Marketingowe trendy i wyzwania w roku 2022 – na co musimy się przygotować?

Rozwój marketingu internetowego często wiąże się z istotnymi zmianami dla pracowników branży i osób z nią związanych. Każdego roku mierzymy się z nowymi wyzwaniami, które często wymagają nie lada wysiłków. Co czeka nas w tym roku? Oto zbiór najważniejszych przepowiedni marketingowych na rok 2022!

  • Rosnąca popularność Voice Search

O rosnącej popularności wyszukiwania głosowego mówiło się już w roku 2018. Obecnie korzysta z niego już około 30% użytkowników, a według prognoz na rok kolejny, liczba ta sięgnie nawet 60%. Wzrośnie także częstotliwość korzystania z tej metody wyszukiwania. Dzieje się tak z uwagi na wzmożoną aktywność pokoleń Alfa i Zet, których przedstawiciele coraz chętniej stawiają na szybkie i praktyczne rozwiązania. Co to oznacza dla reklamobiorców? Przede wszystkim konieczność wdrożenia takich rozwiązań, jak np. Interactive Voice Response, które z powodzeniem mogą zastąpić chat-boty.

  • Geofencing w Polsce

Geofencing to niezwykła technologia, która wywołuje jednocześnie ekscytację i przerażenie. Pozwala ona na wywołanie samoistnej akcji na konkretnym urządzeniu użytkownika, który przekroczy wirtualną granicę wyznaczonego obszaru. Dla przykładu: twój samochód elektryczny może samodzielnie wysłać do ciebie wiadomość SMS, jeśli pojawisz się w pobliżu centrum ładowania. Ogólnodostępne dane mówią wprost: geofencing to prawdziwa petarda dla branży marketingowej. Rozwój tej technologii w Polsce to nie tylko nowe możliwości reklamowe, ale także znaczne rozszerzenie oferty brandów, dzięki którym poszczególne punkty (np. salony samochodowe czy restauracje) mogą być również reklamodawcami.

  • Zakupy w mediach społecznościowych

Zgodnie z prognozami, rok 2022 będzie należał do rozwoju sklepów funkcjonujących w obrębie kanałów social media. Odbiorcy coraz częściej zwracają uwagę na fakt, że możliwość zakupu danego produktu bez konieczności odwiedzania strony sprzedającego, jest szybsze i bardziej praktyczne. Z tego powodu branża e-commerce może przygotować się na znaczne spadki ruchu w swoich sklepach internetowych, przy jednoczesnym zachowaniu poziomu konwersji. No chyba, że zignorują marketingową przepowiednię i nie stworzą własnych sklepów na Facebooku czy Instagramie…

  • Video po raz trzeci

To już trzeci rok z kolei, gdy mówi się o całkowitym zdominowaniu contentu marketingowego przez komunikaty wideo. Prawdą jest, że popularność tego formatu stale rośnie, a w roku 2022 najprawdopodobniej osiągnie swoje epicentrum. Rozwój wideo w roku 2021 zawdzięczamy przede wszystkim platformie Tik-Tok, która nie uznając kompromisów wdarła się na salony digital marketingu i zajęła w nim bardzo poczesne miejsce. Strategie na nadchodzący rok powinny zatem respektować ten fakt i uznać zwycięstwo krótkich form wideo. W przeciwnym razie uwaga odbiorców może nie zostać przyciągnięta tak, jakby tego oczekiwano.

  • Zmiany w Google Ads

Koncern Google szykuje w nadchodzącym roku kilka istotnych zmian. Najważniejszą z nich będzie ta, którą zapowiedziano na 30 czerwca. Odtąd jedynym dostępnym typem reklam w sieci wyszukiwania będą reklamy elastyczne. Nie będzie także możliwości edytowania rozszerzonych reklam tekstowych, dlatego ewentualne zmiany warto wprowadzić w 1-szej połowie roku 2022. 

Mówi się także, że w 2022 roku Google jeszcze bardziej skupi się na automatyzacji działań i sztucznej inteligencji. W efekcie specjaliści PPC w trakcie przygotowywania strategii marketingowych będą zmuszeni wejść na wyżyny swojej kreatywności.

  • Facebook zmienia wygląd

Zmiany zapowiedziane przez portal Facebook dotyczą w głównej mierze przycisku „Lubię to”, który zostanie usunięty. Zniknie również licznik liczby fanów. Widoczna pozostanie jedynie liczba obserwujących stronę. Zmiany Facebooka to przede wszystkim krok w kierunku ujednolicenia wyglądu platformy dla wszystkich urządzeń mobilnych. Nie jesteśmy jeszcze w stanie ocenić, jak ten fakt wpłynie na działania marketingowe, ale z pewnością warto mieć go na uwadze konstruując plany i strategie na nadchodzący rok.

Powyższe wyzwania i trendy to oczywiście zaledwie ułamek tego, co najprawdopodobniej wydarzy się w nowym roku. Nawet najlepsi specjaliści nie są w stanie przewidzieć wszystkiego, dlatego pozostaje nam czekać i obserwować kolejne, jakże obiecujące 365 dni!

Pamiętajmy, że zmiany są dobre i nie należy się ich obawiać. Jeśli jednak nie chcesz mierzyć się z nimi samodzielnie, lub po prostu potrzebujesz więcej informacji, odezwij się do nas i zamów bezpłatną konsultację. Z przyjemnością rozwiejemy wszystkie twoje wątpliwości!

ŹRÓDŁA:

https://nomonday.pl/trendy-marketingowe-na-2022-rok

https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/technology/articles/Raport-Global-Marketing-Trends-2022.html