Jak wykorzystać outdoor w rekrutacjach?

Poza najpopularniejszym dotychczas sposobem na rekrutacje pracowników – ogłoszeniem w Internecie, coraz większą popularnością i jednocześnie wysoką skutecznością cieszy się nowoczesna forma jaką jest outdoor.

Rekrutacja i outdoor?
Proces rekrutacji jest aktualnie jedną z największych bolączek pracodawców. Z uwagi na znaczne zmniejszenie liczby bezrobocia, znalezienie kompetentnego pracownika z właściwymi kwalifikacjami jest bardzo trudne. Inwestycja w outdoorową kampanię rekrutacyjną, może być rozwiązaniem tego problemu. Kluczem do sukcesu jest jednak przemyślana treść, grafika, a nie bez znaczenia pozostaje również forma reklamy outdoorowej.

Billboardy, citylighty, plakaty i inne formy reklamy zewnętrznej docierają do znacznie większej grupy odbiorców niż ogłoszenia internetowe. W przypadku dużych miast, umieszczenie ogłoszenia w metrze lub na przystanku autobusowym na terenie dzielnic biznesowych, może okazać się kilkukrotnie skuteczniejsze od tradycyjnych sposobów. Ogłoszenie outdoorowe, pod warunkiem strategicznej lokalizacji, może przynieść zasięg w wysokości nawet 12 000 odbiorców dzienne (w przypadku mniejszych miejscowości) i koło miliona w dużych miastach(!). W przypadku dużych kampanii (najczęściej wybieranych przez korporacje) najlepsze jest wybranie kilku lokalizacji do wyświetlenia reklamy – ogłoszenia. Przy wyborze lokalizacji i rodzaju nośnika, można zapytać dostawcę o średnią ilość wyświetleń każdej z nich. Dane takie są możliwe do uzyskania dzięki często prowadzonym badaniom wzorców ruchu pieszego i poruszania się pojazdów w danej lokalizacji.

Najlepszy czas na rekrutację
Według większości statystyk, koniec wakacji i początek września to najlepszy czas na rozpoczęcie rekrutacji. W tym okresie, przybywają chętni zdobywania nowego doświadczenia, zdolni studenci – gotowi do podjęcia pracy. Dodatkowo, wrzesień rozpoczynający koniec okresu urlopowego jest dla wielu zatrudnionych bodźcem do podjęcia poszukiwania nowego zajęcia. Rekrutacja w formie reklamy outdoorowej, przeprowadzona w tym okresie (do grudnia) może okazać się najskuteczniejszą i przynosić najwięcej korzyści.

Czym jest AdWalk?
AdWalk to całkowita nowość w Polsce. To nie tylko innowacyjna forma reklamy, ale również zapowiedź nowej ery w marketingu, która może mieć również wpływ na przyszłe procesu rekrutacji. Pierwsze nowoczesne, estetyczne ekrany można już spotkać w największych polskich miastach, takich jak np. Wrocław, Kraków itp. Ekrany są duże, widoczne i wyświetlają informacje w najwyższej jakości HD. Są po prostu nie do przeoczenia i stanowią doskonałą futurystyczną alternatywę dla typowych plakatów i billboardów. Dodatkowo – mają tę przewagę, że przedstawiane na nich treści mogą być interaktywne. To daje większe pole do popisu.

Przekaz ma znaczenie
Wspominając o rekrutacji w tej formie, nie sposób nie wspomnieć o legendarnej kampanii rekrutacyjnej działu IT zrobionej przez giganta Google. Na kilkunastu billboardach i plakatach zamieszczone zostało równanie matematyczne i adres mailowy. Ci, którzy zdecydowali się rozwiązać równanie i wysłać odpowiedź na podany adres, otrzymywali informacje zwrotną, że zostali zakwalifikowani do drugiego etapu rekrutacji.

Wykorzystanie outdooru genialne w swej prostocie!

Jak widać – forma przekazu ma znaczenie – dzięki dobrze skonstruowanej treści, można szybko dotrzeć do grupy docelowej, a nawet sprawdzić umiejętności potencjalnych pracowników. W przypadku takiej formy rekrutacji, ogłoszenie o pracę powinno mieć jasny, intrygujący i prosty przekaz.

Reklama outdoorowa to przyszłość rekrutacji. Jej zasięgu i skuteczności nie da się porównać z jakąkolwiek dotychczasową formą organizowania rekrutacji. W dalszej perspektywie – jest również tańsza i wymaga mniejszego zaangażowania ze strony pracowników HR. Podczas opracowywania ogólnej kampanii rekrutacyjnej możesz zdecydować się na włączenie billboardów ze względu na ich potencjalną widoczność na lokalnym rynku.