Billboard to forma reklamy typu outdoor, która w ciągu ostatnich kilkunastu lat stała się niezwykle popularna. Jest to tablica reklamowa, którą umieszcza się na budynkach lub przystosowanych do tego słupach. W poniższym artykule prezentujemy kilka istotnych informacji oraz zalet, jakimi może poszczycić się billboard – jest to jedna z najefektywniejszych form reklamy, w którą warto inwestować.
Wymiary billboardu
Billboard może przybierać różnorodne wymiary. Do najpopularniejszych formatów billboardów w Polsce zaliczamy:
- powierzchnia 12 m2, format 5,04×2,38m (format europejski),
- powierzchnia 12 m2, format 4×3 metry,
- powierzchnia 18 m2, format 6×3 metry,
- powierzchnia 36 m2, format 12×3 metry,
- powierzchnia 48 m2, format 12×4 metry.
W największych miastach spotyka się również tak zwane megaboardy – są to billboardy dużych rozmiarów o niestandardowych formatach. Ich powierzchnia zazwyczaj wynosi od 50 do nawet 300 metrów kwadratowych.
Gdzie stosuje się billboardy?
Billboardy znajdują zastosowanie przede wszystkim w miejscach, gdzie znajdują się duże skupiska ludzi. Dobra lokalizacja to podstawa. Jeśli billboard zawiśnie nieopodal sygnalizacji świetlnej przy ruchliwej drodze, na pewno zwróci uwagę przejeżdżających tam kierowców. Z kolei jeśli banner zawiśnie przy drodze o małym natężeniu ruchu, jest to równoznaczne z tym, że szanse na jego zauważenie przez dużą liczbę osób są marne.
Niezwykle istotne jest również to, gdzie dany billboard zostanie zawieszony. Jeśli billboard zachęcający do skorzystania z usług krawcowej zawiśnie przy konkurencyjnym zakładzie krawieckim, to z pewnością nie wzbudzi on zainteresowania.
Rodzaje billboardów reklamowych
Billboardy reklamowe dzielimy biorąc pod uwagę, w jaki sposób zamontowano je do podłoża. Wyróżniamy:
- billboardy ścienne – rodzaj billboardów montowany na ścianach budynków, który wyróżnia się najniższą ceną,
- billboardy przestawne – tablice naziemne obciążone balastem. Do ich postawienia nie trzeba posiadać pozwolenia na budowę;
- billboardy trwale związane z gruntem – typ billboardów, które betonuje się do podłoża. Aby postawić taki billboard należy uzyskać specjalne pozwolenie.
Billboardy podświetlane, czyli skuteczna reklama w nocy
Czy warto zainwestować w podświetlenie billboardu? Odpowiedź na to pytanie jest oczywista: tak! Oświetlenie billboardu sprawia, że jest on równie efektywny zarówno w dzień jak i w nocy. W tej chwili jest to standard, który sprawia, że wdrożone działania reklamowe przynoszą jeszcze lepsze rezultaty.