Znajdź reklamę

Baza wiedzy ZnajdźReklamę.pl

Jak postawić billboard na działce i zacząć zarabiać

W życiu każdego właściciela działki może przyjść taki moment, w którym obserwując otoczenie, dojdzie do wniosku, że jego ziemia posłużyć by mogła jako dodatkowy sposób na zarobek. Wówczas rozsądnym pomysłem, który warto rozważyć, byłoby zaoferowanie powierzchni pod reklamę zewnętrzną – billboard, jako stosunkowo prosty i przystępny sposób na zdobycie dodatkowych funduszy poprzez wynajem. Również sam reklamodawca może się zainteresować wynajęciem działki i skonstruowaniem billboardu pod własny użytek. Inwestycja w billboard, choć może wydawać się zawiłym procederem, jest właściwie całkiem nieskomplikowana, najważniejszym punktem jest zorientowanie się w warunkach i działanie samo w sobie. Jednak – od czego zacząć? Jak postawić billboard i dzięki temu zarabiać?

Kwestie prawne – czy można tak po prostu postawić billboard na działce?

Gdy zainteresowany zada już sobie pytanie, jak zarobić na postawieniu billboardu na działce, ma przed sobą jeszcze kilka kwestii, które musi rozważyć. Najpierw jednak dobrze jest zorientować się w prawie, regulującym cały proceder. Jest to najtrudniejszy element tego przedsięwzięcia, dobrze więc przejść sprawnie przez podstawowe zagadnienia. By ustalić, czy konieczne będzie pozwolenie na budowę, rozważyć należy, czy konstrukcja ma zostać umieszczona na stałe, czy ma być trwale przytwierdzona do gruntu, czy może jednak powinna być tymczasowa, z możliwością względnie prostej dekonstrukcji. Jest to o tyle ważne, że w przypadku tej pierwszej, zawsze wymagane będzie pozwolenie, przy drugiej natomiast już niekoniecznie, co znacznie ułatwia prace przy instalacji – co nie oznacza, że nie trzeba jej zgłaszać. Ważne punkty legalizacji reklamy zawarte są w aktach prawnych, regulujących cały proceder, a mianowicie w Ustawie o drogach publicznych i Ustawie – Prawo budowlane, z którymi zdecydowanie należy się przed podjęciem działań zapoznać.

Rodzaje billboardów – jaki billboard wybrać, by zarabiać?

Gdy zorientujemy się już w kwestiach formalnych i prawnych, rozważyć musimy jaka konkretnie instalacja interesuje nas najbardziej, a następnie dostosować ją pod przepisy. Poza wspominanym wcześniej wyborem, czy konstrukcja ma zostać zamontowana w gruncie na stałe, z ingerencją w fundamenty, czy tymczasowo, z możliwością demontażu/zmiany położenia, należy także zdecydować jakie wymiary powinien mieć nośnik. Ważnymi wyznacznikami stają się w tej kwestii zarówno przeznaczenie reklamy, jak i miejsce, w którym zostanie zamontowana, w tym rodzaj drogi, przy której się znajdzie – od tego także często zależą jej ostateczne wymiary.

Czy istnieje lokalizacja idealna?

Wybór odpowiedniego miejsca to również bardzo istotna kwestia. Zazwyczaj billboardy umiejscawia się na gruntach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie drogi, na łąkach, polach ornych, nieużytkach, ale i w prywatnych ogrodach, o ile pozwalają na to warunki. Działka, na której umieszcza się reklamę, musi być odpowiednio do takiej konstrukcji przystosowana, tak, by nie stwarzać zagrożenia. Istotny staje się rodzaj terenu, prosty i stabilny oraz odległość samej konstrukcji od drogi. Na dobór lokalizacji ma wpływ również infrastruktura i otoczenie, w jakim znaleźć ma się reklama, dlatego zawsze warto zrobić rozeznanie, najlepiej z pomocą specjalistów od reklamy outdoorowej, takich jak zespół ZnajdźReklamę.pl.

Artykuły w bazie wiedzy: