O tym, czym jest Netflix, nie musimy mówić nikomu. Jeszcze w sierpniu 2021 liczba subskrybentów odwiedzających platformę streamingową wynosiła 11,9 mln w Polsce oraz ponad 200 mln na całym świecie. Mimo swojej ogromnej popularności Netflix lubi o sobie przypominać, np. przez kampanie outdoorowe. Najlepszą okazją do tego jest promocja nadchodzących premier dużych produkcji na znanej platformie.
Wawel portalem na Drugą Stronę
Największe poruszenie w świecie netflixowskim wywołała ostatnio premiera 4 sezonu Stranger Things, a także idąca za tym akcja marketingowa przeprowadzona na potrzeby promocji serialu. 26 maja o 23:00 mieszkańcy Krakowa byli świadkami ,,otworzenia portalu do Drugiej Strony”. Mury Wawelu na chwilę zmieniły się w świat znany fanom produkcji – w trakcie projekcji wyświetlane były obrazy oraz puszczane dźwięki nawiązujące do fabuły kolejnego sezonu.
https://www.youtube.com/watch?v=rMHN_gxUyB4
Projekcja była częścią dużej akcji marketingowej stworzonej na potrzeby promocji premiery serialu – portale pojawiły się w 14 krajach, m.in. w USA, Kolumbii, Australii.
🌏 the rifts seen 'round the world 🌎 pic.twitter.com/WgBZW4DNHF
— Stranger Things (@Stranger_Things) June 1, 2022
Portal do ukrytej restauracji w Londynie
Kolejną gratką dla fanów serii były billboardy, na których znajdowały się reklamy fikcyjnych marek pojawiających się w serialu. Różnorodne plakaty stylizowane na lata 80. pojawiły się w rejonie Shoreditch w Londynie. Na jednym z plakatów zapraszających do restauracji Surfer Boy Pizza pojawiło się pękniecie, które następnie ukazało macki znane z serii.
Powiększający się portal był przejściem do pop-upu Surfey Boy Pizza, gdzie fani Stranger Things mogli skorzystać z przygotowanych atrakcji oraz spróbować pizzy o nazwie ,,Demogorgonzola” przypominającej potwora, który pojawia się w serialu.
To nie pierwsza kreatywna kampania Netflixa
Netflix znany jest ze swojej kreatywności w outdoorowym promowaniu swoich produkcji. Na potrzeby promocji nowego sezonu Daredevil powstała kampania reklamowa z wykorzystaniem DOOH (digital out-of-home) – cyfrowego medium zewnętrznego ulokowanego w galerii handlowej. W historii ukazanej w serialu główny bohater ukrywał przed światem swoje prawdziwe oblicze. Wykorzystali to również twórcy reklamy – Daredevil ,,ukrywał” swoją tożsamość, gdy osoba w galerii zbliżyła się do czujnika ruchu zamontowanego przy ekranie.
Poznaj zasięgi kreatywnej kampanii outdoorowej
Marki coraz częściej sięgają po oryginalne i kreatywne kampanie outdoorowe. Ty również możesz wyjść z nami z utartych schematów kampanii reklamowych, a udowodnimy Ci, że billboardy mają moc! Mamy ponad 60 tysięcy nośników reklamowych w całej Polsce. Poznaj nasza ofertę!
Skontaktuj się z nami: +48 22 101 58 50 kontakt@zr-blog.pl