Letnie kampanie outdoor – jak sprawdzą się w promocji Twojej marki?

Letnie kampanie outdoor – jak sprawdzą się w promocji Twojej marki?

Wakacje to idealny czas, by zweryfikować skuteczność swojej strategii reklamowej. To również dość specyficzny okres w branży… Powiedzmy sobie szczerze – wiele osób nazywa go ogórkowym. I to nie bez przyczyny – wszystko zwalnia, a my udajemy się na długo wyczekiwane urlopy. A co gdyby ten czas wykorzystać z korzyścią dla naszej marki i znaleźć takie rozwiązania reklamowe, które dodatkowo napędzą sprzedaż? 

Ciepła pogoda zachęca do spontanicznych wyjść i wpływa na zwiększenie ruchu pieszych w obszarach miejskich. Ten wzrost aktywności to prawdziwa kopalnia złota dla OOH. Jest to okres, w którym chętnie wyjeżdżamy, spędzamy więcej czasu poza domem i odwiedzamy najpopularniejsze destynacje turystyczne. W związku z tym, potencjał reklam outdoorowych w tym czasie rośnie – zwłaszcza, jeśli mówimy o najbardziej znanych kurortach wakacyjnych. Szkoda byłoby tego nie wykorzystać. Jednak nie każda kampania outdoorowa przyniesie równie satysfakcjonujące wyniki. Jak zatem zrobić to dobrze?  Warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych czynników, o których więcej przeczytacie w naszym artykule.

Dlaczego warto postawić na reklamę outdoorową latem?

Słońce świeci, wszyscy są w dobrym nastroju, co czyni ten sezon idealnym do nawiązania kontaktu z odbiorcami, których głównym celem jest relaks oraz poznawanie nowych zakątków. Ponadto, osoby przebywające na wakacjach są skłonne wydawać więcej i są bardziej otwarte na spontaniczne decyzje zakupowe, dlatego wychodzenie do nich z komunikatem właśnie w tym okresie może okazać się strzałem w dziesiątkę. Grunt to dobry plan! Dzięki strategicznemu doborowi nośników reklamowych w miejscach o dużym natężeniu ruchu, marki mogą maksymalizować swoją widoczność i docierać do szerszego grona odbiorców. Latem odbywa się również coraz więcej wydarzeń na świeżym powietrzu, co stwarza doskonałe okazje do pojawiania się tam, gdzie gromadzą się ludzie. Możemy reklamować się na przykład w okolicach największych festiwalach i innych masowych imprezach plenerowych.

Promocja w miejscowościach turystycznych, czyli dlaczego odpowiednia lokalizacja to już połowa sukcesu?

Jak już wspomniano wcześniej – bardzo istotna jest przemyślana lokalizacja. System ZnajdźReklamę.pl umożliwia tworzenie skutecznych planów rozmieszczenia reklam. Dzięki tej technologii możemy z łatwością wybrać odpowiednie nośniki, znajdujące się w pobliżu interesujących nas miejsc. W wakacje dobrą opcją jest umieszczenie billboardów promujących lokalne atrakcje turystyczne np. muzea, festiwale czy regiony wzdłuż głównych dróg dojazdowych, w pobliżu hoteli, centrów turystycznych i popularnych punktów widokowych.

Warto zwrócić uwagę na to, jak skuteczną przestrzenią reklamową mogą być również najpopularniejsze wakacyjne lokalizacje. I to nie tylko dla branż ściśle związanych z danym regionem, ale także dla wielu innych sektorów. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Turyści to dodatkowa widownia, co przekłada się na znacznie większy zasięg. Na przykład, według oficjalnych danych, w zeszłym roku Gdańsk odwiedziło aż 4,1 miliona gości. Imponujące, prawda? Podobna sytuacja ma miejsce w innych turystycznych miejscach, takich jak Mazury czy południe Polski z Zakopanem na czele. Oczywiście, duży potencjał reklamowy tych miejsc przyciąga wielu zainteresowanych, co może prowadzić do trudności w dostępności pożądanych lokalizacji, jeśli nie podejmie się działań wystarczająco wcześnie.

Wykorzystując dane takie, jak informacje o lokalizacji i zachowaniu konsumentów, reklamodawcy mogą tak projektować swoje kampanie, aby docierać do odpowiednich osób w odpowiednim czasie. Na przykład promowanie strojów plażowych i sprzętu outdoorowego w regionach nadmorskich lub reklamowanie obozów letnich i aktywności rodzinnych w dzielnicach mieszkaniowych, może pomóc firmom przyciągnąć uwagę swojej docelowej publiczności za pomocą trafnych i terminowych reklam. Docierając do właściwych osób w sezonie letnim, marki mogą maksymalizować swój budżet reklamowy i osiągnąć wyższy zwrot z inwestycji.

Reklama zewnętrzna – doskonały sposób na promocję obiektów turystycznych

Choć letnia aura zachęca do podróży, to wielu z nas dopada w pewnym momencie ten stan, w którym myślimy, że najbliższa okolica nie ma już nic ciekawego do zaoferowania. W wielu przypadkach nie jest to prawda, niemniej jednak czasami przydałaby się drobna inspiracja, dzięki której na nowo docenimy atrakcje wokół nas. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że w zasięgu znajduje się wiele nieodkrytych perełek. Promowanie ich z wykorzystaniem reklamy outdoorowej ma wiele zalet. Przede wszystkim dociera ona do szerokiego grona odbiorców – zarówno miejscowych, jak i przejezdnych. Reklama zewnętrzna, umieszczona na billboardach, siatkach wielkoformatowych czy przystankach autobusowych, może okazać się strzałem w dziesiątkę przy promocji regionu, miasta, konkretnych atrakcji turystycznych czy obiektów noclegowych, jak np. hotele czy ośrodki wczasowe. Osoby podróżujące samochodami, pieszo czy komunikacją zbiorową mają szansę natknąć się na takie reklamy i zainteresować się przedstawionymi atrakcjami. 

Dzięki umieszczeniu reklamy w okolicy promowanych miejsc, możemy dotrzeć do tych osób, które jeszcze nie mają w pełni sprecyzowanych planów wyjazdowych lub po prostu są gotowe, aby je zmienić. Na przykład, wyobraźmy sobie billboard promujący urokliwy, nieco zapomniany zamek w niedalekiej odległości od dużego miasta. Osoby codziennie przemieszczające się tą trasą mogą zwrócić uwagę na tego typu atrakcję i zaplanować weekendowy wypad. Podobnie reklama na przystanku autobusowym, przedstawiająca piękne jezioro czy szlak rowerowy, może zainspirować mieszkańców do aktywnego spędzenia czasu na świeżym powietrzu.

Należy pamiętać, że promocja takich miejsc powinna odbywać się w odległości łatwej do pokonania od danej atrakcji. Znacznie trudniej będzie przekonać innych do odwiedzenia miejsca, jeśli znajduje się ono 500 km dalej. Oczywiście nie jest to reguła, a Ty musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki jest główny cel Twoich działań, a wtedy doradca zaproponuje rozwiązanie idealne dla Twoich potrzeb.  

O czym musisz pamiętać, planując letnią kampanię zewnętrzną?

Łap naszą krótką ściągę, dzięki której żaden ważny punkt nie umknie Twojej uwadze. 

  1. Wybierz formaty reklamowe, które najlepiej dopasują się do twoich potrzeb i celów.
  2. Weź pod lupę wszystkie miejsca, w których mogą pojawić się Twoi klienci, albo zostaw to profesjonalistom! W ZnajdzReklamę.pl przygotujemy Twoją kampanię w każdym zakątku Polski. Nie musisz znać topografii miast, bo dzięki naszemu systemowi zaproponujemy Ci lokalizację idealnie dopasowaną do Twojej kampanii.
  3. Nie pozwól, żeby Twoja kampania zniknęła wśród setek innych reklam. Traf do klientów z ciekawym przekazem, który zapadnie im w pamięć.

Lato pełne szans na reklamę zewnętrzną 

Reklama outdoorowa ma nieograniczony potencjał, aby inspirować do odkrywania nowych miejsc i sprawiać, że każda podróż stanie się niepowtarzalną przygodą. Wykorzystaj jej możliwości w pełni i przyciągnij uwagę swoich przyszłych klientów już dziś! 

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.