Na rynku przepełnionym reklamami w wyszukiwarce Google pojawił się istotny konkurent – Microsoft Advertising, wcześniej znany jako Bing Ads. Jego pojawienie się w naszym kraju nie przeszło bez echa – w końcu to wyczekiwana nowość na rynku reklam w wyszukiwarkach. Według badania Hootsuite w Polsce z wyszukiwarki Bing korzysta 2.47% użytkowników, na świecie jest to 3.14%. Mimo stosunkowo małej liczby użytkowników Bing jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Czy przy gigancie – Google, który posiada 92% udziału w rynku, reklama w Bing ma sens? Poznaj Microsoft Advertising!
Microsoft Advertising w skrócie
Microsoft Advertising, wcześniej znany jako Bing Ads jest to system reklamowy, który należy do giganta technologicznego – Microsoftu. W Polsce system jest nowością – Microsoft Advertising pojawił się w naszym kraju na początku 2022 r. Działania reklamowe w ramach tego systemu obejmują wyszukiwarkę Bing, która jest domyślna w komputerach z systemem Windows.
Formaty reklam w Bing Ads
Znając już formaty obsługiwane przez Google Ads, można szybko odnaleźć się w systemie Microsoft Advertising. Albowiem system oferuje bardzo podobne rodzaje reklam i usług, które dostępne są u jego większego konkurenta. Są to m.in.
- Rozszerzone reklamy tekstowe
- Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce
- Reklamy produktów
- Elastyczne reklamy w wyszukiwarce
- Reklamy instalacji aplikacji
Rozszerzone reklamy tekstowe
Klasyczny i wręcz standardowy format reklamy, która pojawia się u większości konkurencji. Składa się z tytułu obejmującego 3 nagłówki do 30 znaków, opisu obsługującego 2 teksty do 90 znaków oraz oczywiście adres URL. Od 29 sierpnia 2022 r. rozszerzone reklamy zostaną zastąpione przez elastyczne reklamy w wyszukiwarce.
Elastyczne reklamy w wyszukiwarce
W miejsce rozszerzonej reklamy tekstowej przychodzi jego lepsza wersja – elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Podanie 15 nagłówków i 4 opisów wystarczy, żeby system automatycznie połączył najbardziej dopasowane treści w celu stworzenia skutecznych reklam.
Dynamiczne reklamy wyszukiwania (DSAs)
Kolejny format zbliżony do rozszerzonej reklamy tekstowej. Dynamiczne reklamy, jak sama nazwa wskazuje są tworzone dynamicznie tak, aby automatycznie kierować reklamy na dopasowane wyszukiwania.
To właśnie te reklamy przyciągają wzrok użytkowników już na samym starcie, gdyż wyświetlają się u góry ekranu. Format obejmuje obraz, nagłówek, cenę oraz krótki opis, np. ,,Darmowa wysyłka”. Dzięki prezentacji oferty w ten sposób decyzja o zakupie produktu może nastąpić już przed kliknięciem w link.
Reklamy instalacji aplikacji
Ten format jest świetny dla firm, które chcą przekierować użytkowników prosto do odpowiedniego sklepu w celu pobrania danej aplikacji. Zawierają tytuł, tekst i przycisk CTA.
Jakie są korzyści z reklamy w Bing?
Mimo małego udziału w rynku, Bing jest cennym medium reklamowym. Czemu? Bo na Google reklamuje się każdy. Niezwykle wysoka konkurencyjność w tym systemie przekłada się na wyższe stawki CPC – co w Microsoft Advertising obecnie nie jest problemem. W Ameryce ten system zyskał już dużą popularność, w Polsce jest to nowość, która wciąż czeka na odkrycie. Przez to, że nie jest to przestrzeń reklamowa pierwszego wyboru, zwiększa to szansę dotarcia do potencjalnego Klienta. Kampania w Bing stawia także na wygodę – stworzone kampanię w Google Ads mogą zostać przeniesione na system Microsoftu.
Reklama Bing ze ZnajdźReklamę.pl!
Jesteś zainteresowany reklamą w Internecie? W ZnajdźReklamę.pl oferujemy przeprowadzenie Twojej kampanii! Natychmiastowe działanie, pełna kontrola skuteczności, stała optymalizacja – to tylko niektóre zalety reklamy internetowej! Wybierając reklamę online, stawiasz na ciągły rozwój. Na bieżąco testujemy wiele zmiennych, takich jak: nowe teksty, nagłówki, opisy, stawki czy miejsca wyświetlenia reklamy. Dzięki temu, Twoja kampania nie tylko dotrze do jak największej liczby odbiorców, lecz także jej efektywność będzie rosła z każdym miesiącem. Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!