Badanie ścieżki użytkownika w przestrzeni miejskiej a planowanie kampanii OOH.

Badanie ścieżki użytkownika w przestrzeni miejskiej a planowanie kampanii OOH.

Użytkownicy aplikacji mobilnych każdego dnia dobrowolnie i anonimowo udostępniają setki informacji na swój temat. Z marketingowego punktu widzenia są to informacje niezwykle wartościowe, ponieważ umożliwiają precyzyjne dostosowanie komunikatów reklamowych. Jak wykorzystujemy te możliwości planując kampanie OOH

Wśród danych udostępnianych przez konsumentów największą popularnością cieszą się te dotyczące lokalizacji. Ich przemyślane wykorzystanie pozwala nie tylko na emisję reklam osobom znajdującym się w konkretnym położeniu geograficznym, ale także na wyciągnięcie istotnych wniosków. Z punktu widzenia organizacji kampanii billboardowych najważniejszym wnioskiem jest sposób poruszania się konsumentów w przestrzeni danego miasta.

Sprawdzanie ścieżki użytkownika w przestrzeni miejskiej.

Badanie ścieżki użytkownika było jak dotąd zarezerwowane jedynie dla branży e-commerce. Dziś również branża OOH jest w stanie sprawdzić, jak poruszają się po mieście potencjalni klienci danej firmy, zanim np. wejdą do konkretnego sklepu. Możemy to nazwać swego rodzaju Hitmapą, która będzie zawierała przebytą przez użytkownika drogę oraz obszary o szczególnym natężeniu ruchu dla danej branży.

Możemy zatem zbadać, którymi ulicami przejeżdżają konsumenci, z jakich dzielnic pochodzą oraz przede wszystkim-jak często odwiedzają konkretne sklepy. Po przeanalizowaniu takich danych, mamy możliwość zbudowania strategii kampanii OOH opartej tylko na tych lokalizacjach, które rzeczywiście każdego dnia są w zasięgu potencjalnych klientów firmy. 

Poniższa mapa przedstawia położenie osób, które odwiedziły dany punkt – np. sklep klienta. Niebieskie kwadraty to miejsca, w których mieszkają. Żółte – pracują, etc. 

Dotarcie do konsumentów w odpowiednim momencie.

Załóżmy, że mamy za zadanie zorganizowanie kampanii outdoorowej dla firmy z branży meblowej, której celem jest zwiększenie sprzedaży. Czy umieszczanie reklam na nośnikach w strategicznych, ale nie do końca przemyślanych lokalizacjach w mieście ma sens? Z pewnością tak, jednak o wiele lepszy efekt przyniesie umieszczenie reklam w tych miejscach, które potencjalni klienci firmy odwiedzają w trakcie robienia podobnych zakupów. Wówczas wystarczy sprawdzić, jaką drogę przebywają klienci konkurencyjnych marek: skąd przybywają, dokąd udają się po wyjściu z danego sklepu, jakiego środka transportu używają najczęściej (być może okaże się, że jest to komunikacja miejska i właśnie tam należy umieścić reklamy). Taka strategia pozwoli nie tylko na samo dotarcie do odpowiednich osób, ale przede wszystkim na dotarcie do nich w odpowiednim momencie.

Pomiar widowni kampanii w czasie rzeczywistym.

Ktoś zapyta, jak to zmierzymy? Nowoczesne narzędzia pozwalają nam na pomiar widowni nośników reklamowych w czasie rzeczywistym. Dzięki temu wiemy, ile osób i o jakich cechach znalazło się w pobliżu danego billboardu. To z kolei pozwala nam dowieść o skuteczności całej kampanii.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule o badaniu widoczności live.

Poniższa mapa przedstawia procentowy udział osób odwiedzających dany punkt w całym ruchu. Im grubsza linia, tym więcej osób odwiedzających sklep przemieszcza się dziennie/miesięcznie daną trasą.

Nowe możliwości geolokalizacyjne otwierają w marketingu i reklamie kolejne furtki. Jeśli chcesz bliżej poznać tę i inne możliwości, napisz do nas, a na pewno wspólnie znajdziemy optymalne rozwiązanie reklamowe dla twojego biznesu!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.