Wielka wojna billboardowa – Audi vs. BMW

Wielka wojna billboardowa – Audi vs. BMW

Wojny marketingowe są z nami od zawsze. Do dziś często wspominamy słynne bitwy największych konkurentów na rynku! Od Pepsi vs. Coca-Cola do Apple vs. Samsung – wielkie konflikty napędzają zainteresowanie społeczności. Zainteresowanie społeczności przeradza się w zaangażowanie w konflikt – tym samym znacznie zwiększając rozpoznawalności marki. Lojalni odbiorcy – ambasadorzy marki widząc poczynania swojej ulubionej firmy „walczą” w mediach społecznościowych z Klientami ich konkurencji. Oczywiście konflikty międzyfirmowe najczęściej nie są napędzane nienawiścią do siebie, a raczej korzyściami, które obie marki mogą zyskać! A pole do bitwy? Firmy uwielbiają wykorzystać wszystkie możliwe kanały, aby zwiększyć zasięg swoich starć – od mediów społecznościowych do reklamy outdoorowej! I tak też właśnie dochodzimy do jednej z największych wojen billboardowych – starcia BMW vs. Audi!

A wszystko zaczęło się od….

jednego billboardu! Oczywiście wojna BMW vs. Audi trwa od wieków – można powiedzieć, że nawet od początków istnienia obu firm. Jednak narastające napięcie między markami w końcu zostało rozładowane, gdy Audi postanowiło postawić billboard w bogatej dzielnicy Los Angeles w Kalifornii. Audi w swojej reklamie nawiązał do znanego na całym świecie emblematu BMW umieszczając napis „Szachy? Nie dziękuję, wolałbym jeździć.”

Zero odzewu ze strony BMW zmusiło Audi do podmiany swojego billboardu. Bezpośredni atak „Twój ruch, BMW” pojawił się na tym samym nośniku prowokując konkurencje do odpowiedzi.

Kontratak od BMW – na większym billboardzie!

Strategicznie umieszczony billboard BMW był odwetem marki na zaczepki Audi. Po drugiej stronie ulicy pojawił się większy, bardziej rzucający się w oczy billboard z prostym „Szach-mat”. I tak naprawdę tylko tyle wystarczyło, aby w mediach społecznościowych zawrzało. Wojna obu marek samochodowych w tamtym momencie zyskała na dużej popularności i sprawiło to, że o markach było głośno!

Wykorzystując zainteresowanie odbiorców Audi postanowiło swój kolejny krok oddać w ręce Internautów – organizując konkurs w mediach społecznościowych! Z setek kreatywnych, odważnych i mocnych odpowiedzi – Audi wybrało jedną kreacje i umieściło jeszcze większy billboard obok konkurencji 😉 Moc reklamy wielkoformatowej jest niedościgniona (więcej o tym tutaj), dlatego odpowiedź Audi zyskała duże uznanie wśród fanów. Nawiązując do gry w szafy napis na billboardzie brzmiał „Twój pionek nie pasuje do naszego króla”.

Koniec wojny

I wtedy, jak widać sprawy zaszły za daleko – bo BMW postanowiło zakończyć wojnę. I zrobili to w całkiem kreatywny sposób! Odpowiedzią marki był sterowiec przywiązany do billboardu konkurencji, na którym znajdował się samochód Formuły 1! I tak wojna dobiegła końca. Obie marki oczywiście dużo zyskały na tym małym konflikcie – bo w tamtym momencie zrobiło się o nich naprawdę głośno, a wszystkie oczy były skierowane na ich billboardy! 🙂

Wyprzedź swoją konkurencję ze ZnajdźReklamę.pl!

Jak widać – reklamy billboardowe i wielkoformatowe są świetnym sposobem na wyprzedzenie swojej konkurencji! Pójdź w ślady największych światowych marek i umieść swoją kreatywną reklamę na nośnikach zewnętrznych! W ZnajdźReklamę.pl od 10 lat zajmujemy się reklamą outdoorową! Nasi niezastąpieni doradcy stworzą dla Ciebie plan skutecznej kampanii outdoorowej – i sprawnie połączą ją z działaniami w Internecie! Skontaktuj się z nami, a pomożemy znaleźć idealne miejsce zarówno offline, jak i online na Twoją reklamę!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.