AdWalk, czyli czas na erę cyfrową w reklamie zewnętrznej.

W 2017 roku rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej wzrósł o 18 procent, co wpisuje się w trend obserwowany już od kilku lat. Wyświetlacze zapewniają wysoką jakość obrazu, możliwość prezentowania ruchomych reklam, a także dotarcie z przekazem do miejsc, w których zamieszczenie klasycznego billboardu nie jest możliwe. Tym samym można przypuszczać, że nośniki takie jak AdWalk, to przyszłość reklamy zewnętrznej. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.

AdWalk – czym są i gdzie się znajdują?

Reklama AdWalk to relatywnie nowe rozwiązanie na polskim rynku. Nośnik tego typu to połączenie dwóch 75-calowych ekranów HD zwróconych w dwie różne strony. Tym samym 5 konstrukcji to reklama aż na 10 wyświetlaczach. Nośniki montuje się pakietami, w niewielkich odległościach, dla zintensyfikowania przekazu, który jest zsynchronizowany. Charakterystyczna dla AdWalk jest atrakcyjna lokalizacja – znajdują się przy głównych alejach dworców kolejowych we Wrocławiu i Krakowie. Popularność Kolei Dolnośląskich w ostatnich latach dynamicznie wzrasta. O ile w 2012 roku obsłużyły one 1.8 mln pasażerów, o tyle w 2016 było to już 7.3 mln. Pozostali przewoźnicy kolejowi również notują bardzo dobre wyniki, poza tym odbiorcami komunikatów reklamowych we Wrocławiu są nie tylko pasażerowie pociągów, ale również osoby przemieszczające się aleją zlokalizowaną na styku galerii handlowej Wroclavia, dworca kolejowego i dworca autobusowego. Podobnie jest w Krakowie, gdzie dworzec kolejowy zlokalizowany jest pomiędzy Galerią Krakowską, a dworcem autobusowym, który każdego roku obsługuje 10 mln pasażerów.

Jak wykorzystać AdWalk?

Wrocławskie AdWalk to 6 nośników (12 ekranów) zamontowanych w linii, które zapewniają ok. 90-sekundową ekspozycję zsynchronizowanych reklam, oraz 2 ekrany przed wejściem na dworzec. W Krakowie natomiast oferujemy promocję firmy lub usługi na 5 nośnikach (10 ekranów) ułożonych w rzędzie. Specyfika tych cyfrowych nośników oraz ich lokalizacja dają wiele możliwości,. Podpowiadamy, jak je wykorzystać:

Modyfikacja przekazu – AdWalk dają duże możliwości w zakresie dokonywania zmian w treści wyświetlanych reklam. Warto to wykorzystać, dostosowując je do aktualnej sytuacji. Z pewnością w godzinach porannych lepszy skutek przyniesie reklama restauracji, będąca zaproszeniem na śniadanie, a nie na obiad. Zalecamy również branie pod uwagę takich czynników, jak stan magazynowy czy aktualny popyt na poszczególne produkty i usługi. Istnieje możliwość automatyzacji modyfikacji treści reklam w zależności od zmieniających się okoliczności.

Synchronizacja reklam – ustawione w rzędach nośniki cyfrowe są przeznaczone do prezentowania zsynchronizowanych reklam. Zarówno w Krakowie, jak i we Wrocławiu, dystans na jakim rozmieszczone są nośniki zapewnia ok. 90 sekund kontaktu odbiorcy z reklamą. Dane wskazują, iż przeciętnie adresat przekazu zapamiętuje jedynie ok. 5 procent reklam. Dłuższa ekspozycja znacząco zwiększa prawdopodobieństwo, że przekaz zapadnie w pamięć, zwłaszcza jeśli jest zsynchronizowany, a tym samym spójny.

Przyciągnięcie uwagi – częstą strategią reklamodawców wykorzystujących AdWalk jest zachęcenie do skorzystania z danej oferty tu i teraz, a nie tylko zwiększenie rozpoznawalności marki. Dlatego tak ważne jest maksymalne przyciągnięcie uwagi odbiorców. Kiedy tylko jest to możliwe, warto wykorzystywać animacje. Przeciętnie odbiorca na zapoznanie się z reklamą poświęca zaledwie 2 sekundy, jednak ruchomy obraz pozwala zatrzymać jego uwagę na nieco dłużej.

Nieunikniony sukces AdWalk

Nośniki typu AdWalk idealnie wpisują się w trend rosnącego znaczenia nośników cyfrowych. Dlaczego warto się zdecydować na tego typu reklamę? Z pewnością należy w tym miejscu wskazać na skuteczność przekazu kierowanego w ten sposób do młodych ludzi. Studenci i inni odbiorcy w młodym wieku są wyjątkowo mobilni, przez co często można ich spotkać w okolicach węzłów komunikacyjnych. Ponadto, to oni najbardziej doceniają innowacyjne rozwiązania, do których z pewnością należy zaliczyć AdWalk.

Jednym z podstawowych argumentów przemawiających na korzyść tej formy reklamy jest również wzmożony ruch kolejowy – AdWalk znajdują się w alejach dworcowych, zatem reklama w dużej mierze trafia do turystów, wyjątkowo podatnych na przekaz marketingowy. Warto zauważyć, że wymienione miasta to wyjątkowo często wybierane destynacje podróżnicze, a ich popularność nadal rośnie. W 2018 roku chęć odwiedzenia Wrocławia zadeklarowało aż trzykrotnie więcej Polaków, niż miało to miejsce rok wcześniej, a przecież przybywa również odwiedzających z innych krajów. Siłą opisywanej reklamy cyfrowej jest także zróżnicowanie grupy odbiorców. Dworce w Krakowie i Wrocławiu znajdują się w centrach miast, przez co każdego dnia przechodzi przez nie również mnóstwo mieszkańców, którzy niekoniecznie wybierają się w podróż. Reklama trafia do ludzi w różnym wieku i o zróżnicowanych potrzebach.

Z pewnością zachętą do skorzystania z nośników AdWalk jest również szybka realizacja zlecenia. Ze względu na brak konieczności naklejania plakatów, reklama bardzo szybko pojawia się na ekranie.