ZnajdźReklamę.pl

Baza wiedzy ZnajdźReklamę.pl

Które billboardy są najlepsze i w jaki sposób możemy to ustalić

Billboard jest jednym z najbardziej rozpowszechnionych, a zarazem wysoce skutecznych nośników reklamy zewnętrznej. Nieustannie wykorzystuje się go w przeróżnych kampaniach reklamowych, czego nie sposób zresztą w przestrzeni publicznej nie zauważyć. O właśnie fakt zauważenia również, między innymi i w uproszczeniu oczywiście, chodzi przy rozplanowywaniu, po pierwsze konkretnej kampanii, a po drugie także i ogólnego układu sieci nośników w danej lokalizacji. Skąd jednak wiadomo jakie billboardy są najlepsze, dla przykładu, w danej sprawie, lub gdzie przebiegać może linia lokalizacji idealnej? Odpowiedź jest jednocześnie prosta, jak i nieco zawiła – należy przeprowadzać badania. Wówczas pozostaje już tylko pytanie, w jaki sposób można badać coś takiego?

Czy istnieje hierarchia billboardów i jeśli tak, to jak się dokonuje?

Właściwie to można powiedzieć, że zarówno tak, jak i nie, ponieważ użyteczność danego nośnika będzie w przeważającej mierze kwestią indywidualną kampanii, zależną od grupy docelowej, do której ma być kierowana. Jeżeli mówilibyśmy o hierarchii, to znów wynikałaby ona z raportów i badań przeprowadzanych dla różnych lokalizacji, badań określających natężenie ruchu w danym miejscu, które również na bieżąco prowadzimy. Tego typu analizy są narzędziem niezwykle przydatnym, pozwalają na umiejętne planowanie potencjalnych zachowań na rynku i skuteczne dostosowywanie kampanii do potrzeb klienta. Określając więc „wyższość” jednego billboardu nad drugim, musimy rozważyć, który w danej sytuacji trafi do większej liczby docelowych odbiorców i na tej podstawie zostaje następnie dobrane miejsce.

Różnice w odbiorze i okolicznościach – czy jakiekolwiek billboardy są lepsze?

Na co dzień, poruszając się w przestrzeni miejskiej, spacerowicz nie zastanawia się zazwyczaj nad celowością ułożenia reklam, zdać się mu mogą nieraz wręcz chaotyczne. Tymczasem, by unikać zbędnego chaosu i przekazywać komunikaty sprawniej, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, dostosować można billboard do otoczenia i odbiorcy. Za pomocą danych, udostępnianych przez konsumentów, możliwym staje się prześledzenie ich ścieżek w przestrzeni miejskiej, co wyposaża badającego w pewnego rodzaju mapę natężenia ruchu, o czym przeczytać można także w naszym artykule o badaniu ścieżki użytkownika w przestrzeni miejskiej https://www.znajdzreklame.pl/blog/reklama-zewnetrzna-outdoor/badanie-sciezki-uzytkownika-w-przestrzeni-miejskiej-a-planowanie-kampanii-oo. Sieć zależności pomiędzy ścieżkami anonimowych konsumentów daje ogromne możliwości w rozplanowywaniu skutecznego działania marketingowego. Ostatecznie lepsze skutki przynosi dostosowanie lokalizacji do konkretnej grupy odbiorców, którzy najprawdopodobniej prędzej z reklamy skorzystają, aniżeli większa, bardziej zróżnicowana grupa, mijająca nasz billboard postawiony w punkcie zdecydowanie bardziej strategicznym w ogólnej, miejskiej topografii. Chcemy trafiać od razu do grupy docelowej, a nie szukać jej przedstawicieli po omacku. Kluczem do skuteczności staje się więc indywidualizacja.

Artykuły w bazie wiedzy: