Dzień Kobiet, znany także jako Międzynarodowy Dzień Praw Kobiet to świetna okazja na ciekawą akcje marketingową. Na przestrzeni lat firmy skutecznie zwracały nasza uwagę na to wyjątkowe święto i zachwycało swoimi ciekawymi pomysłami. Kto wyróżnił się najbardziej? Sprawdź zestawienie najciekawszych kampanii poświęconym kobietom 😊
IKEA – FiftyFifty
IKEA chciała zwrócić uwagę swoją akcją na nierówny podział obowiązków, jaki często występuje między kobietami i mężczyznami. Cyfrowa gra karciana FiftyFifty promuje równość w domach i uświadamia, ile obowiązków biorą na siebie kobiety. Gra pojawiła się na InstaStories IKEA – a wraz z nią karty z pytaniami np. ile czasu poświęcasz na obowiązki domowe 🙂
Grupa OLX – BEZ JAJ
Grupa OLX ze swoim mocnym przekazem pokazała jeden z największych aktualnych problemów nierówności wśród płci – a dokładnie nierówną pensję. Prowokacyjna reklama opierała się na fakcie, że różnica między wynagrodzeniami mężczyzn i kobiet wynosi 18.5% (dane z Raportu Głównego Urzędu Statystycznego z 2018 r.), co teoretycznie można przełożyć na aż 68 dni darmowej pracy kobiet. Kampania pokazuje historie kobiet pracujących w korporacji, które ironicznie przedstawiają swój świat i aktualne problemy.
Dla Kobiet, które znam, moc życzeń co dzień mam – Zalando
Zalando postanowiło podejść do tematu Dnia Kobiet w troszkę inny sposób niż reszta firm 🙂 Firma chciała sprawić wszystkim kobietom świetny dzień przesyłając życzenia prosto od Roberta Makłowicza – uwielbianego przez wielu krytyka kulinarnego. Pan Robert z miską przepełnioną bułkami na tle róż lub obok delfina zapewne wywołał uśmiech u każdego – nawet u Panów 🙂
Daughter – Audi
Może ta kampania nie powstała z okazji Dnia Kobiet – ale i tak warto o niej wspomnieć 🙂 Audi w swojej reklamie na SuperBowl 2017 chciało pokazać swoje poparcie dla równouprawnienia oraz jednakowej płacy za tę samą pracę. „Postęp jest dla wszystkich” – to hasło, które kończy spot i w świetny sposób łamie powszechne stereotypy.
Gdzie są nasze patronki? – BNP Paribas Bank Polska
Historia Polski przepełniona jest wieloma inspirującymi kobietami, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju nauki, sztuki oraz innych dziedzin. Na Dzień Kobiet 8 marca 2021 roku BNP Paribas Bank Polska rozpoczęło swoją własną akcję i zadało pytanie „Gdzie są nasze Patronki?”. Pytanie musiało zostać zadane, ponieważ aż 90% patronów polskich szkół to mężczyźni. Bank swoją inicjatywą chciał zachęcić polskie szkoły do przyjmowania nazwisk wyjątkowych kobiet, których – jak wcześniej wspomnieliśmy – w naszej historii nie brakuje 🙂
Pepsi – Yes She Can
Pepsi także dołączyło do firm celebrujących Dzień Kobiet i zwracających uwagę na równouprawnienie. Ze swoim sloganem z grą słów „Yes She Can!” i wykorzystaniem puszki z napojem, Pepsi życzyło wszystkim kobietom wesołego dnia z okazji ich święta.
Twoja reklama ze ZnajdźReklamę.pl!
Chcesz skorzystać z potencjału reklamy online? Postaw na stały rozwój i stwórz swoją kampanię ze ZnajdźReklamę.pl! Na bieżąco testujemy wiele zmiennych, takich jak: nowe teksty, nagłówki, opisy, stawki czy miejsca wyświetlenia reklamy. Dzięki temu Twoja kampania nie tylko dotrze do jak największej liczby odbiorców, lecz także jej efektywność będzie rosła z każdym miesiącem. Skontaktuj się z nami i poznaj moc reklamy online!
Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.