Kreatywność, elastyczność i kontrola – to wyróżnia kampanie outdoorową od innych nośników reklamy. Reklamy outdoorowe trafiają do konsumentów wszędzie, gdziekolwiek się znajdują – w drodze do pracy, do szkoły, w czasie spaceru, czy w drodze do sklepu. A jak dobrze wiemy, rynek OOH to nie tylko billboardy ustawione przy drogach. Z roku na rok przybywa coraz więcej innowacyjnych i kreatywnych nośników, które z powodzeniem mogą stać się miejscem na wyświetlanie reklam. (Zobacz nasz wpis o reklamach na lotniskach i w komunikacji miejskiej!)
Powrót do OOH ze zwiększoną siłą!
Koniec pandemii i lockdownu sprawiły, że zaczęliśmy wychodzić ze swoich domów, korzystać z atrakcji, wyjeżdżać w podróże. Wiesz, co to znaczy w świecie marketingowym? Powrót do reklamy w outdoorze! 🙂 Firmy chcąc stworzyć świadomość o istnieniu marki w głowie konsumenta pojawią się wszędzie, a Internet to tylko mała część możliwości ich działań. Według raportu Publicis Groupe wartość netto rynku reklamowego w Polsce znacznie wzrosła w pierwszym kwartale br. w porównaniu do poprzedniego roku – wzrost na rynku wyniósł 6,8%. Do takiego wyniku przyczynia się głównie wzrost wydatków na reklamę zewnętrzną, który wyniósł niemal 60%, tj. 37,1 mln zł oraz Internet z wynikiem o 88 mln zł większym względem pierwszego kwartału 2021 roku (wzrost o 9%).
Sektorem, który najbardziej przyczynił się do wzrostu wartości rynku reklam był handel z wydatkami większymi o 60 mln zł. Media Expert, Lidl i Biedronka – tak właśnie wygląda podium w wydatkach na reklamę w sektorze handlu.
Ameryka żyje OOH
Żyjąc w świecie kampanii outdoorowych, nie możemy pomijać najnowszych wieści o OOH zza oceanu! Pierwszy kwartał 2022 wygląda naprawdę obiecująco na rozwijającym się rynku OOH w Ameryce. Według najnowszych danych zebranych przez Out of Home Advertising Association of America (OAAA) wydatki na reklamy outdoorowe wzrosły nawet o 40,5% w porównaniu do poprzedniego roku! Jest to rekordowy wzrost w amerykańskiej branży reklamy zewnętrznej – wynosi 1,8 miliarda dolarów.
W rankingu według wydatków OOH, 10 największych reklamodawców w pierwszym kwartale 2022 roku to Apple, Capital One, McDonald’s, Netflix, HBO, American Express, Amazon, AT&T, Verizon i Universal Pictures.
Branże finansowe oraz media według raportu podwoiły swoje wydatki na reklamę niemalże podwójnie. Transport publiczny, hotele i ośrodki wypoczynkowe podskoczyły o 58 procent – ze względu na powrót konsumentów do zachowań sprzed pandemii.
Duży wpływ na wzrost wartości rynkowej miały także rozwój reklam nowych kategorii – wydatki na reklamę:
- konopi wzrosły o 31% procent
- kampanii politycznych wzrosły o 113%
- zakładów sportowych wzrosły o 131%
- technologii finansowych wzrosły 22 razy
Poznaj moc reklamy zewnętrznej!
W ZnajdźReklamę.pl o reklamie zewnętrznej wiemy najwięcej. A to nie wszystko – umiemy też łączyć ją z reklamą digitalową! Skontaktuj się z nami, a pomożemy znaleźć Ci najlepsze miejsce zarówno offline, jak i online na Twoją reklamę!