Put your face in a Book, czyli kampania Biblioteki Publicznej w Milwaukee, USA

Kampania została nagrodzona w zeszłym roku nagrodą Gold OBIE w kategorii Public Service.  Jest to kolejny dowód na to, że w outdoorze jako medium o masowym zasięgu najważniejszy jest pomysł !                Prosty i zrozumiały przekaz, często nawiązujący do popularnych motywów, elementów, wydarzeń.

Twórca kampanii, Dave Olson, do promocji czytelnictwa  wykorzystał   najpopularniejsze portale społecznościowe (Facebook, Youtube Twitter). Lokalna kampania ma na celu zachęcenie do spędzania większej ilości czasu na czytaniu książek. Jednocześnie zwraca uwagę na to, jak wiele czasu marnujemy w Internecie.

Billboard nawiązujący do portalu Twitter – “140 znaków? Spróbuj miliony” pokazuje przewagę literatury nad serwisem internetowym. (Limit posta na Twitterze wynosi 140 znaków). Pozostałe portale bazują na uczuciach odbiorcy, wywołując zastanowienie i nierzadko  zażenowanie jeśli chodzi o czas spędzany przy komputerze.

Billboardy zawisły w Milwaukee w USA, a następnie szybko rozprzestrzeniły się w internecie, właśnie na wyżej wymienionych portalach.

“Put your face in a book” – “Włóż głowę w książkę”

“You could be reading” – “Mógłbyś teraz czytać”

“140 characters? Try milions” – “140 znaków? Spróbuj miliony”

Po takiej kampanii nie pozostaje nam nic innego, jak … wsadzić nos w książkę 🙂

 

Źródło: www.thehangline.com