Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu. Poznaj kampanię społeczną od ZnajdźReklamę.pl

Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu. Poznaj kampanię społeczną od ZnajdźReklamę.pl

W przestrzeni pełnej dynamicznych zmian i różnorodnych wyzwań, wspieranie inicjatyw społecznych staje się nie tylko koniecznością, ale i misją, którą z dumą realizujemy. W ZnajdźReklamę.pl, w ramach naszych działań prospołecznych, staramy się wspierać organizacje, które według nas szczególnie wyróżniają się swoim pozytywnym wpływem na społeczeństwo i promować ich wartości edukacyjne i społeczne. Tym razem postanowiliśmy wspólnie z Fundacją Po DRUGIE podjąć się ważnej kwestii – problemu bezdomności wśród młodych osób. Wierzymy, że każda młoda osoba zasługuje na szansę na godne życie i rozwój, niezależnie od trudności, z jakimi się boryka. Z tym przekonaniem rozpoczęliśmy kampanię „RÓWNI W MŁODOŚCI”.

Zobacz, jak zorganizowaliśmy tę kampanię społeczną w OOH!

Kampania RÓWNI W MŁODOŚCI od ZnajdźReklamę.pl

Nasze podejście obejmowało realizację kampanii od początku do końca – od opracowania strategii i koncepcji, przez tworzenie materiałów graficznych, aż po wybór lokalizacji i montaż. Rozumiemy, jak wymagająca jest praca fundacji, dlatego przejmujemy pełną odpowiedzialność za realizację kampanii, pozwalając im skoncentrować się na ich kluczowych działaniach.

Co ważne, wybór organizacji zostawiamy naszym pracownikom! Fundacja Po DRUGIE wybrana przez naszą specjalistkę Darię Niezabitowską, od lat zajmuje się pomocą dla młodych bezdomnych. Organizacja ta nie tylko zapewnia tymczasowe schronienie, ale także pomaga w integracji społecznej, edukacji i znalezieniu pracy. Ich działania to ogromne wsparcie dla młodych ludzi, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej. My postanowiliśmy pomóc im w ich misji, dokładając swoją cegiełkę w postaci kampanii edukacyjnej. 

„Problem bezdomności wśród młodych był mi znany, jednak większość informacji na ten temat docierała do mnie jedynie z zagranicznych mediów. Nie zdawałam sobie sprawy, jak wygląda sytuacja młodych bezdomnych w Polsce i miałam wrażenie, że ten temat jest pomijany. Widziałam wiele organizacji skupiających się na osobach bezdomnych, jednak niewiele z nich tak naprawdę koncentrowało się się na pomocy młodym dorosłym, a warto wspomnieć o tym, że mogą oni zmagać się z kompletnie innymi problemami niż osoby starsze. Mamy tu do czynienia z ludźmi wychowanymi m.in. w patologicznych rodzinach, są to osoby z placówek resocjalizacyjnych, domów dziecka i rodzin zastępczych. To, jakie trudności, natrafiły na nich w tak młodym wieku wpłynęło na ich sytuację. Dlatego tak ważne jest wsparcie ich w wejściu w dorosłość.” – mówi Daria Niezabitowska

Główny cel kampanii 

Kampania “Równi w Młodości” jest akcją edukacyjną, którą przeprowadziliśmy w okresie wakacyjnym (01-16.08), w trakcie trwania najpopularniejszych festiwali.

Akcja „Równi w Młodości” to nasza odpowiedź na istotny problem społeczny, który zbyt długo pozostawał w cieniu. Wierzymy, że każdy młody człowiek zasługuje na równy start w dorosłość, niezależnie od okoliczności, w jakich się znalazł. Bezdomność wśród młodych osób to problem bardzo złożony. Kampania, którą zorganizowaliśmy wspólnie z Fundacją Po DRUGIE ukazuje młodość osób bezdomnych z perspektywy, która jest rzadko poruszana w mediach i dyskusjach społecznych i niestety jest często pomijana. Naszym celem może być zwrócenie uwagi na fakt, że bezdomność wśród młodych ludzi to nie tylko brak dachu nad głową, ale także codzienna walka o zachowanie normalności i godności. 

Projekt, który mówi więcej

W ramach kampanii stworzyliśmy serię 4 projektów odnoszących się do aktualnej sytuacji młodych osób bezdomnych. W każdym projekcie centralnym elementem jest sylwetka młodej osoby, która unosi ręce na tle tłumu podczas koncertu. Zdjęcie ma symbolizować beztroskę, radość i energię młodości, ale jednocześnie odnosi się do anonimowości i ukrycia problemu bezdomności w tłumie. Przekaz ma pokazać odbiorcom, że bezdomność nie wygląda tak, jak mogą ją sobie wyobrażać. 

Główny slogan kampanii, czyli „Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu”, podkreśla, że młodzi ludzie dotknięci bezdomnością są obecni w społeczeństwie i starają się żyć, tak jak ich rówieśnicy. Projekty mają mówić, że bezdomność wśród młodych osób nie zawsze jest widoczna, jednak jest ona realnym problemem.

Jak dodaje Agnieszka Sikora, prezeska fundacji Po DRUGIE: 

Żeby dobrze opowiedzieć o problemie, poruszyć, zwrócić na niego uwagę, trzeba najpierw go zrozumieć i zgłębić. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem wrażliwości i uważności twórców Znajdź Reklamę, którzy po pierwsze sami zwrócili się do nas i dostrzegli problem bezdomności młodzieży, a po drugie po rozmowach z nami rzeczywiście znaleźli dla niego odpowiedni przekaz i potrafili ująć go w niebanalny, poruszający i prawdziwy sposób.” 

Bliżej festiwali – lokalizacje

Pojawiliśmy się z naszym przekazem w pobliżu i w okresie trwania dwóch popularnych festiwali w Polsce – OFF’a oraz Męskiego Grania. Naszym celem miało być podkreślenie nieoczywistej sytuacji młodych bezdomnych, stworzenie kontrastu ze znanym obrazem bezdomności i wywołanie emocji. Festiwale są symbolem zabawy i młodości, co kontrastuje z trudną sytuacją młodych bezdomnych. Umieszczając reklamy w takich miejscach, chcieliśmy podkreślić to zestawienie i tym samym wzbudzić refleksję wśród uczestników festiwali. Chcemy, aby zauważyli, że nie wszyscy młodzi ludzie mogą cieszyć się życiem w podobny sposób. Kampania może dzięki temu skutecznie edukować, wzbudzać empatię, zachęcać do działania na rzecz młodych bezdomnych i wsparcia Fundacji Po DRUGIE.  

Zwrócenie uwagi na problem

“W kampanii pokazujemy młodych bezdomnych jako osoby, które mimo trudności starają się żyć tak, jak ich rówieśnicy. Chcemy, aby odbiorcy zrozumieli, że bezdomność nie zawsze jest widoczna na pierwszy rzut oka. Przekazujemy tym, że wielu młodych ludzi ukrywa swoją sytuację, starając się wyglądać i zachowywać jak reszta społeczeństwa. Uważamy, że przedstawienie bezdomności z tej perspektywy może skłonić ludzi do szerszego spojrzenia na ten problem, zachęci do refleksji i większej empatii wobec młodych, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej. Przez ponad dekadę działalności na rynku reklamy outdoorowej mieliśmy przyjemność realizować setki kampanii społecznych. Dzięki temu doświadczeniu zrozumieliśmy, jak potężny jest wpływ przekazu umieszczonego w przestrzeni publicznej. Dlatego jesteśmy szczególnie dumni, że za pomocą naszej kampanii udało nam się skierować uwagę społeczeństwa na ten istotny problem i mamy nadzieję, że zrobi ona wiele dobrego” – dodaje Daria Niezabitowska 

A jakie są efekty naszej kampanii? Oprócz zasięgu wygenerowanego przez odbiorców kampanii outdoorowej, nasza akcja poniosła się także online. Chwilę po montażu plakatów w przestrzeni zewnętrznej na temat kampanii napisały znane portale, m.in. nowymarketing.pl, aboutmarketing.pl oraz PRoto.pl!

Fundacja Po DRUGIE 

Fundacja po DRUGIE już od 13 lat z zaangażowaniem walczy z problemem bezdomności młodzieży i młodych dorosłych. Beneficjentami są osoby od 18 do 25 roku życia, a warto dodać, że większość to osoby do 21 lat. Niesiona pomoc jest kompleksowa i zaczyna się od zapewnienia podstawowych potrzeb takich jak łóżko, posiłek i możliwość skorzystania z kąpieli. Gdy młody człowiek poczuje się bezpiecznie i stabilnie, opracowywany jest indywidualny plan działania, uwzględniającego jego trudności i potencjały.

Młodzież może skorzystać również ze wsparcia specjalistów takich jak: doradca zawodowy, psycholog, terapeuta uzależnień, prawnik. Realizowane działania mają na celu rozwój i edukację, poznawanie nowych, ciekawych rzeczy i sposobów na życie. Oprócz tego fundacja organizuje również wyjścia do kina czy teatru, zaprasza gości i organizuje wolontariat.

Jak podkreśla Agnieszka Sikora: 

“Problem bezdomności młodzieży w Polsce nie jest dokładnie zbadany. Z oficjalnych danych, zbieranych w ramach liczenia bezdomnych prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wynika, że na początku 2024 roku osób w wieku 18-25 znajdujących się w sytuacji bezdomności było 1022. To zdecydowanie zaniżona liczba! Nie jest łatwo jednak i może w ogóle nie jest to możliwe, by policzyć młodzież w kryzysie.

Po młodych ludziach tej bezdomności często nie widać. Mijamy ich na ulicy i nigdy nie pomyślelibyśmy, że nie mają gdzie spać. Młodzież jest bardzo mobilna, często zmienia miasta, zmienia miejsca, w których nocuje i kanapy u znajomych. Rzadko korzysta z rozwiązań systemowych, które są oblegane przez osoby powyżej 50 roku życia – noclegowni, schronisk. Nocuje w autobusach, na klatkach schodowych, w piwnicach, squatach, których adresów nie znamy. W opinii Fundacji po DRUGIE liczba młodzieży doświadczającej bezdomności jest zdecydowanie większa, tym bardziej, że do samej organizacji każdego roku dociera około 300 osób.” 

Twoja reklama społeczna i komercyjna ze ZnajdźReklamę.pl

ZnajdźReklamę.pl pomożemy Ci w zorganizowaniu Twojej kampanii outdoorowej zarówno dla reklamy społecznej, jak i komercyjnej! Skontaktuj się z nami, a znajdziemy idealne miejsce na Twoją reklamę wśród 80 tysięcy nośników różnego typu w całej Polsce! W naszej ofercie sprawdzisz dokładnie, jakie powierzchnie reklamowe proponujemy w interesujących Cię lokalizacjach. A to nie wszystko! Działamy też online – sprawdź!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.