Reklama na LinkedIn krok po kroku

Reklama na LinkedIn krok po kroku

LinkedIn z roku na rok coraz bardziej zyskuje popularność wśród polskich firm! Czemu? Bo LinkedIn to platforma jedyna w swoim rodzaju! Gdy Facebook, Instagram i TikTok to strony bardziej rozrywkowe, luźne i skierowane na prywatne życie użytkowników – LinkedIn to platforma o charakterze biznesowym. Jest to serwis dla firm, prezesów, menadżerów, pracowników oraz kandydatów! I niedawno – bo na początku 2022 roku osiągnął liczbę 4,60 mln użytkowników! Nigdzie nie znajdziesz tylu wartościowych konwersji i potencjalnych Klientów! Sektor B2B to Twoja bajka? Wejdź na LinkedIn ze swoim przekazem i pokaż swoją firmę! Twoja reklama na LinkedIn krok po kroku – sprawdź, jak stworzyć swoją własną kampanię!

Krok 1: Załóż konto reklamowe lub zaloguj się Menedżera kampanii

Najważniejsze – aby założyć stronę firmy, musisz posiadać swoje własne konto prywatne na platformie. Po powiązaniu Twojego osobistego konta z profilem firmowym – możesz już skonfigurować swoje konto w Menedżerze kampanii! Menedżer kampanii to świetne narzędzie, w którym możesz tworzyć i uruchamiać kampanie reklamowe na platformie LinkedIn!

Konto reklamowe składa się z 3 elementów:

  • Grupy kampanii
  • Kampanie
  • Reklamy

Krok 2: Ustal swój cel reklamowy

Jak już skonfigurujesz swoje konto – czas na kampanię! Kliknij opcję Stwórz kampanię – a potem wybierz swój preferowany cel! W systemie LinkedIn występują 3 poziomy lejka marketingowego: Świadomość marki, rozważanie i konwersje!

Który cel chcesz osiągnąć?

  • Świadomość marki – nacisk na zasięg i wyświetlenia reklamy
  • Odwiedziny witryny – zachęca do odpowiedzenia witryny internetowej, stronę docelową lub inny adres URL
  • Zainteresowanie – zwiększa zaangażowanie w Twoje treści – czyli liczbę polecenia, komentarze, udostępnienia i obserwowanie
  • Wyświetlenia wideo – pozwala zainteresować grupę odbiorców poprzez oglądanie wideo
  • Generowanie potencjalnych klientów – pozyskuj kontakty i potencjalnych Klientów
  • Konwersje w witrynie – zachęca do odwiedzenia witryny i działań na niej
  • Kandydaci ubiegający się o pracę – zachęca odpowiednich kandydatów do wzięcia udziału w Twojej rekrutacji
  • Potencjalni kandydaci – podobnie jak w poprzednim celu, zdobędziesz nowych, wartościowych kandydatów

Krok 3: Określ grupę odbiorców

Dobierz swój cel kampanii do odpowiedniej grupy odbiorców! Wiesz już do kogo chcesz kierować swój przekaz? Świetnie! Wybierz odpowiednią lokalizacje, język odbiorców, na LinkedIn możesz targetować także bardziej precyzyjnie poprzez wybranie firm, danych demograficznych, wykształcenia, doświadczenia, zainteresowania i cech! Wybieraj cechy, które posiada Twoja grupa docelowa lub wykluczaj tych, których nie ma!

Krok 4: Wybierz typ reklamy

Następny krok – format reklamy! Format najczęściej uzależniony jest od wcześniej wybranego celu – zatem zobacz, jakie możliwości posiada Linkedin! Przeczytaj nasz wpis o formatach reklam na LinkedIn tutaj: LinkedIn Ads w pigułce.
Reklama na LinkedIn krok po kroku

Krok 5: Wybierz miejsce reklamy

Gdzie chcesz, żeby Twoja reklama się wyświetlała? LinkedIn umożliwia reklamy zarówno wśród użytkowników LinkedIna, jak i dla osób korzystających z witryn partnerów. Wybieraj!

Krok 6: Ustal swój budżet i harmonogram

Jaki budżet masz przygotowany na swoją kampanię? Wpisz w systemie LinkedIn swoje zakładany budżet (dzienny lub całkowity) i podaj harmonogram kampanii – wskaż, kiedy kampania ma się rozpocząć i zakończyć!

Krok 7: Przygotuj skuteczną kreacje reklamową

Dochodzimy do jednego z najbardziej kreatywnych etapów tworzenia kampanii! Puść wodze swojej fantazji i stwórz przekaz, który swoją kreatywnością trafi prosto do serc Twoich odbiorców! Przy wgrywaniu swoich treści – czyli tekstu i grafiki lub wideo do menedżera nie ma problemu – intuicyjny interfejs poprowadzi Cię przez każdy krok!

Krok 8: Puść kampanię i sprawdź jej wyniki!

Już za chwilę Twoja kampania ujrzy światło dzienne! Podsumuj wszystkie swoje ustawienia, sprawdź ich poprawność, popraw to, co Ci umknęło! Kliknij Uruchom kampanię I to wszystko! Czekaj na wyniki, na bieżąco analizuj efekty swojej kampanii i optymalizuj!

Twoja reklama na LinkedIn krok po kroku ze ZnajdźReklamę.pl!

Tworzenie własnej kampanii w Internecie może być trudne i wymaga wiele czasu oraz poświęcenia. Nie masz chwili na prowadzenie kampanii, a chcesz pokazać swoją obecność w Internecie? W ZnajdźReklamę.pl stworzymy i przeprowadzimy Twoją skuteczną kampnię online! Umów się na spotkanie z naszą Doradczynią i dowiedz się więcej!

Napisz maila na adres: Karolina.Gierszewska@ZnajdzReklame.pl, lub umów się na spotkanie w calendly. Karolina przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.