Reklama jako dzieło sztuki

Reklama jako dzieło sztuki

Dzień jak co dzień. W USA dokonano ostatnio fascnującego odkrycia. W Conneaut, w stanie Ohio, po wyburzeniu budynku, znaleziono billboard mający kilkadziesiąt lat. Władze natychmiast podjęły działania, mające na celu dobre zachowanie znalezionego dzieła reklamy.

Kolorowa reklama promowała tytoń Bull Durham, zapewniając że z dwóch torebek tytoniu za jedyne 15 centów, można stworzyć 100 sztuk papierosów. Natomiast jasne, czerwone jest charakterystycznym znakiem towarowym koncernu tytoniowego w Północnej Karolinie.

Wiek tablicy można było określić za pomocą kulku wskazówek. Po pierwsze reklama istniała, zanim została zakryta przez budynek, który ostatnio się zawalił, a powstał on w 1926r. Natępnie na billboardzie widoczna jest wzmianka na temat General Outdoor Advertising Co., powstałym w 1925r. A zatem reklama powstała w pierwszym kwartale XX wieku. Członkowie Historical Society and the Chamber of Commerce odkryty billboard traktują jak dzieło sztuki, są podekscytowani odkryciem oraz zdeterminowani, aby zachować jak najdłużej ten niezbity dowód tak wiekowej reklamowej kampanii zewnętrznej.

Z ciekawostek, przyjmuje się, że pierwszy w pełni komercyjny billboard powstał w roku 1835 w Nowym Jorku dla cyrku Jareda Bella (D. Kubuj, Outdoor – „Reklama zewnętrzna w kontekście historii i współczesności”)

 

źródło: www.jcdecaux-oneworld.com

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.