Jak skutecznie i w łatwy sposób reklamować firmę w małych i średnich miastach?

Przeprowadzenie zewnętrznej kampanii reklamowej w największych miastach Polski jest stosunkowo proste. Mamy do dyspozycji bardzo dużą liczbę różnych nośników reklamowych. Na rynku jest też wiele agencji, które oferują pomoc w zorganizowaniu takich kampanii. W przypadku wielkich miast, najczęściej wykorzystywane są oferty największych Polskich dostawców reklamy zewnętrznej.

Nie należy jednak zapominać o mniejszych miejscowościach. Według danych GUS za rok 2018, w wielkich miastach (powyżej 200 tys. mieszkańców) mieszka 7.6 mln Polaków. Duże miasta (pomiędzy 100 a 200 tys. mieszkańców)  zamieszkuje 3.1 mln, średnie miejscowości 7.4 mln, a małe miasta aż 5 mln osób. Reszta obywateli zamieszkuje tereny wiejskie – 15.3 mln osób.

Biorąc więc pod uwagę tylko miasta, mamy w sumie około 23 mln osób, z czego 46% zamieszkuje miasta powyżej 100 tyś osób, a pozostałe 54% mniejsze miasta i miasteczka.

 

Wyzwania reklamowe w mniejszych miastach

Organizacja kompleksowej kampanii reklamowej w mniejszych miejscowościach stanowi większe wyzwanie, niż podobna akcja w wielkich miastach. Rynek dostawców jest dużo bardziej rozproszony. Największe firmy na rynku outdooru często nie posiadają nośników w takich miejscach. Aby zorganizować kampanię, trzeba posiłkować się wieloma mniejszymi firmami.

Bardzo często są to małe, lub mikro firmy, posiadające kilka-kilkanaście nośników. Samo znalezienie takich dostawców, jest często sporym wyzwaniem. Firmy te często nie posiadają stron internetowych, a ich znalezienie opiera się głównie na znajomości lokalnego rynku. Kontakt z takimi firmami również nie należy do najprostszych, a oferty przez nich wysyłane są w różnych formantach. Trudnością może okazać się również konieczność podpisania kilku lub kilkunastu osobnych umów z kontrahentami.

W bazie danych ZnajdźReklamę.pl, posiadamy obecnie 55 731 miejsc reklamowych w miastach. 59% z nich stanowią nośniki w największych miastach – 32 638. Pozostałe  22 694 lokalizacji znajduje się  w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców, z czego aż 10 776 w miejscowościach do 20 tys. 

Dodatkowo w naszej bazie znajduje się ponad 1100 nośników umiejscowionych poza miastami, najczęściej przy drogach.

W ZnajdźReklamę.pl specjalizujemy się w organizacji kampanii reklamowych w oparciu o nośniki wielu właścicieli powierzchni, w oparciu o nasze wieloletnie doświadczanie i nawiązane kontakty. W  naszej bazie dostawców znajduje się prawie 300 firm.

Szczegółowe dane prezentuje tabela poniżej:

 

Nośniki ZnajdźReklamę.pl w podziale na wielkość miasta i rodzaje reklamy

Formaty reklamowe w miastach do 100 tys. mieszkańców

 

Billboardy EURO12 (5.04 x 2.38m)

Billboardy EURO12

Najpopularniejszym formatem w małych i średnich miastach jest klasyczny billboard EURO12. Udział tego formatu na Polskim rynku maleje z roku na rok, jest to jednak bardziej widoczne w dużych miastach. Billboardy EURO12 są stosunkowo tanie w postawieniu i utrzymaniu, a co za tym idzie w wynajmie. W naszej bazie posiadamy ponad 8 000 nośników tego typu w miastach do 100 tys. mieszkańców.

 

Billboardy EURO18 (6x3m)

Billboardy EURO18

Format, który zyskuje na ogólnej popularności w Polsce, jest również dostępny w małych i średnich miastach. W naszej bazie danych znajduje się 1 533 takich lokalizacji. Jest to nośnik droższy od “klasycznej dwunastki”. Nie różni się jednak tylko wielkością, ale często również lepszą lokalizacją.

 

Mniejsze formaty reklamowe

Miniboardy reklamowe

Miniboardy to jedyne formy reklamy w naszej bazie, których jest więcej w małych miastach, niż w dużych. W naszej bazie posiadamy prawie 1850 tego typu nośników, z czego zaledwie 88 w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Mimo małej powierzchni, jest to alternatywa, którą warto rozważyć. Często jest to jedyna forma reklamy dostępna w najmniejszych miejscowościach.

 

Reklama na paczkomatach

Reklama na paczkomatach

Paczkomaty na dobre zadomowiły się w Polsce, z miesiąca na miesiąc ich liczba rośnie. Przy okazji, jest to bardzo ciekawy format reklamowy. Paczkomaty możemy całościowo lub częściowo okleić folią reklamową, możemy również reklamować się na wyświetlaczu czy dodawać reklamy do skrzynek paczkomatowych. W naszej bazie posiadamy ponad 16 000 paczkomatów, w tym prawie 11 000 w małych miastach. Paczkomaty mogą być świetnym uzupełnieniem kampanii reklamowej, lub stanowić jej główny nośnik. Koszty takiej formy reklamy są podobne jak w przypadku billboardów.

 

Siatki wielkoformatowe

Siatki wielkoformatowe

Mimo że ten format reklamowy kojarzony jest głównie z największymi skrzyżowania wielkich miast, możemy go spotkać w mniejszych miastach. W bazie ZnajdźReklamę.pl posiadamy 1243 siatki reklamowe, w tym ponad 500 w mniejszych miejscowościach. Reklama wielkoformatowa w największych miastach jest bardzo droga i najczęściej zarezerwowana dla największych marek z dużymi budżetami. Przy długofalowych współpracach, siatki w małych miejscowościach to koszt porównywalny do kilku billboardów reklamowych, często z dużo większymi zasięgami.

 

Reklama na komunikacji miejskiej – full, bus back.

Alternatywą dla wymienionych powyżej, klasycznych form reklamy jest oklejanie autobusów i busów. Jest to opcja dostępna w większości polskich miast i miasteczek. Najczęściej okleja się tył autobusu (busback), czasami cały pojazd (full). W dużych i średniej wielkości miejscowościach, są to najczęściej autobusy komunikacji miejskiej, natomiast w małych miastach są to busy prywatnych przewoźników. Jest to ciekawa i ogólnodostępna forma reklamy, czasami jedyna dostępna na terenie małej miejscowości.

 

Formy reklamy zarezerwowane dla dużych miast

Niektóre formaty reklamowe możemy spotkać praktycznie tylko w dużych miastach. Są to przede wszystkim backlighty oraz citylighty reklamowe. Do tej grupy zaliczamy również murale, ze względu na duży koszt produkcji takiej reklamy.

 

A co w przypadku, jeśli nie możemy znaleźć interesujących nas miejsc reklamowych?

 

Akwizycja miejsc reklamowych dla klienta

W ZnajdźReklamę.pl oferujemy również budowę sieci nośników reklamowych, dedykowaną dla klienta. Jeśli mimo poszukiwań, nie uda nam się znaleźć nośników w naszej bazie, możemy pozyskać nowe miejsca, specjalnie na potrzeby naszego klienta. Specjalizujemy się głównie w  pozyskiwaniu siatek reklamowych oraz małych billboardów. Są to formaty, które możemy zorganizować praktycznie w każdej miejscowości, w krótkim okresie czasu. W takim przypadku klient nie ponosi kosztów akwizycji i konstrukcji reklamowej, a minimalnym okresem czasu najmu jest rok.

 

53 379 nośników od 295 dostawców – chętnie pomożemy!

 

W ZnajdźReklamę.pl posiadamy obecnie kontakt do prawie 300 dostawców miejsc reklamowych z całej Polski.

Współpracują z nami, to my bierzemy na siebie kontakt, negocjacje, oraz finalizację umów z właścicielami miejsc reklamowych, oraz późniejszy druk i wyklejenie reklamy.

Jeśli więc planujesz reklamę w małych miejscowościach chętnie pomożemy.

 

Zapraszamy do kontaktu!

email: kontakt@znajdzreklame.pl

tel. : +48 22 101 58 50