Minimalizm w reklamie

Minimalizm w reklamie

Jak wyróżnić się wśród ogromu krzyczących, wypełnionych kolorem, tekstem i grafikami reklam? Jak dla nas kreatywność i oryginalność to klucz. Coraz częściej zauważamy minimalistyczne reklamy z prostymi designami i krótkimi hasłami, które przyciągają uwagę, a zarazem zostają w pamięci odbiorcy. Czy zatem kreatywna prostota to odpowiedź? Czy minimalizm w kampaniach reklamowych ma szansę wybicia się spośród tysiąca innych kreacji? No i tu jest haczyk – to zależy 😉

Znane marki lubią stawiać na minimalizm

Posiadanie już stworzonej świadomości w głowie konsumenta pozwala markom na zabawę z minimalistycznymi reklamami. Jesteśmy pewni, że każdy jest teraz w stanie wyobrazić sobie w głowie obraz logotypu firmy McDonald’s, palety barw używanej w reklamach, a może nawet niektórzy z was pamiętają charakterystyczny, a zarazem prosty font marki. Może hasło „i’m lovin’ it” pomoże Wam w odświeżeniu pamięci? 🙂 Nieważne, jak dobrze identyfikujecie markę – ważne, że macie o niej wyobrażenie. Na naszą świadomość o marce wpływa zbudowana przez firmę tożsamość, czyli zgodnie z definicją ,,ogół elementów (cechy, korzyści, właściwości), świadomie budowanych przez przedsiębiorstwo w celu jego wyraźnego wyróżnienia wśród podmiotów konkurencyjnych”. Tożsamość jest zbiorem działań firmy, które budują jego pożądany obraz w otoczeniu. [1] Elementy charakterystyczne dla marki zamieszczone w kampaniach reklamowych pozwalają zatem odbiorcom na identyfikacje przekazu z jego nadawcą.

Minimalizm w IRL

Tak jak już wspominaliśmy, popularne marki lubią zabawę z minimalizmem. McDonald’s to sieć znana na całym świecie, jej produkty oraz elementy charakterystyczne wyróżniają się i mają moc! Moc, którą widzimy w przekazach – takich, jak te wykonane w ramach brytyjskiej kampanii promocyjnej usługi McDelivery. Proste, wektorowe obrazki z burgerem, frytkami, charakterystycznym kubkiem z shakiem, a do tego kolorystyka marki podkreślają ikoniczność elementów sieci. Małe pinezki z prostym hasłem ,,we deliver” dopełniają kreacje i promują usługę firmy. I to wystarczyło – każdy wie jaka firma jest nadawcą przekazu i co jest promowane.

fot. oohtoday.com

Minimalizm w Apple to nic nowego – można powiedzieć, że marka stawia na prostotę swoich przekazów od początku swojego istnienia. Krótkie hasła i zdjęcie produktu – to już wizytówka firmy. Przed oficjalną premierą iPhone’a X na całym świecie pojawiły się billboardy promujące urządzenie. Każda nowa edycja produktu cieszy się ogromną popularnością, zatem w reklamie wystarczyło jedynie samo zdjęcie telefonu, nazwa i data pojawienia się na rynku.

iPhone X Billboard in Los Angeles | Via @MeiDoctor

Kolejna prosta, a zarazem kreatywna reklama firmy Apple w Las Vegas. Tym razem celem nie była promocja premiery nowego urządzenia, a pokazanie tego, jak Apple zabezpiecza dane użytkownika iPhone’a. Hasło nawiązujące do znanego powiedzenia „Co się dzieje w Las Vegas, zostaje w Las Vegas” – „What happens on your Iphone, stays on your Iphone.” (z ang. „To, co dzieje się na Twoim iPhonie, pozostaje na Twoim iPhonie”) pojawiło się na murach budynku. Kreacja przyciągnęła uwagę pieszych, jak również uczestników konferencji technologii konsumenckich, która odbywała się tuż przy reklamie. Czemu to jest ważne? Ponieważ było to niezbyt subtelne nawiązanie do kontrowersji z gromadzeniem danych użytkowników, które pojawiły się na temat Google – twórcy Androida, a zarazem uczestnika targów. 😉

fot. Benjamin Hager/Las Vegas Review-Journal

,,NETFLIX IS A JOKE.” – zdające się krzyczeć hasło stworzone z czarnych wyboldowanych liter na białym tle pojawiło się na billboardach umieszczonych w Los Angeles. Czy to sprawka konkurencji? A może niezadowolonego konsumenta? Nie – Netflix sam zdecydował się na postawienie takiej reklamy. Tak właśnie zareklamowano nowy program komediowy dostępny na platformie. Wynik? Światowe poruszenie, viralowy moment i oczy skierowane na Netflixa! 🙂

Minimalizm w reklamie Netflixa

fot. medium.com

A co z mniejszymi firmami?

No dobrze. Wiemy, że światowe marki mogą pozwolić sobie na minimalizm – bo każdy je już zna! A co z mniejszymi firmami, które dopiero rozpoczynają swoją działalność i starają się przebić przez konkurencje? Wierzymy, że dla nich także znajdzie się sposób na wykorzystanie kreatywnej prostoty w reklamach 😉 Element zaskoczenia – minimalizmem, a zarazem kreatywnością przekazu pozwala na przyciągniecie uwagi do Twojej firmy. Konkurencja jest głośna w swoich przekazach? Sposobem na to może być kompletne odwrotne działanie – proste designy, które pokażą oryginalność marki. Ale oczywiście – nie mówimy, że każda reklama musi być minimalistyczna. Odpowiednie dopasowanie reklamy do wizerunku marki to klucz.

Kreatywny minimalizm także w Twojej reklamie?

Kreatywne kampanie outdoorowe od zawsze cieszą się ogromną popularnością oraz uznaniem wśród odbiorców. Ty też możesz brać przykład ze światowych marek i poznać z ZnajdźReklamę.pl siłę reklamy zewnętrznej! Skontaktuj się z nami, a znajdziemy idealne miejsce na Twoją reklamę wśród 60 tysięcy nośników różnego typu w całej Polsce! W naszej ofercie sprawdzisz dokładnie, jakie powierzchnie reklamowe proponujemy w interesujących Cię lokalizacjach.

Źródła:

[1] H. Mruk, Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa, 2020, str. 153

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.