Ile kosztuje reklama na YouTube?

Ile kosztuje reklama na YouTube?

Często piszemy tu o billboardach – nic w tym dziwnego, w końcu nośniki reklamowe out-of-home to nasza specjalność od 10 lat! Natomiast jak powszechnie wiadomo branża reklama z dnia na dzień rozwija się coraz bardziej. Dlatego warto rozszerzać swoje działania reklamowe – może to moment by pomyśleć o połączeniu reklam w przestrzeni miejskiej z tymi w przestrzeni online! W tym wpisie również opowiemy o billboardach, ale w nieco innej formie! Co mamy na myśli? Reklamę na kanale YouTube – takie trochę billboardy w formie online 😉 Sprawdź ile kosztuje reklama na YouTube.

Reklama na YouTube – dlaczego warto?

YouTube ma ogromną moc – w samej Polsce z tego portalu korzysta ponad 90% internautów. Coraz częściej mówi się też, że reklama na YouTube jest skuteczniejsza niż ta wyświetlana w telewizji – a nie musimy chyba wspominać, że jest znacznie tańsza 😉 Co niezwykle ważne w tym rodzaju reklamy to fakt, że samodzielnie decyduje się jakiej wysokości budżet chce się przeznaczyć na reklamę, a praktycznie z każdym można osiągnąć niezły efekt. Dodatkowo YouTube oferuje ogrom możliwych form reklamy – jest ich tak dużo, że na ten temat powstał osobny wpis. Sprawdź, która reklama będzie najbardziej odpowiadać potrzebom Twojej marki. 

Dla wielu specjalistów reklama na YouTube jest najlepszą formą internetowej reklamy, która wpływa na rozpoznawalność marki.

Reklama na YouTube – zasięg i dotarcie do klientów

Wspomnieliśmy, że ponad 90% polskich internautów korzysta z YouTube, a czy wiesz ile to osób? Już pędzimy z odpowiedzią! Około 27 milionów Polaków korzysta z dobrodziejstw jakie daje YouTube – i do tylu właśnie osób możesz dotrzeć ze swoją reklamą. Niesamowite, prawda? YouTube to idealne miejsce, by dotrzeć do młodych ludzi w grupie wiekowej 18 – 34, którzy najchętniej spędzają swój czas, korzystając właśnie z tego portalu.

Tworząc reklamę na YouTube możesz:

  • dokładnie określić swoją grupę docelową
  • precyzyjnie wybrać profil widza, do którego trafi Twoja reklama
  • ustawić swoją reklamę tak, by pojawiała się jedynie przy filmach określonych twórców, lub należących do odpowiedniej kategorii
  • trafiać do osób, które wcześniej odwiedziły twój kanał lub stronę
  • kontrolować efekty swoich działań. Na YouTube otrzymasz szczegółowe raporty analityczne pokazujące ile osób obejrzało reklamę, czy jaka część weszła w interakcję z firmą za jej pośrednictwem.

To niezwykle cenne informacje, które pomagają dopracować przekaz promocyjny i sprawdzić zwrot z inwestycji w marketing.

Ile kosztuje reklama na YouTube?

YouTube oferuje trzy główne modele rozliczeń. W zależności o formatu reklamy i celu YouTube umożliwia dostosowanie modelu do potrzeb reklamodawcy. Dlatego więc przy konkretnych typach płatnej promocji możliwe jest stosowanie wybranego schematu.

Najczęściej stosowane modele rozliczeń reklam na YouTube to
Cost Per View (CPV) – w tym modelu reklamodawca płaci za każde wyświetlenie reklamy w całości (lub przynajmniej przez 30 sekund, jeśli jest dłuższa).
Cost Per Mile (CPM) – w tym modelu reklamodawca płaci za każde tysiąc wyświetleń. To rozliczenie stosuje się w kampaniach wizerunkowych, przede wszystkim w odniesieniu do filmów niepomijalnych typu TrueView i Bumper Ads.
Na potrzeby zobrazowania nieco zasięgu oraz kosztów reklam na YouTube, skupimy się na dwóch formatach:
1. Format – Bumper ads.
Długość spotu – 6 sek
Model rozliczania – CPM
Koszt – od 10 zł, średnia rynkowa stawka – 12 zł
CPM – płatność za 1 000 wyświetleń.

2. Format – Trueview 
Długość spotu – 15-30 sek
Model rozliczania – CPV 
Średnia rynkowa stawka – około 1 zł 
CPV – płatność za jedno obejrzenia reklamy, dostępna opcja w reklamach wideo. 
Jaka jest różnica między wyświetleniem a obejrzeniem? 

Wyświetlenia – liczba wyświetleń pokazuje, ile osób zobaczyło Twoją reklamę. W tym przypadku, warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną daną – częstotliwość. Mówi ona o tym, ile razy reklama została wyświetlona jednemu użytkownikowi w określonym czasie.

Obejrzenia – różnią się od wyświetleń tym, że są liczone tylko wtedy, gdy ktoś obejrzy minimum 30 sekund Twojej reklamy lub w nią kliknie. W przypadku TrueView są one uwzględniane w publicznym liczniku obejrzeń YouTube (ale film musi przekraczać 11 sekund).

Na podstawie tych danych, możesz założyć, że za 12 złotych możesz wyświetlić swoją reklamę nawet 1000 razy na YouTube lub Display. 10 000 wyświetleń to raptem 120 zł. Za 1 złotówkę, możesz mieć pewność, że ktoś obejrzy Twoją reklamę. Oczywiście są to dane szacunkowe, a ostateczny koszt jest mocno zależny od grupy docelowej oraz ustawień reklamy, chcemy jednak zwrócić uwagę, że wbrew temu, co wiele użytkowników myśli – reklama na YouTube nie należy do tych, które mocno nadszarpną Twój budżet!

Co więcej, dobra wiadomość jest też taka, że za reklamę zapłacisz tyle, ile budżetu postanowisz na nią przeznaczyć. Pozostaje więc pytanie – ile należy zainwestować, by reklama rzeczywiście się opłacała? Tutaj odpowiedź jest znacznie trudniejsza. Wszystko zależy bowiem od typu, modelu i targetu kampanii. Warto jednak zauważyć, że reklamodawcy często są pozytywnie zaskoczeni relatywnie przystępnymi kosztami publikacji na YouTube. Próżno szukać konkretnych liczb – nawet na samym portalu – bez podania konkretnych danych, nie otrzymamy konkretnej wyceny. Można  jednak przyjąć, że pojedyncze wyświetlenie reklamy to koszt ok. 0,05 – 0,15 zł. Biorąc pod uwagę, że większość modeli rozliczenia opiera się o realne wyświetlenia, to znaczy nie wymaga płacenia za pominięte spoty, jest to bardzo dobry wynik. Warto również pamiętać, że dzięki precyzyjnemu targetowaniu reklama może trafić dokładnie tam, gdzie chcesz, co jeszcze bardziej zwiększa jej skuteczność.

Twoja reklama na YouTube – zrób ją z nami!

Jeśli chcesz zareklamować się na YouTube i wesprzeć się umiejętnościami i doświadczeniem ludzi z branży, daj znać! Chętnie stworzymy z Tobą kampanię idealną! A naszą ofertę otrzymasz już w kilka minut, sprawdź! 

Zobacz też jaka jest cena reklam w Internecie tutaj: https://www.znajdzreklame.pl/baza-wiedzy/reklama-w-internecie-cena

Jako firma specjalizująca się w obu formach reklam – outdoorowej i online – mamy możliwość przygotować dla Ciebie spójną kampanię reklamową łączącą te dwa światy. A wiemy z doświadczenia, że takie rozwiązanie jest niezwykle skuteczne! Chętnie pomożemy Ci w Twojej kampanii!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.