5 zasad dobrego designu – czyli jak zaprojektować billboard reklamowy

5 zasad dobrego designu – czyli jak zaprojektować billboard reklamowy

Billboard – twarz outdooru, standard w przestrzeni miejskiej i wybór nr 1 w reklamie zewnętrznej! Billboardy były z nami od dawna i zostaną na długo – bo po prostu są skuteczne! Trafiają do odbiorców, przekazują jasne komunikaty i budują świadomość marki! Wybór billboardu jako nośnik reklamy to pierwszy krok do skutecznego pokazania się w przestrzeni! Co dalej? Zaplanowanie tego, jak marka ma się pokazać! To, jak marka lub jej produkty będą odebrane, zależy do designu projektu, który będzie znajdował się na nośniku! Zaprojektowanie idealnego designu billboardu jest niezwykle ważne i kluczowe w tworzeniu skutecznej kampanii billboardowej! To od tego zależy, czy odbiorca zwróci uwagę na reklamę, zrozumie przekaz na niej umieszczony i co najważniejsze – czy zostanie on przez niego zapamiętany! Zatem, jak projektować, żeby o Tobie pamiętali? Sprawdź!

Marka w roli głównej

To właśnie ona (lub jej produkty/usługi) grają pierwsze skrzypce w reklamie! Pokaż się tak, aby odbiorca od razu wiedział, o jaką markę chodzi! Spójność z identyfikacją wizualną firmy to klucz do szybkiego utożsamienia przekazu z jego nadawcą! Billboardy to często część większej kampanii – integracja projektów w różnych formach reklamy pomoże w stworzeniu spójnego przekazu!

Krótko i zwięźle – reguła 3 sekund

3 sekundy – tyle czasu powinno zająć odbiorcy pochłonięcie wszystkich informacji zamieszczonych na billboardzie. Wydaje się to naprawdę mało, ale jest to wystarczający czas na dotarcie do odbiorcy i przyciągnięcie jego uwagi! A odpowiedni design billboardu jest w stanie przekazać wszystko bardzo szybko! Element graficzny lub zdjęcie wraz z logotypem i hasłem – wezwaniem do działania z pewnością wystarczą! A co z długością haseł? Szkoła projektowania radzi umieszczanie haseł nie dłuższych niż 15 słów! Mniej znaczy więcej!

Wyróżnij się – bądź kreatywny

To, że przekaz musi być na tyle kreatywny, żeby wyróżniać się wśród innych nośników to nie odkrycie roku! Każdy o tym wie i każdy do tego dąży! Kreatywność i oryginalność przyciągają uwagę i zostają w świadomości odbiorcy! Postaw na ciekawy kolor, chwytliwe hasło lub rzucającą się w oczy grafikę! Potrzebujesz inspiracji? Sprawdź inne wpisy na blogu i zobacz, jak robią to światowe marki!

Call to Action na billboardzie? To must-have!

Powiedz odbiorcom, co mają zrobić! Call to Action to kilka słów, które jasno przekazują, co potencjalny Klient może zrobić, żeby dotrzeć do Twojej marki! Umieszczenie wezwania do akcji sprawi, że odbiorca będzie bardziej skłonny do zaangażowania w treść reklamy!

Opanuj chaos – pozbądź się bałaganu

Tak, jak wcześniej pisaliśmy – odbiorca ma naprawdę mało czasu na przyjęcie wiadomości na reklamie! Umieszczanie dodatkowych i często niepotrzebnych elementów na billboardzie tworzy bałagan. Bałagan, który rozprasza odbiorcę i zakłóca odbiór przekazu! Nie rozpraszaj swojego odbiorcę i potencjalnego Klienta – zaprezentuj mu jasny komunikat!

Skuteczna kampania billboardowa ze ZnajdźReklamę.pl!

Wiesz już jak zaprojektować dobry billboard – teraz czas na zaplanowanie skutecznej kampanii outdoorowej! Z pomocą w tym przychodzi ZnajdźReklamę.pl! Zaplanujemy dla Ciebie efektywną kampanię billboardową, dobierzemy idealne miejsca na Twoją reklamę i prześlemy Ci precyzyjny raport z naszych działań – a to wszystko zrobimy z 1 umową i 1 fakturą! Nie masz jeszcze swojego projektu – nic nie szkodzi! Zaprojektujemy dla Ciebie skuteczny billboard, który trafi do Twoich potencjalnych Klientów! Skontaktuj się z nami i sprawdź, jaką moc ma outdoor! 

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.