Dlaczego warto zainwestować w reklamę zewnętrzną?

Można powiedzieć kolokwialnie, że reklamy zewnętrzne są stare jak świat – i uznawane za te „tradycyjne” formy reklamy. Wrzucamy je wtedy do tej samej grupy, co telewizję, prasę, czy radio – czy dobrze? Z drugiej strony mamy Internet, reklamy w mediach społecznościowych, Influencer marketing, czy Push Ads. Ciągle rozwijające się medium, które z roku na rok dostarcza coraz to lepszych i skuteczniejszych form reklamy. Czemu? Bo ponad połowa populacji jest w Internecie – więc warto z tego skorzystać i umieścić swoje reklamy właśnie tam! A co z outdoorem? Dogania on już reklamę w Internecie – rozwój nośników zewnętrznych i dostępnych technologii znacznie wpływa na wzrost popularności tych tradycyjnych formatów. I jak już mówimy o tradycyjnych formatach – gdy wydajność reklamy w telewizji, radiu i prasie spada, OOH rośnie w siłę!

Badania mówią jasno – OOH jest przydatne dla konsumentów

Wzrok marketerów znowu wrócony jest w kierunku reklam zewnętrznych. I nic w tym dziwnego! Według badania przeprowadzonego przez Out of Home Advertising Association of America (OAAA) 85% ankietowanych – odbiorców reklamy OOH uważa, że te reklamy są przydatne. Natomiast 4 na 10 badanych (42%) dostrzegają tej rodzaj reklamy znaczniej częściej – dla porównania: w 2020 roku było to 33%. Jakie zatem branże najlepiej dopasowały się do reklam out-of-home? Na pierwszym miejscu uplasował się handel (63%), tuż za nim fast-food z 62% i branża spożywcza z 60%. Za nimi również z wysokim wynikiem – branża medyczna (55%), branża technologiczna (54%) oraz samochodowa (52%).

Co się dzieje, gdy outdoor połączy się z Internetem?

Jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało – outdoor jest w Internecie. I jest on całkiem dobrze odbierany – a media społecznościowe mu w tym pomagają. Bo nic tak dobrze nie potęguje zasięgu reklamy zewnętrznej, jak umieszczenie jej także w Internecie. Według badania OAAA 67% młodego pokolenia (mówimy tu o pokoleniu Z oraz Y – Millenialsach) widziało reklamę OOH opublikowaną w mediach społecznościowych. I na tym ich przygoda się nie kończy. Zarówno Gen Z, jak i Millenialsi potwierdzają, że udostępniliby reklamę zewnętrzną na swoich profilach – jest to 91% Gen Z i 82% Millenialsów! Jednak ich zaangażowanie sięgałoby dalej – aż 57% ankietowanych twierdziło, że wykonali jakąś czynność związaną z reklamą. 43% odwiedziło stronę firmy, która się reklamowała, a 39% wyszukało więcej informacji na temat marki. I co najważniejsze – aż 39% badanych dokonało zakupu produktu, natomiast 28% pobrało aplikację! Są to świetne efekty reklamy zewnętrznej, która także pojawiła się w mediach społecznościowych. Połączenie fizycznej wersji reklamy i zwiększenie jej zasięgu przez dotarcie do użytkowników Internetu wzmacnia przekaz reklamowy i ułatwia odbiorcom kontakt z reklamą. Gdy nie mogą kliknąć w reklamę zewnętrzną – z pomocą przychodzi im Internet. Widzenie reklamy w kilku miejscach, zarówno online, jak i offline może wpływać na konsumenta i tworzyć w jego świadomości potrzebę zakupu. Działania w Internecie są świetnym uzupełnieniem i przedłużeniem działań marketingowych kampanii w outdoorze. Stwórz reklamę zewnętrzną i przypomnij o niej skonkretyzowanej grupie odbiorców, których spotkasz w Internecie.

Reklama outdoorowa to nie tylko billboardy

Citylighty, plakaty, murale, telebimy – to tylko niektóre z licznych form reklamy zewnętrznej. A każdy format ma swoje indywidualne zalety i zastosowanie. Chcesz zwiększyć czas kontaktu z reklamą? Postaw na reklamę w komunikacji miejskiej lub na przystankach. Dlaczego akurat tam? Często osoby w oczekiwaniu na komunikacje miejską, a także w podróży są zmuszeni do „pochłaniania” przekazów, które są w ich pobliżu! Chcesz dotrzeć do różnych zakątków miasta? Oklej autobus miejski swoją reklamą! A może chcesz postawić na dynamiczność przekazu – zobacz, co mogą dać Ci telebimy! Chcesz poznać całą bazę nośników zewnętrznych w Polsce? Bezpłatną do pobrania ofertę wraz z cenami oraz dokładnymi opisami każdego z formatów w ZnajdźReklamę.pl znajdziesz tutaj: Oferta ZnajdźReklamę.pl.

Poznaj moc reklamy outdoorowej ze ZnajdźReklamę.pl

ZnajdźReklamę.pl o reklamie zewnętrznej wiemy najwięcej. A to nie wszystko – umiemy też łączyć ją z reklamą digitalową! Skontaktuj się z nami, a pomożemy znaleźć Ci najlepsze miejsce zarówno offline, jak i online na Twoją reklamę!

 +48 22 101 58 50 kontakt@znajdzreklame.pl