Łamanie tematów tabu z OOH

Łamanie tematów tabu z OOH

Co odróżnia reklamę digitalową od outdoorowej? Reklamy outdoorowej nie da się wyłączyć. 😉 Wykorzystują to firmy, których branża lub produkty mogą zawstydzać odbiorców, obejmują tematykę tabu lub po prostu w towarzystwie ,,nie wypada” o nich mówić.

Dbaj o siebie – z pewnością siebie!

Firma Manscaped zaciera granicę tematów tabu ze swoimi bezpośrednimi i humorystycznymi kampaniami reklamowymi. Firma zajmuje się sprzedażą produktów do pielęgnacji męskiej – głównie maszynek do golenia. I to właśnie promuje – pielęgnacje poniżej pasa.

Firma, chcąc przyciągnąć uwagę 6 milionów osób korzystających z najbardziej ruchliwej stacji w Stanach Zjednoczonych – Penn Station, postanowiła umieścić ponad 250 śmiałych reklam szerzących przekaz ,,Big Grooomed Energy”. Marka wykorzystuje humor i chwytliwe hasła w celu przełamania tabu w rozmowie na temat pielęgnacji poniżej pasa. Kampania ukierunkowana jest na ukazanie pewności siebie przez dbanie o swój wygląd i higienę – czyli korzystanie z produktów marki.

W okresie pandemii ceny OOH znacznie spadły – zauważyła to właśnie firma Manscaped wykupując popularne miejsca o dużym natężeniu ruchu. Marka wbiła się w idealny moment intensyfikacji swoich działań outdoorowych – właściwe lokalizacje znacznie wpłynęły na możliwości brandingowe firmy. Celem popandemicznej kampanii outdoorowej Manscaped nie była zwiększona sprzedaż, ale stworzenie świadomości o marce w głowie konsumenta i przekierowanie go na witrynę oraz media społecznościowe firmy.

Niekomfortowy temat czy coś normalnego?

Gdy już wspomnieliśmy o ,,wstydliwej” tematyce odnoszącej się głównie do mężczyzn, musimy też powiedzieć o kobiecym temacie, który od lat wielu lat jest zagwozdką dla agencji kreatywnych – menstruacji. Każdy chyba pamięta słynne reklamy z przekoloryzowaną rzeczywistością i niebieskim płynem imitującym krew. Z biegiem lat spojrzenie na ten segment znacznie się zmieniło, jednak wciąż wydaje się, że reklamy odnoszące się do tej tematyki wywołują spore kontrowersje. Marka Thinx produkująca produkty do higieny kobiecej postanowiła wypromować jeden ze swoich produktów – ultrachłonną bieliznę. Firma umieściła produkt na stronie internetowej ,,moistpanties.com” – przekraczając nazwą granicę tabu z wykorzystaniem beztroskiej dosłowności swojej reklamy. Adres www pojawił się na billboardach oraz w mediach społecznościowych.

Co jest ciekawe – marka zaczerpnęła inspiracje do nazwy ze swoich badań, w których 60% Amerykanów wskazało słowo ,,moist” (z ang. wilgotne) jako najbardziej drażliwe. Drugi człon nazwy:,,panties” (z ang. majtki) nie zyskało o wiele lepszych wyników – dla 52% badanych słowo jest drażniące. Marka postanowiła postawić ten niekomfortowy temat na pierwszym planie swojej kampanii. Kontrowersyjny adres www przenosił do strony z zabawnym tekstem ,,Dzięki odprowadzającej wilgoć bieliźnie Thinx, wilgotne majtki już nie istnieją.”. Marka jako swój cel stawia normalizacje tematów, które przez społeczeństwo wciąż są określane jako tabu.

Twoja reklama na billboardach

Jesteś zainteresowany kreatywną kampanią outdoorową, a może też chcesz łamać tabu przez nieszablonowe kreacje? W ZnajdźReklamę.pl wybierzemy idealne miejsce na Twoją reklamę – mamy ponad 60 tysięcy nośników zewnętrznych w całej Polsce! Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci moc reklamy outdoorowej!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.