Koniec roku to świetny czas na podsumowanie tego, co się działo na rynku marketingowym. Przegląd udanych kampanii może dostarczyć Ci inspiracji i pomysłów na przyszłe działania marketingowe! Możemy zobaczyć co się udało, co zaciekawiło, co zaskoczyło, a co można było zrobić lepiej. A jak wyglądał rok 2022 w branży outdoorowej? Zdecydowanie dużo się działo! Nieszablonowe kreacje zachwycały swoją innowacyjnością i przyciągały uwagę odbiorców – a także zapadały w pamięć! Zobacz zestawienie najciekawszych kampanii outdoorowych 2022 roku – i inspiruj się!
Galaxy Z Flip 4 – Samsung
Samsung w świetny sposób promował swój najnowszy telefon Galaxy Z Flip4! Tak nietypowy telefon zdecydowanie zasługiwał na nieszablonową formę reklamy. Tak właśnie powstała oryginalna reklama urządzenia na przystanku w Belgii! Zamiast normalnych siedzeń – zamontowano imitacje telefonów! Oczywiście tak, jak Galaxy Z Flip4 – miejsca na przystanku można rozkładać!
Samsung kontynuował swoją promocję Galaxy Flip Z 4 z pomocą… składanego billboardu! Specjalnie skonstruowany billboard ukazywał w wielkiej skali najważniejszą cechę nowego urządzenia – możliwość składania! Billboardy pojawiły się w 4 londyńskich lokalizacjach.
Sprzeciw wobec wojnie – siatka dla Ukrainy
2022 stał się też rokiem, w którym rozpoczęła się wojna. Słowa wsparcia dla Ukrainy można było zobaczyć wszędzie – w Internecie, mediach społecznościowych, a także na ulicy w formie marszów, a także plakatów, billboardów oraz siatek. Mieliśmy okazję przygotować dla jednego z naszych klientów niezwykłych rozmiarów siatkę reklamową z mocnym przekazem. Tę kreację można było zobaczyć w Warszawie na Alei Krakowskiej. Miejsce, rozmiar, przekaz – całość robi ogromne wrażenie i na pewno nie da się tej kreacji pominąć. Cały dochód z realizacji tego nośnika został przeznaczony przez ZnajdźReklamę.pl na wsparcie Ukrainy.
Netflix – Stranger Things 4
W tym roku największe poruszenie w świecie netflixowskim wywołała premiera 4 sezonu Stranger Things, a także idąca za tym akcja marketingowa przeprowadzona na potrzeby promocji serialu. W jej ramach w kilku miejscach na świecie pojawiły się specjalne portale. Przejścia na „drugą stronę” były widoczne aż w 14 krajach, m.in. w USA, Kolumbii, Australii, a także w Polsce! 26 maja o 23:00 mieszkańcy Krakowa byli świadkami ,,otworzenia portalu do Drugiej Strony”. Mury Wawelu na chwilę zmieniły się w świat znany fanom produkcji – w trakcie projekcji wyświetlane były obrazy oraz puszczane dźwięki nawiązujące do fabuły kolejnego sezonu.
???? the rifts seen ’round the world ???? pic.twitter.com/WgBZW4DNHF
— Stranger Things (@Stranger_Things) June 1, 2022
Piwo Corona
Reklama stworzona przez agencję Wieden+Kennedy w swojej kreacji wykorzystała cień powstały z liści, które tworzą ścianę muralu. Między 18:30-18:45 mural pokazywał swoją formę – butelki piwa Corona!
Gray Man – Netflix
Netflix wie, jak się promować, a rok 2022 jeszcze bardziej to podkreślił! Po świetnej reklamie Stranger Things przyszedł czas na promocję najnowszego filmu Gray Man. To także kolejna kreacja, w której cień grał główną rolę – zdecydowanie wyróżniającym się trendem w tym kończącym się roku była zabawa z cieniem w reklamie. Więcej o tym pisaliśmy tutaj: Reklama z cieniem w roli głównej!
„Noś wełnę, nie paliwo kopalne” – Woolmark
„Co 25 minut kałuża ropy naftowej o wymiarach basenu olimpijskiego jest używana do produkcji odzieży syntetycznej”
To właśnie te dane pochodzące z raportu Fundacji Ellen Macarthur stały się paliwem do stworzenia kreatywnej kampanii reklamowej marki Woolmark! Jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek włókien tekstylnych postawiła na wielokanałową promocję. A celem ich kampanii było zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat wykorzystania ropy naftowej przy produkcji tekstyliów syntetycznych i pokazanie wpływu na nasze środowisko. Przy okazji edukacji zachęcają także do korzystania z lepszej alternatywy – ubrań wełnianych.
Przekazy zawierały podkreślony kontrast – modelkę oblaną czarną mazią (imitującą ropę naftową) oraz ubraną w wełniane ubrania na tyle naturalnego krajobrazu. Marka w mocny sposób postanowiła przekazać wpływ, jaki fast fashion ma na nasze środowisko. Kampania obejmowała wiele form nośników outdoorowych – billboardy, citylighty, a także reklamę DOOH! Nośniki pojawiły się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Australii we wrześniu 2022 roku.
Grab a handful – KIND Snacks
Brytyjska marka KIND Snacks produkująca zdrowe przekąski postawiła przed stacją Kings Cross w Londynie billboard wypełniony świeżymi produktami prosto z ogrodu! Owocowy billboard miał zachęcić Brytyjczyków do spożywania zalecanej dziennej porcji owoców i orzechów. Przez jeden dzień – od godziny 7 do 19 każdy mógł podejść i poczęstować się owocami, warzywami oraz batonikami firmy znajdującymi się na planszy. Dlaczego właśnie taka kampania? Badania przeprowadzone właśnie przez markę Kind Snacks dowiodły, że jedynie 13% Brytyjczyków spożywa zalecaną porcję orzechów dziennie. Zatem zielony billboard miał nie tylko smakować, ale także edukować!
Stwórz swoją kreatywną kampanię ze ZnajdźReklamę.pl!
Czujesz już inspirację płynącą z najciekawszych kampanii 2022 roku? Bierz przykład z najlepszych i wyjdź na ulicę ze swoją reklamą w 2023 roku! Poznaj ofertę ZnajdźReklamę.pl i znajdź idealne miejsce na swoją reklamę wśród 60 tysięcy nośników w całej Polsce. Możesz liczyć na fachowe doradztwo oraz sprawną organizację kampanii outdoorowej przez doradców ZnajdźReklamę.pl – poznaj z nami moc outdooru! Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!