Letni okres to świetny czas dla kampanii OOH. Jest coraz cieplej, częściej wychodzimy z domów i napotykamy billboardy… no właśnie – jakie firmy najczęściej widzimy latem? Z naszego doświadczenia wiemy, że dla wielu firm lato to najlepszy okres na reklamę – i tym doświadczeniem dzielimy się z Wami właśnie w tym wpisie. Jakie więc reklamy najczęściej spotykamy w czerwcu, w lipcu lub w sierpniu?
Jakie branże najczęściej widoczne są na letnich kampaniach OOH?
Lody
Według nas, lody to must-have upalnych dni! Branża lodziarska, uzależniona głównie od pogody, nie mogła zostać pominięta na liście letnich kampanii. To właśnie w okresie letnim przedsiębiorstwa odnotowują wzrost w sprzedaży lodów. [1] Nic w tym dziwnego – na podstawie danych zebranych w Teamie ZnajdźReklamę.pl mało kto pomija ten orzeźwiający deser w gorące dni! 🙂
Branża piwowarska
Na naszej liście nie mogło oczywiście zabraknąć najlepszego kompana w czasie letniego grillowania – piwa! W lato widzimy je wszędzie – na spotkaniach imprezach, w restauracjach oraz na billboardach! Według sondażu TNS Polska, aż 79% Polaków spożywających alkohol latem sięga najczęściej właśnie po piwo. A według naszych danych, w okresie letnim wzrasta wykorzystanie billboardów reklamujących branżę! Jest to idealny okres dla branży piwowarskiej, która chce się wyróżnić wśród swojej konkurencji i być piwem pierwszego wyboru w czasie letnich spotkań.
Woda mineralna
Nic tak nie poprawia dnia jak butelka zimnej wody w czasie 30-stopniowego upału. Dobrze o tym wiedzą marketingowcy – którzy wybijają swój produkt właśnie w okresie letnim, i to w outdoorze!
Parki rozrywki
Sezonowe atrakcje wymagają sezonowych reklam! Parki rozrywki coraz częściej przechodzą na działanie całoroczne, ale nie możemy wykluczyć jednak faktu, że najwięcej odwiedzających jest właśnie w lato. A jak wyróżnić się wśród innych atrakcji dostępnych w okolicy? Kreatywne billboardy zdecydowanie dają radę przykuć uwagę odbiorców!
Wakacje i podróże
Jeszcze nie wybrałeś kierunku swojej wakacyjnej podróży? Nic nie szkodzi – billboardy mogą Ci w tym pomóc! Biura podróży, przeceniony loty, podróże Last Minute – jest to popularna tematyka w letnich kampaniach marketingowych.
Back to school!
W głowie jeszcze wakacje, a trzeba już myśleć o szkole – smutne słowa dla uczniów, świetne dla marketingowców! Przełom sierpnia/września to czas zakupów szkolnych, w tym także reklam back to school! Kolorowe zeszyty, notesy, zestawy kredek i mazaków zerkają na nas z billboardów i zachęcają do odwiedzenia sklepu.
Twoja reklama w OOH!
Zastanawiałeś się kiedyś nad własną reklamą w outdoorze? Zarówno w lato, jak i w innych sezonach oferujemy dogodną lokalizację na Twoją kampanię! Posiadamy ponad 60 tysięcy nośników w całej Polsce. W naszym systemie możesz łatwo sprawdzić, gdzie, jakie nośniki reklamowe są dostępne i wybrać te, które Cię interesują! Nie masz jeszcze swojego idealnego miejsca? Nic nie szkodzi! Nasz wyspecjalizowany Team doradzi Ci, gdzie Twoja reklama zyska największe zasięgi! Sprawdź, jakie to proste – kliknij TU i zobacz jak działa nasz system!
Źródła:
[1] Agnieszka Palka, Zmiany w preferencjach konsumentów na rynku lodów, 2017