7 sekund – oto przepis na uwagę przechodniów

Sama lokalizacja reklamy outdoorowej nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Na efekt kampanii marketingowej składa się również projekt i przesłanie plakatu. Kluczem do sukcesu jest zaintrygowanie i zaciekawienie przechodnia. Można to osiągnąć w sposób humorystyczny, dotykając osobistego poczucia humoru grupy docelowej, lub ją zaskoczyć i zaszokować.

Pytanie – odpowiedź!

Zabójcą dobrej reklamy jest suche i przede wszystkim szczegółowe przekazanie faktów na temat produktu lub usługi. Badania dowodzą, że potencjalny odbiorca reklamy zwraca na nią uwagę od trzech do maksymalnie siedmiu sekund*. Jest to również średni czas mijania billboardu. Jeśli inwestorowi zależy na uzyskaniu maksimum uwagi – musi wykazać się dużą pomysłowością. Ostatnie lata pokazały, że najlepsze reklamy są proste. Dobrym pomysłem jest np. dwuetapowa kampania, podczas której w pierwszym kroku można zadać jakieś pytanie, lub umieścić jedno słowo na plakacie. Brak logo marki i wyjaśnienia o co tak naprawdę chodzi, działa na wyobraźnię przechodniów – intryguje i zwraca uwagę. W drugim kroku, umieszcza się odpowiedź na uprzednie pytanie lub umieszcza się logo i zdjęcia produktu. W fachowej nomenklaturze nazywa się to działaniem teaserowym.

Figury 3D

Innym sposobem na zwrócenie uwagi jest umieszczenie np. charakterystycznej postaci i znaku nieco wychodzącego z ram billboardu. Świetnym przykładem na takie rozwiązanie jest kampania reklamowa marki Jacob’s Creek, z wykorzystaniem trójwymiarowych zwierząt, które wymykały się spoza obszaru tablicy reklamowej, żeby zaczepnie zwisać z jej krawędzi lub wspinać się po jej instalacji. Taki niecodzienny widok zaciekawia i bawi przechodniów a to w reklamie chodzi!

 

*Źródło: https://marketerplus.pl/teksty/artykuly/reklama-outdoorowa-prawa/