Menedżer reklam na Facebooku

Menedżer reklam na Facebooku

Facebook ostatnimi latami stał się niezwykle popularnym medium reklamowym, w którym swoją reklamę umieszcza większość firm. Reklama na Facebooku charakteryzuje się przede wszystkim ogromnym zasięgiem, różnorodnymi formatami reklamy oraz niskimi kosztami! Do prawidłowego funkcjonowania na tej platformie niezbędny jest jednak menedżer reklam na Facebooku. Cóż to takiego i jak go używać? Dowiesz się poniżej!

Menedżer reklam – co to takiego?

Menedżer reklam na Facebooku jest narzędziem umożliwiającym tworzenie i zarządzanie kampanii reklamowych na platformach Facebook, Instagram, Messenger i Audience Network. W tym miejscu możesz stworzyć reklamę, monitorować ją i edytować w razie konieczności zmian. Właśnie w Menedżerze reklam sprawdzisz ten wyniki swojej kampanii i przeprowadzisz analizę skuteczności!

Menedżer reklam na Facebooku – tworzenie reklamy na Facebooku

Menedżer reklam na Facebooku

Struktura menedżera reklam na Facebooku składa się z 3 poziomów: kampania, zestaw reklam i reklama. Każdy poziom opowiada za inne zadania. Poznaj lepiej to narzędzie!

Poziom kampanii

W pierwszym kroku działania w Menedżerze tworzysz kampanie i określasz swój cel biznesowy – czyli to, co chcesz osiągnąć przez swoją reklamę. Wybór odpowiedniego formatu reklamy oraz jego skuteczności na platformie zależy głównie od celu reklamowego, jakiego wyznaczysz dla swojej kampanii. Serwis oferuje do wyboru następujące cele reklamy:

  • Rozpoznawalność
  • Ruch
  • Aktywność
  • Kontakty
  • Promocja aplikacji
  • Sprzedaż

Ważną kwestią na tym poziomie jest także wybór typu zakupu, który wpływa na sposób płatności, targetowanie oraz pomiar reklam. Menedżer umożliwia 2 typy zakupu: Aukcje lub zasięg i częstotliwość.

Poziom zestawu reklam

Na poziomie zestawu reklam określasz grupę odbiorców, do której chcesz kierować swoją reklamę. Aby ją określić należy wybrać odpowiednią lokalizację, wiek, płeć, języki oraz szczegółowe opcje targetowania, które jeszcze bardziej zawężą szeroką grupę odbiorców, która jest na Facebooku. Kolejnymi parametrami w tym miejscu, które wymagają określenia to umiejscowienie reklam (automatyczne lub ręczne), budżet i harmonogram. Każdy ten element wpływa na skuteczność Twojej reklamy.

Poziom reklamy

Po ustaleniu ważnych parametrów nadchodzi czas na kreatywność! To właśnie na poziomie reklamy tworzysz to – co trafi do Twoich odbiorców. Wybierasz w tym miejscu format reklamy (więcej o formatach reklamy na Facebooku przeczytasz tutaj!) – jest on, tak jak już wcześniej wspomnieliśmy, uzależniony m.in. od wybranego celu reklamowego. Po określeniu formatu możesz już wgrać swoją stworzoną kreacje reklamową oraz tekst!

A po reklamie… analiza jej wyników!

Po określeniu wszystkich parametrów reklamy i puszczeniu jej w świat Facebooka lub innej platformy, na którą się zdecydowaliśmy, czas na monitoring wyników kampanii! I tu także z pomocą przychodzi Menedżer reklam! Na skuteczną reklamę na Facebooku składa się umiejętne ustawienie wszystkich elementów, dopasowanie ich idealnie pod wytypowaną grupę docelową, a przede wszystkim wiedza analityczna specjalisty! Sprawdź wyniki swojej kampanii w menedżerze reklam i w razie braku sukcesu, wprowadź konieczne zmiany! Testowanie i mierzenie wszystkich parametrów pomoże Ci w stworzeniu idealnej kampanii!

Twoja reklama na Facebooku ze ZnajdźReklamę.pl!

Nie wiesz, jak stworzyć swoją reklamę w Internecie lub nie masz pomysłów na skuteczne dotarcie do swoich Klientów? Postaw na wiedzę specjalistów! W ZnajdźReklamę.pl oferujemy przeprowadzenie Twojej kampanii w najpopularniejszych mediach społecznościowych w naszym kraju! Natychmiastowe działanie, pełna kontrola skuteczności, stała optymalizacja – to tylko niektóre zalety reklamy internetowej! Sprawdź, która platforma jest idealnym miejscem na Twoją reklamę! Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!

Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.