017 chciało pokazać swoje poparcie dla równouprawnienia oraz jednakowej płacy za tę samą pracę. „Postęp jest dla wszystkich” – to hasło, które kończy spot i w świetny sposób łamie powszechne stereotypy.
Gdzie są nasze patronki? – BNP Paribas Bank Polska
Historia Polski przepełniona jest wieloma inspirującymi kobietami, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju nauki, sztuki oraz innych dziedzin. Na Dzień Kobiet 8 marca 2021 roku BNP Paribas Bank Polska rozpoczęło swoją własną akcję i zadało pytanie „Gdzie są nasze Patronki?”. Pytanie musiało zostać zadane, ponieważ aż 90% patronów polskich szkół to mężczyźni. Bank swoją inicjatywą chciał zachęcić polskie szkoły do przyjmowania nazwisk wyjątkowych kobiet, których – jak wcześniej wspomnieliśmy – w naszej historii nie brakuje 🙂
Twoja reklama ze ZnajdźReklamę.pl!
Chcesz skorzystać z potencjału reklamy online? Postaw na stały rozwój i stwórz swoją kampanię ze ZnajdźReklamę.pl! Na bieżąco testujemy wiele zmiennych, takich jak: nowe teksty, nagłówki, opisy, stawki czy miejsca wyświetlenia reklamy. Dzięki temu Twoja kampania nie tylko dotrze do jak największej liczby odbiorców, lecz także jej efektywność będzie rosła z każdym miesiącem. Skontaktuj się z nami i poznaj moc reklamy online!
Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.