Pal dalej! Nie przejmuj się!

Pal dalej! Nie przejmuj się!

Pal dalej! Nie przejmuj się! I tak zostaniesz z nami duchem. Ryby nie mają płuc, a żyją. Spróbuj, czy Ty też tak możesz. Im szybciej zaczniesz palić, tym szybciej skończysz. No i przede wszystkim – Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym!


Billboardy czy plakaty – były zawsze szeroko wykorzystywane przez przemysł tytoniowy, a dobrowolne ograniczenia, takie jak zobowiązania o nieumieszczaniu reklam na billboardach w określonej odległości od szkół, były zupełnie nieskuteczne. Obecnie zgodnie z art. 8 Ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych z dnia 9 listopada 1995 r.  zabroniona jest wszelka reklama i promocja wyrobów tytoniowych, rekwizytów tytoniowych i produktów imitujących wyroby lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli związanych z używaniem tytoniu.

Każdego roku rodzi się ok. 70 tys. dzieci, które przez pierwsze 9 miesięcy życia kąpią się w substancjach toksycznych dymu tytoniowego, poprzez palące w ciąży matki. Połowa z palących obecnie Polaków umrze przedwcześnie z powodu zawału serca, raka płuca, przewlekłej choroby płuc czy setek innych chorób pochodzących z inhalowania płuc dymem tytoniowym.

Jednak to, czego się nam zakazuje, automatycznie staje się bardziej atrakcyjne. Ludzie  zaczynają się przeciwstawiać i działają na przekór. Pojawia się u nich niechęć wobec źródła przeszkód oraz motywacja do przywrócenia stanu swobody, wolności generalnie. Jest to reaktancja, czyli mająca empiryczne poparcie, teoria oporu psychicznego. Zakaz sprawia, że prędzej czy później, znajdzie się ktoś chętny do tego, by go złamać. Problem palenia jest równie aktualny, jak kiedyś, a działanie wspomnianej teorii doskonale wykorzystały agencja TBSWA i firma AMS w kampanii antynikotynowej z 2005 roku.  Oto główne hasła kampanii:

Pal dalej! Nie przejmuj się! I tak zostaniesz z nami duchem. Ryby nie mają płuc, a żyją. Spróbuj, czy Ty też tak możesz. Im szybciej zaczniesz palić, tym szybciej skończysz. No i przede wszystkim – Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym!

Na świecie do tej pory powstało bardzo wiele kreatywnych, antynikotynowych kampanii, które wprost pokazują skutki wieloletniego oraz biernego palenia.

 

Plakat z 1994 r. Andrzeja Pągowskiego – „Papierosy są do dupy”. Kiedyś szokował.

Kiedy rzucisz?

Co zamiast palenia? Wybór jest naprawdę duży. Paczka papierosów dziennie – to  wartościowe czasopismo, w którym poczytasz o skutkach palenia, tygodniowo – płyta Twojego ulubionego zespołu reggae, wcale niezachęcająca do palenia, miesięcznie – kolejne już buty do biegania, dzięki którym oczyścisz sumienie, bo raczej nie płuca, pół roku – laptop, na którym będziesz czytał wpisy takie jak ten, rok – wymarzone wakacje na pięknej kubańskiej plaży. Bez cygara.

Gdy dobrze to sobie zwizualizujesz, nagle okaże się, że pewne rzeczy masz „za darmo”. Te wymienione spokojnie można zrealizować, większość z nich się opłaca, natomiast wszystkie warto. Dla siebie. Dla zdrowia. Dla bliskich.

 To kiedy rzucisz?

Creative Director: Shannon Bromley Art Director: Eddy Herty

Jeśli jeszcze nie zniechęciłeś się do palenia, polecam dość kontrowersyjne i niesmaczne, jak Twoje papierosy, wideo.

thetruth.com

Podumowując.

Twoje wyobrażenie:

Rzeczywistość:

Apel do Panów: nie mówcie swojej kobiecie, że brzydko wygląda z papierosem, a palenie  nie ma sensu. Podczas, gdy to pierwsze rzadko jest prawdą, to drugie jest zbyt oczywiste. A to, co oczywiste niekiedy trzeba wyjaśnić na wiele innych sposobów, z których wystarczy by choć jeden do niej trafił 🙂 Rady typu „nie pasuje Ci papieros”, zamień na „chcę, żebyś dłużej żyła”. Po chwili dodaj „ze mną”. Efekt murowany.

Cdn.

Źródła: funjooke.com, kampaniespoleczne.pl, thetruth.com

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.