QR Code to innowacyjny kod kreskowy w kształcie kwadratu pozwalający zapisać dowolne informacje znakowe i liczbowe. To również o oszczędność czasu konsumenta i pieniędzy Klienta.
QR kody (z angielskiego quick response) to nowy i fascynujący sposób na promocję marki i biznesu. Dają możliwość pomiaru wskaźników reakcji i obliczyć zwrot z inwestycji nałożonych na reklamę. Zostały one włączone do tradycyjnych i interaktywnych kampanii marketingowych i są idealne do wykorzystania na billboardach. Dodatkowo znajdują zastosowanie na wizytówkach, ulotkach, w prasie, czy e-mail marketingu.
QR kody mogą zachęcić do pobrania aplikacji, przenieść na fan page firmy na Facebooku, pozwalają także na umieszczenie dodatkowych informacji o produkcie (co sprawdza się głównie na billboardach, gdzie należy ograniczać ilość słowa pisanego).
QR kody pozwalają na zapisywanie i umieszczanie w różnych miejscach adresów URL, a następnie odczytywanie ich przy pomocy odpowiednio oprogramowanych urządzeń przenośnych. Tak więc popularne dziś smartfony dają nam możliwość odczytu z QR kodu np. danych kontaktowych, maili, stron internetowych, czy nawet nagrań video. Jest to świetny sposób na zaangażowanie swoich klientów, gdzie dochodzi do interakcji przy jednoczesnym promowaniu swoich produktów i usług.
Technika ta zyskała największe zastosowanie w Japonii, gdzie została wynaleziona przez firmę Denso-Wave w 1994 roku. W Polsce jej świadomość stale rośnie. Drzemiący w niej potencjał sprawia, że zaczyna się cieszyć ona coraz większą popularnością i nie trzeba będzie długo czekać, aż jej stosowanie będzie powszechne dla większości firm.
Źródła:
www.qrcodepress.com/
http://getgomobi.com/qrcodes.html
http://www.billboardinsights.com