Wiosna tuż tuż… Na ulicach coraz częściej będą pojawiać się rowerzyści pędzący do pracy, szkoły, sklepu i z powrotem. Dużo zostało już powiedziane w kwestii rowerzysta-kierowca samochodu pod kątem bezpieczeństwa. Wiele mówiło się też w temacie drogi rowerowe a piesi. Tym razem będzie tylko o rowerzystach. A dokładniej, ich stroju. Najczęściej niekompletnym.
Każdy rowerzysta powinien nosić kask. Zwłaszcza jeśli porusza się po mieście. Niestety wiele osób wciąż zapomina o tym ważnym atrybucie, pozostawiając go w domu (pod warunkiem, że w ogóle go posiada).
Jak się okazuje, czasem aby duża część społeczeństwa zmieniła swój stosunek do danego tematu, wystarczy jedna kampania czy zwrócenie uwagi na problem przez osobę posiadającą autorytet.
W tym przypadku, firma Nutcase Helmets z Danii zorganizowała ambientową akcję o wdzięcznej nazwie „Outdoor Fitting Room”, która polegała na montażu w ulicznych słupach Kopenhagii kasków. Rowerzyści są w ten sposób zachęcani do „przymierzenia” kasku, zrobienia sobie zdjęcia i umieszczenia go na fan page’u Nutcase Danmark. Jak wiadomo, do powodzenia kampanii znacznie przyczynia się możliwość zdobycia cennej nagrody. W tym wypadku jest to darmowy kask wspomnianej firmy.
Poniżej filmik prezentujący kampanię (ciekawa muzyka).
Kampania stworzona przez Ogilvy dla Nutcase Helmets Denmark.
Jak oceniacie kampanię? Przekonała Was do jeżdżenia w kasku ? 🙂