Czy Real-Time Marketing jest możliwy w outdoorze?

Real-time marketing był znany od wielu lat, jednak dopiero rozwój Internetu, rosnąca popularność i zasięg mediów społecznościowych wpłynęły na dynamiczny rozwój tej strategii. Real-Time Marketing kwitnie w Internecie – ale co z outdoorem? Czy ta strategia ma szansę istnieć w obszarze działań, które zazwyczaj planowane są z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem? Odpowiedź pewnie dotknie wszystkich marketerów, gdyż nasuwa się tutaj słynne wyrażenie w świecie marketingu – „to zależy”. 🙂

To zależy, ponieważ istota RTM i jej definicje często znacznie rozbiegają się. Z jednej strony mamy RTM marketing, który opiera się na jak najszybszej reakcji, na aktualne wydarzenia, które najbardziej wywarły wpływ społeczeństwo. Z drugiej strony jest RTM, który można zaplanować z wyprzedzeniem – są to święta, wydarzenia sportowe, czy polityczne. Mamy też przekazy, które w czasie rzeczywistym zmieniają się i dopasowują się do otoczenia. Analizując przyjmowane definicje strategii, możemy zatem powiedzieć – tak, Real-Time Marketing jest możliwy w outdoorze! Przydatna staje się w tym umiejętność przewidywania 😉

Temperatura, godzina, pogoda? Aktualna na OOH!

Pisaliśmy już o reklamach aktywowanych pogodą – ten wpis możesz przeczytać tutaj! Może to być jeden z przykładów marketingu w czasie rzeczywistym! Nośniki, które reagują na czynniki zewnętrzne na bieżąco przyciągają uwagę odbiorców! Reklama lodów, która aktywowana jest, gdy temperatura osiągnie 25°C? Jest to sposób na kreatywną i tańszą reklamę, która pojawia się, gdy odbiorcy naprawdę jej potrzebują! Tak właśnie postąpiła marka McDonald’s, która w celu promocji swoich zimnych napojów czekała na ciepłą pogodę, żeby zachęcić swoich odbiorców do sieci!

Spodziewasz się ważnego wydarzenia? Przygotuj się!

W stworzeniu real-time marketingowej kreacji przydaje się umiejętność przewidywania! I w Wielkiej Brytanii dało się przewidzieć ważne wydarzenia. Odejście Borisa Johnsona z funkcji szefa rządu oraz lidera Partii Konserwatywnej było nieuniknione! Przygotowywał się na to zarówno świat polityczny, jak i marketingowy w Wielkiej Brytanii! Zobacz, jak KFC podeszło do sprawy tutaj! Jak widać Wielka Brytania lubi RTM – marketerzy byli gotowi także na Jubileusz Królowej Elżbiety II – przeczytasz o tym tutaj! Nadchodzą ważne wydarzenie polityczne, sportowe lub kulturowe, które wpasują się w komunikację Twojej marki? Weź to pod uwagę w planowaniu Twojej kampanii reklamowej!

Nadchodzą ważne święta? Zaplanuj to z wyprzedzeniem!

Tutaj umiejętność przewidywania może się nie przydać – tylko dlatego, że wystarczy spojrzeć na kalendarz! Nadchodzą daty, które będą ważne dla Twojego biznesu? Przygotuj kreatywną reklamę outdoorową, która wprawi odbiorców w świąteczny nastrój! Święta Bożego Narodzenia to czas kupowania prezentów i dużych zakupów świątecznych! I wiemy już o tym dziś – więc nie czekaj do świąt ze swoją reklamą! Zaplanuj z wyprzedzeniem działania tak, aby idealnie wpasować się w real-time!

Twoja kreatywna reklama ze ZnajdźReklamę.pl!

W ZnajdźReklamę.pl możesz przygotować nieszablonową, kreatywną oraz oryginalną kampanię, od której nie da się oderwać wzroku! Dzięki naszemu 10-letniemu doświadczeniu na rynku OOH poznaliśmy każdą stronę outdooru w Polsce. Mamy ponad 60 tysięcy nośników w ponad 500 miastach – i wciąż się rozwijamy! Skontaktuj się z nami, a znajdziemy idealne miejsce na Twoją reklamę! W naszej ofercie sprawdzisz dokładnie, jakie powierzchnie reklamowe proponujemy w interesujących Cię lokalizacjach.