Rowerzyści, kaski w ruch!

Wiosna tuż tuż… Na ulicach coraz częściej będą pojawiać się rowerzyści pędzący do pracy, szkoły, sklepu i z powrotem. Dużo zostało już powiedziane w kwestii rowerzysta-kierowca samochodu pod kątem bezpieczeństwa. Wiele mówiło się też w temacie drogi rowerowe a piesi. Tym razem będzie tylko o rowerzystach. A dokładniej, ich stroju. Najczęściej niekompletnym.

Każdy rowerzysta powinien nosić kask. Zwłaszcza jeśli porusza się po mieście. Niestety wiele osób wciąż zapomina o tym ważnym atrybucie, pozostawiając go w domu (pod warunkiem, że w ogóle go posiada).

Jak się okazuje, czasem aby duża część społeczeństwa zmieniła swój stosunek do danego tematu, wystarczy jedna kampania czy zwrócenie uwagi na problem przez osobę posiadającą autorytet.

W tym przypadku, firma Nutcase Helmets z Danii zorganizowała ambientową akcję o wdzięcznej nazwie “Outdoor Fitting Room”, która polegała na montażu w ulicznych słupach Kopenhagii kasków. Rowerzyści są w ten sposób zachęcani do “przymierzenia” kasku, zrobienia sobie zdjęcia i umieszczenia go na  fan page’u Nutcase Danmark. Jak wiadomo, do powodzenia kampanii znacznie przyczynia się możliwość zdobycia cennej nagrody. W tym wypadku jest to darmowy kask wspomnianej firmy.

Poniżej filmik prezentujący kampanię (ciekawa muzyka).

Kampania stworzona przez Ogilvy dla Nutcase Helmets Denmark.

Jak oceniacie kampanię? Przekonała Was do jeżdżenia w kasku ? 🙂