Reklama zewnętrzna to świetny sposób, aby dotrzeć do ludzi w różnorodnych miejscach. Nieważne czy aktualnie pracują, rozmawiają przez telefon, bawią się, jadą na wakacje, czy po prostu spacerują po centrum. Reklama zewnętrzna daje możliwość dotarcia do klientów o każdej porze i w dodatku oddziałuje na nich w nienachalny sposób.
Billboardy są dziś niemal wszędzie, a gdy do zwykłej przestrzeni reklamowej dodamy szczyptę kreatywności, nagle tworzy nam się całkiem nowa przestrzeń reklamowa, niewykorzystana wcześniej. Wg badań OAAA (Outdoor Advertising Association of America) kampanie outdoorowe są jednymi z najbardziej opłacalnych form reklamowych.
Jeśli porównamy reklamy outdoorowe do innych form reklamowych to okazuje się, że w przeciwieństwie do telewizji, radia lub ulotek, outdoor jest medium, którego nie można nagle wyłączyć czy przyciszyć. W przypadku tradycyjnych form reklamy, konsument ma możliwość regulowania jej odbioru, poprzez np. przewinięcie jej bo przodu, czy zamknięcie okna przeglądarki. W kwestii reklamy zewnętrznej, odbiorca nie ma nad tym kontroli.
Nieocenioną możliwością dla reklamodawców jest fakt, iż sprawują oni wyłączną kontrolę nad tym gdzie i jak bardzo widoczna jest reklama. Dodatkowym plusem jest fakt, iż reklama zewnętrzna jest zauważana przez bardzo duże grono odbiorców. Każdego dnia konsumenci pokonują konkretną odległość od miejsca zamieszania do miejsca pracy i z powrotem. W przypadku tych zmotoryzowanych, stanie w korkach należy do codzienności. Znużeni, chętnie wodzą wzrokiem po okolicznych „atrakcjach”, dzięki czemu ich wzrok zazwyczaj zatrzymuje się na billboardach. A te czy tego chcemy czy nie, przeważnie zapadają nam w pamięć. Dzięki takiej formie reklamy, która nierzadko odciąga myśli od codzienności, nie czujemy, że nam jako klientom informacja jest narzucana, jak to bywa w przypadku głośnych, absorbujących reklam internetowych, których nie da się od razu wyłączyć.
Źródło zdjęcia: www.theinspirationroom.com