TikTok Ads – jaki potencjał reklamowy kryje się w aplikacji?

Przeglądając najnowsze dane nie sposób ominąć aplikacji, która bardzo szybko zrobiła furorę wśród użytkowników! Mówimy tu oczywiście o TikToku! Wcześniej znana pod nazwą Musical.ly aplikacja umożliwia na udostępnienie krótkich filmów o różnorodnej tematyce. Bogata w piosenki baza TikToka umożliwia na tworzenie treści z popularnymi piosenkami – co mocno odróżnia ją od innych aplikacji, gdzie zazwyczaj użycie znanych piosenek wiąże się z wyciszeniem contentu, przejęciem monetyzacji nałożonej na film lub zgłoszeniem naruszenia praw autorskich. Tik tok był na to przygotowany i wykupił licencje do użytku piosenek, co zgodne jest z zasadami praw autorskich. Wraz z ogromną popularnością aplikacji, przyszło rozwinięcie jej możliwości marketingowych – które opisujemy poniżej!

Potencjał reklamowy na TikToku

TikTok jest stosunkowo młodą aplikacją, która jeszcze tak naprawdę wciąż czeka na odkrycie przesz większą ilość marek. Jednak już teraz możemy zobaczyć, jak daleko mogą sięgnąć reklamy w tej aplikacji. Według badania przeprowadzonego w 2022 roku przez Hootsuite serwis posiada 7,70 mln użytkowników w wieku 18 lat i więcej w Polsce. TikTok ma jednak zasięg globalny – jako najczęściej pobierana aplikacja w 2020 roku zebrała w sumie 884.9 mln użytkowników na całym świecie. Z roku na rok wydłuża się także czas, który spędzamy na używaniu platformy. Raport wykazał, że świat spędzana na TikToku 19.6 godzin na miesiąc. Dla porównania – jest to tyle samo czasu, ile spędzamy na Facebooku i więcej niż na Instagramie, gdzie spędzamy o 8h mniej. Co jeszcze odróżnia tę aplikację i tworzy jej potencjał? Autentyczność, bliskość kontaktu z odbiorcą i możliwość stworzenia ciekawej osobowości marki. W tym momencie potencjał aplikacji wciąż nie został w pełni wykorzystany – i właśnie dzięki temu zmniejsza się konkurencyjność wśród reklam. Dodatkowo – tworzenie reklamy na TikToku wiąże się z pokazaniem z innej strony, bliższej i przyjaznej odbiorcy, a przede wszystkim kreatywnej!

Formaty reklam na TikTok Ads

Filmy, filmy i jeszcze raz filmy! TikTok żyje dzięki swojej koncepcji działania, w której rolę grają właśnie filmy! Gdy inne serwisy oferują banery, reklamy statyczne, obrazy, a także nawet same teksty – TikTok stawia na dynamiczność!

Reklamy In-Feed

Jest to standardowy format reklamy na TikToku. Ten rodzaj reklamy pojawia się jak sama nazwa wskazuje „In-Feed”, czyli odtwarzana jest na stronie „Dla Ciebie”. Pojawia się użytkownikowi w trakcie przewijania wśród innych filmików na aplikacji. Przypominają wyglądem treści organiczne i mogą mieć do 60 sekund. Mogą posiadać przyciski CTA kierujące użytkownika na stronę, zachęcające do zakupu lub pobrania aplikacji.

Reklama TopView

Ten rodzaj reklamy jest pierwszym co widzą użytkownicy po otworzeniu aplikacji, czyli jest pierwszym filmikiem wyświetlającym się na stronie „Dla Ciebie”. Filmik może trwać do 60 sekund, jednak w tym formacie najważniejsze jest kilka pierwszych sekund, które mają od razu zainteresować użytkownika.

Brand Takeover

Format Brand Takeover na pierwszy rzut oka przypomina reklamę TopView, ponieważ także wyświetla się od razu po włączeniu aplikacji Tik Toka. Jednak w tym formacie cały ekran, na którym wyświetlana jest reklama, jest klikany. Po kliknięciu na jakiekolwiek miejsce na ekranie użytkownik kierowany jest na dedykowaną stronę. Te reklamy natomiast są bardzo krótkie – mogą wyświetlać 3 sekundowy obraz lub 5 sekundowy filmik. Ciekawym jest to, że przy Brand Takeover danego dnia tylko jedna marka wyświetla się użytkownikom, zatem użytkownicy nie zobaczą innej reklamy tego typu.

#Hashtagchallenge

Ten format jest wyjątkowo popularny, ponieważ opiera się na user-generated content, czyli treściach generowanych przez użytkowników! A przecież właśnie, dzięki temu Tik Tok osiągnął tak dużą popularność! Każdy w pewnym momencie chciał wziąć udział w znanych tiktokowych trendach i hashtagach. 😉 W tym formacie reklama obejmuje 3 kroki w zachowaniu użytkownika. Wyświetla się In-Feed zachęcając do wzięcia udziału w wyzwaniu. Następnie w sekcji „Odkrywaj” wyświetlane są bannery, które kierują do strony z hashtagiem (3 miejsca reklamy)!

 

Branded Effects

W tym formacie najważniejsze są filtry, naklejki i efekty specjalne, które marka tworzy na potrzeby TikToka. Mogą być one używane przez jakiekolwiek użytkownika, który tworzy treści w aplikacji.

 

Mały case Samsunga

Samsung szybko odkrył potencjał reklamowy TikToka i wykorzystał go w wielu kampaniach promocyjnych! Dlatego właśnie prezentacja funkcji 8K Video Snap w nowym smartfonie Samsung Galaxy S21 nie mogła zostać pominięta na TikToku! Kampania #VideoSnapChallenge została przeprowadzona w 14 krajach przez dziewięć dni od 25 lutego do 5 marca 2021 r. W tym czasie stworzono ponad 6,5 miliona treści przez 4,3 miliona użytkowników w aplikacji. Wszystkie filmiki zebrały 14,8 miliarda wyświetleń, 2,1 miliona polubień, udostępnień i komentarzy oraz 57 milionów odsłon! Wyzwanie polegało na kreatywnym wykorzystaniu nowej funkcji Samsunga, która pozwalała na uchwycenie uchwycenie trzech póz w jednym, ciągłym ruchu. I tak właśnie zrobili użytkownicy – którzy z zaangażowaniem zabrali się za tworzenie własnych treści!

Twoja kampania reklamowa w social mediach!

Jesteś zainteresowany reklamami w social mediach? W ZnajdźReklamę.pl stworzymy i przeprowadzimy Twoją skuteczną kampanię na LinkedIn, Facebooku, YouTubie, czy Instagramie! Jesteśmy w stanie dotrzeć do sprecyzowanych grup odbiorców. Jeśli jednak Twoja grupa docelowa nie jest jeszcze sprecyzowana – określisz ją dzięki naszym działaniom. Pomożemy Ci w osiągnięciu postawionych przez Ciebie celów, zapewnimy stałą kontrolę kampanii i będziemy raportować efekty! W każdym, otrzymanym od nas raporcie dostarczymy Ci dokładne dane na temat Twoich potencjalnych klientów i ich działań! Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!