Wykorzystanie billboardów w kampanii rekrutacyjnej.

Wykorzystanie billboardów w kampanii rekrutacyjnej.

W przestrzeni miejskiej coraz częściej można spotkać komunikaty reklamowe, które są bezpośrednio związane z rekrutacjami pracowników. W ostatnim czasie my również odczuliśmy duży wzrost zainteresowania ze strony firm, które poszukiwania nowych pracowników chcą wesprzeć kampanią OOH. Dlaczego billboardy tak dobrze sprawdzają się w rekrutacji? 

Nie wszyscy korzystają z Internetu.

Ponad połowa działań prowadzonych przez działy HR to poszukiwanie kandydatów za pomocą Internetu. Serwisy ogłoszeniowe, portale społecznościowe, kampanie SEM, mailing, Facebook Ads czy LinkedIn Ads – to tylko część rozwiązań, które stosuje się w aktywnej rekrutacji. Te metody są oczywiście niezwykle skuteczne, o ile grupą docelową są użytkownicy Internetu. W innym przypadku może się niestety okazać, że idealny kandydat nie zauważył ogłoszenia, ponieważ nie jest członkiem społeczności online. Do takich osób dotrzeć można jednak za pomocą mediów tradycyjnych, w tym outdooru.

O komentarz poprosiliśmy Specjalistkę ds. marketingowego wsparcia działów HR, Joannę Stieblich, która potwierdza naszą tezę:

  • Wykorzystanie billboardów w kampanii rekrutacyjnej to świetne rozwiązanie, ponieważ w łatwy sposób można wyróżnić się na tle konkurencji, precyzyjnie dotrzeć do grona zainteresowanych odbiorców, a także zwiększyć zasięg o osoby, które nie korzystają aktywnie z internetu lub aktualnie nie szukają pracy. 

Konkurencja.

Outdoor to medium spektakularne, którego nie da się wyłączyć. Świetnie działa na podświadomość, ponieważ komunikat jest stale utrwalany. Wszyscy wiemy, że najlepsi kandydaci na nieobsadzone stanowiska najczęściej pracują u naszej konkurencji. Nie możemy ich przecież stamtąd porwać, ale możemy zbadać, jaką drogę pokonują każdego dnia i w miejscach strategicznych wyeksponować informacje na temat prowadzonej rekrutacji. W miarę utrwalania się tej informacji, pobudzi się ich ciekawość i chęć sprawdzenia konkurencyjnej oferty. 

Więcej na temat badania ścieżki użytkownika w przestrzeni miejskiej przeczytasz tutaj.

Zasięg

Wiele z firm, które zgłaszają się do nas z prośbą o wsparcie w prowadzonych rekrutacjach, ma konkretne wymagania co do lokalizacji nośników. Jest to zdecydowanie najważniejszy czynnik decydujący o powodzeniu kampanii. Jak mówi Joanna Stieblich, specjaliści ds. HR mają doskonałą świadomość tego, gdzie przebywać mogą potencjalni kandydaci:

– Lokalizacja billboardów jest kluczowa. W zależności od grupy, do której chcemy dotrzeć można wykorzystywać np. dzielnice biurowe, okolice biur konkurencji lub ciągi komunikacyjne. Dobrym przykładem jest warszawski Mokotów, gdzie mieści się znaczna liczba biurowców. Szukając np. Account Managera, dobra i chwytliwa reklama w tej dzielnicy na pewno zostanie zauważona. Gdy nie ma wyraźnie zaznaczonego miejsca, w którym gromadzą się pracownicy danego sektora, można pójść o krok dalej i przygotować reklamę w strategicznych miejscach. Patrząc na branżę TSL i rozmieszczenie firm transportowych w wielu miastach, łatwo zauważyć, że mieszczą się one wszędzie. Zarówno w centrach miast, jak i na obrzeżach. Chcąc pozyskać np. kierowców ciągników siodłowych, billboardy zlokalizowane przy halach magazynowych czy parkingach dla ciężarówek będą na pewno dobrym rozwiązaniem.

Outdoor umożliwia dotarcie do potencjalnych kandydatów w sposób nieszablonowy i interesujący. To nie kolejny mail z pracuj.pl, nie kolejna reklama na LinkedInie, ani kolejny telefon z nieznanej firmy. To konkretna oferta, zaprezentowana tu i teraz, w sposób estetyczny i imponujący. Co lepiej świadczy o przyszłym pracodawcy, niż inwestycja, na którą decyduje się aby znaleźć odpowiedniego specjalistę? 

Komunikat

Przemyślany i trafiony komunikat to zaraz po lokalizacji nośników drugi, kluczowy element całej kampanii. Kreacja graficzna powinna zawierać tzw. pierwiastek ludzki, czyli zdjęcie zadowolonych osób. Druga część komunikatu to chwytliwe i zachęcające hasło, które wzbudzi w odbiorcy pozytywne emocje związane z możliwością zmiany pracy. Trzeci składnik to oczywiście dane kontaktowe firmy. Poniżej prezentujemy kilka przykładów kampanii, które zrealizowaliśmy wspólnie z naszymi Klientami. Takie komunikaty to książkowe przykłady dobrych praktyk w rekrutacyjnej kampanii OOH!

Warto pamiętać, że najlepszym rozwiązaniem jest połączenie działań online i offline. Przemyślana reklama na billboardach w połączeniu z dobrze zaplanowaną strategią digital marketingową to bezsprzeczny przepis na sukces. Na swoim koncie mamy już kilka takich kampanii, a jedna z nich już niedługo ukaże się w naszych #CaseStudies!

Jeżeli rozważasz wsparcie swojej kampanii rekrutacyjnej nośnikami typu OOH, serdecznie zapraszamy do kontaktu lub wypełnienia formularza kontaktowego. Nasi doradcy z przyjemnością przygotują dedykowaną ofertę dla twojej firmy, odpowiedzą na pytania i rozwieją wszelkie wątpliwości!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.