Kampanie SMS – Jak przeprowadzić kampanię by efektywnie wykorzystać nawet mały budżet reklamowy.

Kampanie SMS – Jak przeprowadzić kampanię by efektywnie wykorzystać nawet mały budżet reklamowy.

Komunikacja SMS-owa to doskonała możliwość, aby w zwięzły sposób przekazać potencjalnym klientom informacje o promocjach, rabatach czy gratisach jakie oferuje firma. Krótka forma oraz bezpośredniość przekazu to z pewnością powód, dla którego żaden inny kanał nie daje tak wysokiego wskaźnika otwieralności przekładającego się na wysoką liczbę konwersji.
Czy wiesz, w jaki sposób zaplanować skuteczną kampanię SMS przynoszącą realne rezultaty?

 

 

Na sukces marketingu sms składa się wiele czynników
Wiadomości tekstowe cenione są przez odbiorców ze względu na zwięzłość i szybkość, a dla firm są natomiast możliwością na oszczędności. Każda kampania SMS wymaga rzetelnego przygotowania, jeśli chcemy, aby przyniosła zadowalające efekty. Istnieje wiele czynników, które wpływają na powodzenie kampanii, bez których nie może się obejść.

Jak dobrze zaplanować kampanię SMS ?
Pierwszą kluczową sprawą jest dobranie właściwej grupy odbiorców. Potrzebny jest numer telefonu wartościowego odbiorcy, należy go zatem zdobyć. Istnieje sporo narzędzi, które dają możliwość zbudowania profilu poszukiwanych klientów na podstawie tagów i filtrów. Między innymi: DMSales, czy ZNDirect. Zawierają one wszystkie przydatne informacje dotyczące klientów takie jak: płeć, wiek, adres, zainteresowania czy NIP firmy. Platformy pozyskują dane zgodnie z RODO, zatem pozyskiwanie klientów odbywa się z wiarygodnego źródła.
Ponadto firmy telefoniczne również prowadzą wsparcie marketingu telekomunikacyjnego za pomocą analiz Big Data. Dzięki tej analizie pozyskiwane są ważne informacje. Firmy korzystające z danych Big Data gromadzą dane lokalizacyjne z masztów, z ruchu w internecie czy z danych z umów abonamentowych.

Treść SMS’a musi być dopasowana do odbiorcy
Masowa wysyłka SMS kojarzy się z wysłaniem wszystkim naszym kontaktom jednakowych wiadomości. Natomiast przekazy te można modyfikować i personalizować. Takie indywidualne podejście do odbiorcy oraz personalizacja wiadomości z pewnością zostanie doceniona przez klientów (według badań Salesforce 56% badanych czuje się bardziej lojalna wobec firm, które mają indywidualne podejście do klienta). Marketing SMS, który zostanie zorientowany na potrzeby klienta i bazować będzie na wiarygodnych informacjach, ma szansę być lepiej odebranym i skuteczniej przekonać do Twojej marki.
Warto również skorzystać z targetowania wysyłki SMS na podstawie geolokalizacji. Jest to usługa, która umożliwia wysyłanie wiadomości do osób, które znajdują się w pobliżu określonego miejsca. Co ważne niewymagane jest posiadanie ich numerów telefonu. Pozwala to zatem prowadzić kampanie bez konieczności posiadania rozbudowanej bazy kontaktów. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie dla firm w dużych miastach, które działają lokalnie np.: restauracje, kina, galerie handlowe, mniejsze sklepy, mechanicy samochodowi itp. Choć sposób ten jest droższy niż standardowe kampanie SMS, pozwala dotrzeć do szerszego grona osób.
Realizując wysyłkę wiadomości warto uwzględnić elementy, które wpłyną na efektywność kampanii. Jest to wezwanie do działania np.: “Zamów”, “Kup dziś”, “Wykorzystaj zniżkę”. Można również zamieścić w wiadomości link do strony internetowej, która będzie służyła zapoznaniu się z ofertą.

SMS marketing na specjalne okazje

Mamy kilka wyjątkowych dni w roku, kiedy kampanie SMS mogą okazać się najskuteczniejszą formą reklamy. Wysyłanie wiadomości z ofertą promocyjną na Dzień Matki, Walentynki, Dzień Babci i Dziadka czy też święta i urodziny, to idealny sposób na pozyskiwanie nowych klientów lub na podtrzymanie lojalności obecnych. W takich kampaniach dobrze jest łączyć różne kanały komunikacyjne, które skuteczniej wypromują naszą ofertę. Takie działania przyczyniają się do budowania wartościowej relacji z klientami.

Jak to wygląda w praktyce, przykłady kampanii SMS

SMS dla e-commerce i sklepów internetowych – sprawna i szybka komunikacja SMS jest bardzo ważna w obsłudze klienta sklepu internetowego. Pozwala zautomatyzować wysyłkę powiadomień, informację o dostępności produktu, czy kod rabatowy. Jest także doskonałym sposobem na zwiększenie sprzedaży w kanale mobilnym.

SMS w finansach, bankowości i kredytach – pozwala usprawnić przepływ informacji między instytucją finansową a klientem oraz odciążyć biuro obsługi. To również odpowiedni nośnik do skutecznych komunikatów sprzedażowych i promocyjnych.

SMS w gastronomii – efektywny kanał promocji dla lokali gastronomicznych, zarówno nastawionych na dowóz, jak i działający stacjonarnie. Jest to dobry sposób na informowanie o nowościach w restauracji, promocjach czy statusie zamówienia.

SMS dla urzędu i instytucji publicznych – większość wiadomości SMS jest odczytywana w relatywnie krótkim czasie od wysłania, dlatego sprawdzają się one w sytuacjach nagłych i kryzysowych.

SMS w branży motoryzacyjnej – wykorzystanie kampanii SMS w celu podtrzymania zaangażowania klientów na przykład wysyłając im zaproszenia na jazdy próbne, czy dni otwarte w salonie, bądź też ogólne informacje o nowych ofertach.

SMS dla sieci handlowej i sklepu stacjonarnego – razem z systemem CRM i kampaniami SMS tworzy się skuteczny kanał komunikacji mobilnej. Sprawdza się on przy wysyłaniu spersonalizowanych ofert czy zaproszeń na wydarzenia do osób znajdujących się akurat w pobliżu galerii handlowych.

SMS dla służby zdrowia – wysyłka wiadomości do pacjentów można wykorzystać w celu usprawnienia pracy przychodni, poradni czy kliniki. Wykorzystanie komunikacji SMS sprawdza się przy przypominaniu o wizytach, czy też przekazywaniu informacji dotyczących godzin pracy lekarzy.

Średnio aż 95% wiadomości zostaje przeczytanych, co czyni SMSy najskuteczniejszą formą dotarcia do klientów.

Wiadomości tekstowe mogą pomóc przede wszystkim w zdobywaniu nowych leadów, utrzymywaniu obecnych, ale i także przy pobudzaniu nieaktywnych klientów. Dlatego kampanie SMS to jeden z najskuteczniejszych sposobów na osobistą komunikację z klientami. Jednak należy pamiętać o tym, aby realizować obraną koncepcję, która jest dopasowana do potrzeb firmy. Ta kampania SMS, która nie ma właściwie stargetowanej bazy odbiorców czy spersonalizowanej treści, może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

 

 

Jeśli chcesz przekonać się jak możemy wykorzystać potencjał kampanii sms w Twojej firmie napisz do nas! Przeanalizujemy Twoje potrzeby i przedstawimy możliwości zupełnie za darmo.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.