Niestandardowe formy reklamy zewnętrznej – murale reklamowe

Najczęstszymi nośnikami reklamowymi z jakim możemy się spotkać na ulicach naszych miast są billboardy czy citylighty. Wybór powierzchni reklamowych jest kluczowy przy planowaniu kampanii, gdyż on zbliża nas do zdobycia uwagi konkretnej grupy docelowej. Oprócz tego możemy korzystać z ciekawej kreacji graficznej lub… ambientów reklamowych. Ambient Marketing wywodzi się z Wielkiej Brytanii, gdzie w latach ’90 był odpowiedzią na zwiększającą się odporność odbiorców na przekazy reklamowe. Są to niestandardowe nośniki, które cechują się oryginalnością. Do tej grupy możemy zaliczyć, m.in. murale.

Murale wywodzą się ze street art i kiedyś były kojarzone tylko z bohomazami na budynkach. Dziś jest to niesztampowa forma reklamy, która ozdabia miasta. Na przestrzeni lat marki coraz chętniej myślą nad realizacją tego typu kampanii. Agencje reklamowe proponują teraz różne opcje wykorzystania tego nośnika reklamowego. Skupmy się dziś na przykładach kampanii realizowanych w ostatnim czasie na naszych polskich ulicach. 

 

1# Kampania Palmolive

W dobie dbania o self care i ucieczkę od natłoku codziennych obowiązków, marka Palmolive postanowiła wykorzystać ten insight do realizacji kampanii wizerunkowej. W lipcu 2020 roku zaprojektowali akcję promocyjną opierającą się na muralach, które mieściły się w kilku polskich miastach. Zgodnie z wartościami samej marki, które mówią o połączeniu z naturą i uwolnieniu emocji, Palmolive wykorzystało odpowiednie lokalizację do umieszczenia swoich malunków na ścianach budynków. Były to miejsca otoczone bujną zielenią, a kreacja graficzna przedstawiała matkę z córką, które cieszyły się naturą.

 

 

2# Kampania Yves Saint Laurent

Wykorzystanie ambientów reklamowych w kampaniach launchingowych jest świetnym pomysłem, który może pomóc nam w zwróceniu uwagi na nowy produkt. Ten fakt wykorzystał luksusowy dom mody Yves Saint Laurent. W marcu 2021 roku marka zrealizowała kampanie na jednym z warszawskich murali przy ulicy Tamka. Na malunku widniała barwna postać – Lenny Kravitz. Piosenkarz jest ikoną stylu męskiego, a przy tym jest bezkompromisowy i łamie schematy. Odzwierciedla on wartości jakie marka chciała przekazać wraz z nowym zapachem. Włączenie do sprzedaży produktu Y Le Parfum rozniosło się wielkim hukiem (dosłownie) dzięki dodatkowej organizacji eventu podczas, którego na scenie zagościł Fisz Emade Tworzywo.

 

3# Kampania Totalizatora Sportowego

Nasza planeta doświadcza wiele zmian środowiskowych. W związku z tym obecnie na rynku możemy zaobserwować coraz mocniej rozwijający się trend eco-friendly. Nowinką w branży reklamowej jest także możliwość realizacji eko murali, które są wykonywane z farb fotokatalitycznych. Dzięki temu pochłaniają szkodliwe substancje z powietrza. Totalizator Sportowy w ramach swojego jubileuszu 65-lecia zaprojektował w maju 2021 eko mural na warszawskiej Pradze. Kreacja przedstawia ważne postacie, m.in. ze świata sportu, jak i mieszkańców miasta. Charakterystycznym elementem są również żółte kulę, które są mocno związane z samą marką.

 

Zapraszamy do kontaktu

W przypadku podejmowania działań reklamowych warto stawiać też na niestandardowe rozwiązania, które mogą w o wiele łatwiejszy sposób pomóc nam zdobyć uwagę odbiorców, co jest głównym celem reklamy. Zatem jeśli myślisz, że twoja marka powinna zainwestować w takie rozwiązanie, to zapraszamy serdecznie do kontaktu. Wspólnie obierzemy odpowiednią strategię, która pozwoli nam uzyskać zamierzone efekty.