
Wynajem billboardów stanowi jedną z najskuteczniejszych form promocji Tego rodzaju nośniki reklamowe gwarantują skuteczne dotarcie do wielu osób przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym. Zazwyczaj umieszczane są w okolicy głównych dróg transportowych, w pobliżu galerii handlowych lub w centrach miast, gdzie mogą przykuć uwagę przechodniów, pasażerów komunikacji miejskiej oraz kierowców, stojących w korkach. Pierwszym pytaniem, które przychodzi na myśl podczas planowania kampanii reklamowych, jest kwestia ceny wynajęcia billboardów. Warto wiedzieć, że jeśli chodzi o billboard, cena może znacząco różnić się w zależności od wielu czynników. Jakich? Poniżej znajdziesz najważniejsze czynniki wpływające na koszt billboardu.
Zastanawiasz się, ile kosztuje postawienie billboardu? Warto wiedzieć, że wynajem nośników reklamowych to inwestycja, która przy dobrze zaplanowanym budżecie może przynieść naprawdę solidny zwrot. Cena billboardu za miesięczny wynajem waha się od 600 do 4000 złotych, w zależności od lokalizacji i specyfikacji nośnika.
Cena billboardu w dużej mierze zależy od lokalizacji nośnika. Jeśli chodzi o billboardy, cena w centrach miast, takich jak Warszawa, Kraków czy Wrocław, może być nawet trzykrotnie wyższa niż na ich obrzeżach.
Warto też pamiętać, że jeśli planujemy billboard reklamowy, cena wzrasta w miejscach o dużym natężeniu ruchu, np. przy ruchliwych skrzyżowaniach czy głównych węzłach komunikacyjnych, gdzie ekspozycja reklamy jest znacznie większa.
Średni koszt wyklejania billboardu wynosi około 100–200 zł za nośnik, jednak cena może być wyższa w przypadku trudno dostępnych lokalizacji. Przykładem może być billboard na działce o utrudnionym dojeździe, gdzie montaż wymaga większego nakładu pracy i dodatkowych osób.
Wtedy z pewnością zapłacisz więcej za wyklejanie billboardów. Cena przy wysokich konstrukcjach, wymagających użycia podnośnika, również wzrośnie.
Wielkość nośnika to kolejny czynnik wpływający na to, ile musisz przeznaczyć na billboard. Cena reklamy może się różnić w zależności od formatu i lokalizacji.Większa powierzchnia reklamowa oznacza wyższe koszty, jednak proporcjonalnie zwiększa się też zasięg przekazu.
Billboardy do wynajęcia w Polsce dostępne są w różnych formatach, przy czym najpopularniejsze to Billboard EURO12 o wymiarach 5,04×2,38m oraz Billboard EURO18 o powierzchni 18m² (6×3m).
Cena wytworzenia materiału reklamowego zależy przede wszystkim od tego, jaką powierzchnią będzie się on charakteryzował. Koszt wydruku billboardu wzrasta wprost proporcjonalnie do jego rozmiaru i oscyluje w granicach 100-200 złotych. W przypadku ZnajdzReklame.pl możliwe jest otrzymanie jednego egzemplarza gratis. Jeśli zlecenie będzie dotyczyło kampanii reklamowej, pierwszy wydruk zostanie sfinansowany przez firmę.
Czas trwania kampanii również wpływa na to, jaki budżet warto przeznaczyć na billboardy. Ceny zależą nie tylko od długości ekspozycji i lokalizacji, ale też od dodatkowych opcji, takich jak doświetlanie nocne, które może podnieść koszt reklamy o około 20–30% wartości podstawowej. Dlatego planując kampanię, dobrze jest uwzględnić te elementy już na etapie tworzenia budżetu.
Ile kosztuje wywieszenie baneru na płocie? To alternatywa, której koszt wynosi zazwyczaj 800-900 złotych miesięcznie. Są to tzw. miniboardy, czyli niewielkie konstrukcje reklamowe (zazwyczaj o wymiarach ok. 1,2 × 1,8 m lub 1,4 × 2 m), montowane w przestrzeni miejskiej — przy ulicach, na ogrodzeniach, słupach lub w ciągach pieszych. W przypadku nośnika reklamowego, jakim jest reklama na płocie, cena obejmuje wydruk baneru oraz montaż. Reklama na płocie sprawdza się szczególnie przy lokalnych kampaniach i wydarzeniach czasowych.
Jeśli chodzi o billboardy, cennik różni się znacząco między lokalizacjami. Centrum Warszawy i billboard? Cena reklamy w takiej lokalizacji to nawet 4000 złotych miesięcznie. Miasta wojewódzkie to również świetna opcja, by umieścić tam swój billboard – cena miesięczna będzie tu wynosić od 1500 do 3000 złotych. Z kolei mniejsze miejscowości oferują wynajem billboardu już od 600 złotych, co stanowi atrakcyjną opcję dla lokalnych przedsiębiorców.
Optymalizacja kosztów kampanii billboardowej możliwa jest poprzez przemyślane planowanie. Wybór lokalizacji poza ścisłym centrum, kampanie długoterminowe oraz negocjacje pakietowe mogą znacząco obniżyć ceny za billboardy.
Kluczem do sukcesu jest współpraca z doświadczonym partnerem, który pomoże dobrać najlepsze lokalizacje i zaplanować kampanię zgodnie z budżetem. Pamiętaj, że jeśli chodzi o billboardy, cennik to tylko punkt wyjścia – profesjonalny doradca pomoże Ci maksymalnie wykorzystać potencjał reklamy outdoorowej przy zachowaniu rozsądnych kosztów.
Minimalny koszt wynajmu billboardu to około 600 złotych w małych miejscowościach. Cena billboardu w tym przedziale dotyczy podstawowych lokalizacji bez doświetlenia.
Nie, zazwyczaj dotyczy tylko wynajmu powierzchni. Wydruk i montaż to dodatkowe koszty, które mogą wynieść łącznie 200-400 złotych. Kampanie reklamowe otrzymują od ZnajdzReklame.pl bonus w postaci wyklejenia pierwszego billboardu za darmo.
Standardowy okres to 4 tygodnie, choć billboardy do wynajęcia dostępne są także na okresy krótsze lub dłuższe. W przypadku nośników reklamowych typu billboardy, ceny za kampanie długoterminowe są proporcjonalnie niższe, co wynika z dłuższego okresu ekspozycji.
Tak, jeśli chodzi chodzi o billboardy, cena może być wyższa w okresach wzmożonej aktywności reklamowej, np. przed świętami. Latem dostępność billboardów jest większa, co może przekładać się na niższe ceny.
Zmiana kreacji to koszt nowego wydruku plus wyklejanie billboardów. Cena wtedy to łącznie około 300-500 złotych za jeden nośnik.
Wiesz już jak zaprojektować dobry billboard – teraz czas na zaplanowanie skutecznej kampanii outdoorowej! Z pomocą w tym przychodzi ZnajdźReklamę.pl! Zaplanujemy dla Ciebie efektywną kampanię billboardową, dobierzemy idealne miejsca na Twoją reklamę i prześlemy Ci precyzyjny raport z naszych działań – a to wszystko zrobimy z 1 umową i 1 fakturą! Nie masz jeszcze swojego projektu? Nic nie szkodzi! Zaprojektujemy dla Ciebie skuteczny billboard, który trafi do Twoich potencjalnych Klientów! Skontaktuj się z nami i sprawdź, jaką moc ma outdoor!
Czy wiesz, że mamy ponad 70 000 nośników reklamowych w całej Polsce?Jeśli chcesz stworzyć idealną kampanię - daj znać! Zostaw swojego maila, a już w kilka minut otrzymasz podstawowy cennik nośników reklamowych!