Tylko dla dzieci

Hiszpańska organizacja o nazwie Aid for Kids, w trosce o bezpieczeństwo i pomoc skrzywdzonym dzieciom, stworzyła dość tajemnicza i zarazem magiczna reklamę.

Tajemnica tkwi w samej technice wykonania reklamy. Zastosowany w tym  technika druku soczewkowego osiągana w wyniku druku obrazu na specjalnym nośniku, tzw. folii lentikularnej. Folia z jednej strony posiada gładką nawierzchnie, na której umieszczany jest nadruk, natomiast z drugiej wytłoczone soczewki czy pryzmaty liniowe. Dzięki takiemu zabiegowi, wierzchnia warstwa plakatu w tym samym czasie wyświetla inny komunikat, który uzależniony jest od kąta patrzenia. Tego typu druk uzyskuje efekt 3D na płaskiej powierzchni, dzięki czemu inne informacje są widoczne z punktu widzenia dorosłego, inne z punktu dziecka. Ogłoszenie, które widzą jedynie dzieci ma tajny komunikat przeciwko nadużyciom.

Sedno reklamy tkwi w różnych komunikatach, które docierają do poszczególnych grup odbiorców – tym razem klasyfikowanych według wzrostu. W sytuacji, gdy do reklamy podchodzi osoba dorosła, widzi zdjęcie smutnego dziecka i informację: “Niekiedy wykorzystywanie dzieci jest widoczne tylko dla cierpiącego dziecka”. Natomiast, gdy na reklame spojrzy dziecko, widzi ono chlopca z siniakami na twarzy i inny rodzaju komunikat: “Jeśli ktoś cie rani, zadzwoń do nas, pomożemy ci”. Obok widnieje numer telefonu na linię wsparcia.

Ogłoszenie ma na celu zachęcić i upoważnić dzieci do działania, zwłaszcza jeśli sprawca ich krzywdy stoi tuż obok. Inicjatywa w tematyce tego typu jest wartościowa, bardzo przydatna i  zdecydowanie powinna być propagowana. Jedyne co może budzić wątpliwość na przyszłość to sytuacja, gdy firmy zaczną wykorzystywać tą technikę reklamy, celem dotarcia z przekazem marketingowym bezpośrednio do dzieci.