Najlepsze kampanie reklamowe 2022 roku, które warto zapamiętać!

Najlepsze kampanie reklamowe 2022 roku, które warto zapamiętać!

Koniec roku to świetny czas na podsumowanie tego, co się działo na rynku marketingowym. Przegląd udanych kampanii może dostarczyć Ci inspiracji i pomysłów na przyszłe działania marketingowe! Możemy zobaczyć co się udało, co zaciekawiło, co zaskoczyło, a co można było zrobić lepiej. A jak wyglądał rok 2022 w branży outdoorowej? Zdecydowanie dużo się działo! Nieszablonowe kreacje zachwycały swoją innowacyjnością i przyciągały uwagę odbiorców – a także zapadały w pamięć! Zobacz zestawienie najciekawszych kampanii outdoorowych 2022 roku – i inspiruj się!

Galaxy Z Flip 4 – Samsung

Samsung w świetny sposób promował swój najnowszy telefon Galaxy Z Flip4! Tak nietypowy telefon zdecydowanie zasługiwał na nieszablonową formę reklamy. Tak właśnie powstała oryginalna reklama urządzenia na przystanku w Belgii! Zamiast normalnych siedzeń – zamontowano imitacje telefonów! Oczywiście tak, jak Galaxy Z Flip4 – miejsca na przystanku można rozkładać!

fot. digitalsynopsis.com/

Samsung kontynuował swoją promocję Galaxy Flip Z 4 z pomocą… składanego billboardu! Specjalnie skonstruowany billboard ukazywał w wielkiej skali najważniejszą cechę nowego urządzenia – możliwość składania! Billboardy pojawiły się w 4 londyńskich lokalizacjach.

fot. adage.com

Sprzeciw wobec wojnie – siatka dla Ukrainy

2022 stał się też rokiem, w którym rozpoczęła się wojna. Słowa wsparcia dla Ukrainy można było zobaczyć wszędzie – w Internecie, mediach społecznościowych, a także na ulicy w formie marszów, a także plakatów, billboardów oraz siatek. Mieliśmy okazję przygotować dla jednego z naszych klientów niezwykłych rozmiarów siatkę reklamową z mocnym przekazem. Tę kreację można było zobaczyć w Warszawie na Alei Krakowskiej. Miejsce, rozmiar, przekaz – całość robi ogromne wrażenie i na pewno nie da się tej kreacji pominąć. Cały dochód z realizacji tego nośnika został przeznaczony przez ZnajdźReklamę.pl na wsparcie Ukrainy.

Netflix – Stranger Things 4

W tym roku największe poruszenie w świecie netflixowskim wywołała premiera 4 sezonu Stranger Things, a także idąca za tym akcja marketingowa przeprowadzona na potrzeby promocji serialu. W jej ramach w kilku miejscach na świecie pojawiły się specjalne portale. Przejścia na „drugą stronę” były widoczne aż w 14 krajach, m.in. w USA, Kolumbii, Australii, a także w Polsce! 26 maja o 23:00 mieszkańcy Krakowa byli świadkami ,,otworzenia portalu do Drugiej Strony”. Mury Wawelu na chwilę zmieniły się w świat znany fanom produkcji – w trakcie projekcji wyświetlane były obrazy oraz puszczane dźwięki nawiązujące do fabuły kolejnego sezonu.

Piwo Corona

Reklama stworzona przez agencję Wieden+Kennedy w swojej kreacji wykorzystała cień powstały z liści, które tworzą ścianę muralu. Między 18:30-18:45 mural pokazywał swoją formę – butelki piwa Corona!

Gray Man – Netflix

Netflix wie, jak się promować, a rok 2022 jeszcze bardziej to podkreślił! Po świetnej reklamie Stranger Things przyszedł czas na promocję najnowszego filmu Gray Man. To także kolejna kreacja, w której cień grał główną rolę – zdecydowanie wyróżniającym się trendem w tym kończącym się roku była zabawa z cieniem w reklamie. Więcej o tym pisaliśmy tutaj: Reklama z cieniem w roli głównej!

„Noś wełnę, nie paliwo kopalne” – Woolmark

„Co 25 minut kałuża ropy naftowej o wymiarach basenu olimpijskiego jest używana do produkcji odzieży syntetycznej”

To właśnie te dane pochodzące z raportu Fundacji Ellen Macarthur stały się paliwem do stworzenia kreatywnej kampanii reklamowej marki Woolmark! Jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek włókien tekstylnych postawiła na wielokanałową promocję. A celem ich kampanii było zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat wykorzystania ropy naftowej przy produkcji tekstyliów syntetycznych i pokazanie wpływu na nasze środowisko. Przy okazji edukacji zachęcają także do korzystania z lepszej alternatywy – ubrań wełnianych.

fot. oohtoday.com

Przekazy zawierały podkreślony kontrast – modelkę oblaną czarną mazią (imitującą ropę naftową) oraz ubraną w wełniane ubrania na tyle naturalnego krajobrazu. Marka w mocny sposób postanowiła przekazać wpływ, jaki fast fashion ma na nasze środowisko. Kampania obejmowała wiele form nośników outdoorowychbillboardy, citylighty, a także reklamę DOOH! Nośniki pojawiły się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Australii we wrześniu 2022 roku.

fot. oohtoday.com

Grab a handful – KIND Snacks

Brytyjska marka KIND Snacks produkująca zdrowe przekąski postawiła przed stacją Kings Cross w Londynie billboard wypełniony świeżymi produktami prosto z ogrodu! Owocowy billboard miał zachęcić Brytyjczyków do spożywania zalecanej dziennej porcji owoców i orzechów. Przez jeden dzień – od godziny 7 do 19 każdy mógł podejść i poczęstować się owocami, warzywami oraz batonikami firmy znajdującymi się na planszy. Dlaczego właśnie taka kampania? Badania przeprowadzone właśnie przez markę Kind Snacks dowiodły, że jedynie 13% Brytyjczyków spożywa zalecaną porcję orzechów dziennie. Zatem zielony billboard miał nie tylko smakować, ale także edukować!

fot. oohtoday.com

Stwórz swoją kreatywną kampanię ze ZnajdźReklamę.pl!

Czujesz już inspirację płynącą z najciekawszych kampanii 2022 roku? Bierz przykład z najlepszych i wyjdź na ulicę ze swoją reklamą w 2023 roku! Poznaj ofertę ZnajdźReklamę.pl i znajdź idealne miejsce na swoją reklamę wśród 60 tysięcy nośników w całej Polsce. Możesz liczyć na fachowe doradztwo oraz sprawną organizację kampanii outdoorowej przez doradców ZnajdźReklamę.pl – poznaj z nami moc outdooru! Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.