Najciekawsze kampanie reklamowe w roku 2021.

Koniec roku to zawsze czas podsumowań, również tych branżowych. Z zaciekawieniem obserwowaliśmy kolejne kampanie marketingowe,  które wyróżniały się innowacyjnością i nieszablonowym podejściem do reklamowego przekazu. Postanowiliśmy zaprezentować Wam te, które według nas zasługują na szczególną uwagę. Zapraszamy na nasze #TOP10!

KAMPANIE OOH

  • To żabkość! 

Tegoroczne działania reklamowe Żabki śmiało można zaliczyć do wyjątkowo kreatywnych. Jedna z kampanii szczególnie nas ujęła. Hasło „to żabkość” zauważyć można było na nośnikach reklamowych w całym kraju. Kampania miała na celu zainteresowanie biznesową ofertą marki potencjalnych franczyzobiorców. Ta doskonała gra słów w połączeniu z konkretnymi argumentami sprawiła, że kampanię Żabki uznajemy za jedną z najlepszych w roku 2021.

  • Kampania rekrutacyjna Allegro

Allegro znane jest przede wszystkim ze wzruszających spotów świątecznych, które stały się wręcz grudniowym konwenansem. W tym roku marka zaskoczyła nas również ciekawą koncepcją kampanii rekrutacyjnej. Konkretne kreacje odwoływały się bezpośrednio do miejsc lub tradycji obowiązujących w danym mieście, np. Katowice i Spodek, albo Łódź i Akademia Filmowa. 

  • ŚpiulkoLOT

Słowo „śpiulkolot” to nowy twór roku 2021. Bardzo możliwe, że na stałe zagości w naszym języku, a linie lotnicze LOT zgrabnie ten fakt wykorzystały. Kreacja ta to nie tylko część strategii sprzedażowej, ale również ważny element ocieplania wizerunku LOT-u, który w ostatnim czasie został dość wyraźnie nadszarpnięty. 


  • Mamo, Tato, kochajcie mnie!

Rok 2021 w dużej mierze należał do kampanii autorstwa środowisk LGBT+. Jedną z nich była słynna, obejmująca cały kraj kampania pod hasłem „Mamo, Tato, kochajcie mnie”, która została zorganizowana w odpowiedzi na rządową akcję „Mamo, Tato, kochajcie się”. Wystarczyło zmienić jedno słowo, aby przekaz reklamowy zyskał zupełnie inny wymiar. Warto dodać, że plakaty starano się umieszczać na nośnikach usytuowanych możliwie najbliżej tych, na których wisiały kreacje rządowe. Mieliśmy okazję realizować tę kampanię i dostarczyć organizacji nośniki reklamowe w małych miejscowościach Polski.

  • Spotify i memy

Kto z nas nie kocha memów? Komunikacja za ich pomocą jest prostsza, zabawniejsza i bardziej dosłowna. Z tego powodu koncern Spotify postanowił wykorzystać memy w swojej nowej, globalnej kampanii „Wszędzie”, której głównym założeniem było zbudowanie relacji z odbiorcami. Spotify oferuje muzykę dopasowaną do każdego nastroju, dlatego w kampanii wykorzystano spójny komunikat z memami typu „to ja i to też ja”.

KAMPANIE DIGITAL

  • Bez LGBT nie ma Polski

Tak jak już wspomnieliśmy, kampanię środowisk LGBT+ zajmują w roku 2021 bardzo istotne miejsce. W połowie roku media społecznościowe wypełniły się publikacjami znanych artystów, którzy usuwali ze swoich nazwisk pojedyncze litery L, G, B lub T. Kampania miała na celu uwydatnienie faktu, że osoby LGBT+ są istotną częścią naszego społeczeństwa


  • Promocja Uniwersytetu w stylu Netflix

Uniwersytet Opolski postawił w tym roku na bardzo nieszablonowe promowanie swojej rekrutacji. Podczas gdy inne szkoły wyższe ogłaszały standardowe komunikaty o swoim prestiżu i doskonałym poziomie, Uniwersytet z Opole przygotował kreatywne kreacje dla każdego z wydziałów, które oparł na koncepcji hitów Netflixa. 


  • YES i „jestem kobietą”.

Tegoroczna kampania marki YES to swego rodzaju manifest feministyczny, który wywołał w sieci falę dyskusji. W kampaniach reklamowych marek biżuteryjnych możemy zazwyczaj oglądać przekolorowane obrazki i idealnie wystylizowane kobiety, którym biżuteria dodaje blasku. Tutaj mamy do czynienia z prawdą i kobiecą naturą. Bohaterki spotu ukazują swoje prawdziwe, a nie wyidealizowane oblicze. Do udziału w kampanii zaproszono celebrytki i influencerki – nie aktorki.

  • Mata przejmuje Maca

Tegoroczna kampania Mcdonalds Polska zaskoczyła nie tylko samą koncepcją, ale również narracją szytą na miarę aktualnej rzeczywistości. Popularność rapera w tym roku niesamowicie wystrzeliła, ale nie za sprawą współpracy z Mcdonalds. Zestaw z podwójnym cheeseburgerem przyniósł za to Mcdonalds wzrost sprzedaży na poziomie 60%. I to właśnie za sprawą popularności Maty i…jego taty. 

  •  ING – porozmawiajmy o pieniądzach

W tym roku kampania banku ING „Porozmawiajmy o pieniądzach” znacznie ewoluowała w stosunku do tej z roku poprzedniego. Bank dobrał naprawdę ciekawe i życiowe tematy, które poruszane są przez osoby cieszące się społecznym zaufaniem. Konkretne usługi i udogodnienia ING są subtelnie wplatane do poradnikowych filmów, dzięki czemu wydają się być naprawdę przydatne i praktyczne.

Powyższe kampanie są oczywiście najlepsze według naszej subiektywnej oceny. Rok 2021 obfitował w wiele ciekawych projektów i nie sposób zebrać ich wszystkich. Nie wiemy jak Wy, ale my wprost nie możemy doczekać się tego, co zaskoczy nas w nadchodzącym, nowym roku!