Facebook Ads – formaty reklamy na Facebooku

Facebook Ads – formaty reklamy na Facebooku

W ostatnich czasach media społecznościowe stały się popularnym i efektownym kanałem dotarcia do klientów. Dzięki komunikacji bezpośredniej pozwalają one na zbudowanie lepszych relacji marki z klientem. A od odbioru przekazu zależy wiele – pozytywna reakcja odbiorców na udostępniane treści może skutkować kreowaniem przyjaznego wizerunku marki w social media. Konsumenci utożsamiają emocje towarzyszące im przy wyświetlaniu danego przekazu ze swoim wyobrażeniem o danej firmie, co wpływa następnie na opinie danego klienta na temat marki. Może prowadzić to do wzbudzenia w użytkowniku chęci zakupu danego produktu lub podzielenia się swoją pozytywną opinią, np. wśród innych użytkowników Internetu lub znajomych.

Na korzyść wykorzystania social media w strategiach marketingowych firm wpływa także ilość czasu spędzonego  w Internecie w ciągu dnia przez użytkowników. Według badania przeprowadzonego w 2022 roku przez Hootsuite przeciętny użytkownik Internetu w Polsce spędza w sieci około 6 godzin i 39 minut na dobę (przedział wieku: 16-64 lata). Warto zwrócić uwagę na to, na jakich serwisach poświęcamy tyle czasu – najczęściej używane w naszym kraju są: Facebook, w tym komunikator Messenger, Instagram, Youtube oraz TikTok. Zerknijmy zatem, jaki potencjał reklamowy kryje się w najpopularniejszych kanałach z wymienionych – sprawdź, co piszczy w Facebook Ads i poznaj formaty reklamy na Facebooku!

Facebook Ads (Meta) – Reklamy na Facebooku

Facebook Ads jest systemem reklamowym umożliwiającym tworzenie kampanii reklamowych na portalach Facebook oraz Instagram. Portale są świetnymi miejscami dotarcia do potencjalnych Klientów, zwiększenia świadomości o marce, pozyskania fanów, czy zwiększenia sprzedaży. Duża popularność Facebooka (17,65 mln użytkowników w Polsce) oraz Instagrama (10,1 mln użytkowników) sprawia, że potencjał obu serwisów jest ogromny.
Wyniki badania przeprowadzonego przez Social Media Examiner wskazały na Facebook jako nieprześcigniętego lidera w aspekcie prowadzenia kampanii marketingowych. Aż 94% badanych marketerów wymieniło daną stronę jako najczęściej używaną w celach marketingowych. Warto zauważyć także, że ponad połowa ankietowanych wskazała Facebook jako najważniejszą platformę dla ich biznesu. Na Facebooku przedsiębiorstwa mają możliwość m.in. założenia i prowadzenia profilu firmowego. System umożliwia także publikowanie reklam m.in. w formie zdjęcia, wideo, banneru reklamowego na Facebooku, Messengerze lub Marketplace, na Stories. Dostępna jest również opcja promowania gotowego już postu, który został już opublikowany.

Formaty reklam na Facebooku

Reklamy karuzelowe i pokazy slajdów


Efektowne na Facebooku stały się także reklamy karuzelowe oraz pokazy slajdów.
Ten format reklamy na Facebooku powala na umieszczenie od 2 do 10 kart, na których możemy zamieścić obrazy lub filmy. Każda plansza może posiadać inny link i kierować użytkownika do różnych stron poza serwisem. Karuzela ma orientacje poziomą – użytkownik przesuwając w lewo może odkryć kolejne karty karuzeli. Właśnie ten format potrafi skutecznie prezentować różne produkty (przekierowując użytkownika do strony dedykowanej danemu produktowi).
Dodatkowo na planszach może znaleźć się także krótki tekst wraz z przyciskiem Call To Action (np. „Kup teraz”, „Dowiedz się więcej”). Po kliknięciu przycisku CTA użytkownik przenoszony jest na określoną stronę internetową lub na komunikator Messenger do rozmowy z daną firmą.

Materiał błyskawiczny

formaty reklamy na Facebooku

Materiał błyskawiczny umożliwia na pełnoekranowe wyświetlenie reklamy na urządzeniu mobilnym. Przy pierwszym wejściu w interakcje ze sponsorowanym postem użytkownikowi ukaże się pełnoekranowy przekaz. Najlepiej w tej formie sprawdza się promocja sklepów e-commerce, które mogą w ten sposób zaprezentować kilka swoich produktów lub nawet całą ofertę bez przymusu wychodzenia użytkownika z Facebooka. W reklamie mogą pojawić się m.in. filmy, zdjęcia oraz przyciski przenoszące do określonej strony internetowej, np. do strony www z produktem. Największą zaletą materiału błyskawicznego jest możliwość zamieszczenia dużej ilości treści w jednej reklamie.

Instagram Ads – Reklama na Instagramie

System reklamowy Facebook Ads umożliwia także stworzenie reklam na Instagramie! Dlatego właśnie także na tej platformie możliwe jest stworzenie reklam w formie postu, Stories lub Reels zawierających obraz, film, animacje, czy karuzelę. Ponadto, Instagram oferuje także reklamy w sekcji „Eksploruj” – w której wyświetlają się treści proponowane użytkownikowi na podstawie jego zainteresowań, like’ów i obserwowanych kont. Stosunkowo nowa funkcja na Instagramie ,,Zakupy” pozwala także na przeglądanie i kupno produktów bez przymusu wychodzenia z aplikacji. Dzięki rozwinięciu tej funkcji większa wartość zyskały również reklamy produktowe, które przenoszą użytkownika na stronę produktu na platformie.

Twoja reklama w Internecie!

Jesteś zainteresowany reklamami w Internecie i w mediach społecznościowych? Wykorzystując złożone narzędzia do konfigurowania kampanii Facebook Ads jesteśmy w stanie dotrzeć do sprecyzowanych grup odbiorców. Takie rozwiązanie pozwoli na przedstawienie oferty osobom, które naprawdę są zainteresowane Twoimi produktami lub usługami i mogą stać się Twoimi nowymi lojalnymi klientami. Jeśli jednak Twoja grupa docelowa nie jest jeszcze sprecyzowana – określisz ją dzięki naszym działaniom. Skontaktuj się z nami, a stworzymy dla Ciebie skuteczną kampanię w mediach społecznościowych!

Źródła:
Raport Digital 2022, Hootsuite

M. Kuchta-Nykiel, Social media w Polsce i na świecie – najnowsze dane, https://socialpress.pl/2020/02/social-media-w-polsce-i-na-swiecie-najnowsze-dane (dostęp:12.01.2021)
M.A. Stelzner, 2020 Social Media Marketing Industry Report, https://www.socialmediaexaminer.com/social-media-marketing-industry-report-2020/ (dostęp: 12.01.2021)

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.