Kreowanie potrzeb a ich zaspokajanie. W czym tkwi różnica?

Kreowanie potrzeb a ich zaspokajanie. W czym tkwi różnica?

Wiele osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym, nie wie jak odpowiednio dobrać kanał komunikacji do specyfiki swojej działalności, a co ważniejsze – nie wie, jak dostosować go do celów biznesowych firmy. Kluczowy okazuje się aspekt związany z potrzebami grupy docelowej. Kiedy potrzebę trzeba wykreować, a kiedy na nią odpowiedzieć? Za pomocą jakich mediów to zrobić? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym dzisiejszym artykule

  1. Kreowanie potrzeb wśród konsumentów
  2. Skuteczny komunikat reklamowy
  3. Odpowiadanie na wykreowaną potrzebę
  4. Jak to połączyć?

Kreowanie potrzeb wśród konsumentów

Żyjemy w czasach, gdy dzięki przemyślanej strategii marketingowej można z powodzeniem sprzedawać tak naprawdę wszystko. Oczywisty jest fakt, że sprzedaż zależy od aktualnego popytu na dany produkt czy usługę. Wykreowanie go staje się dziś jednak o wiele łatwiejsze. Jeśli twoja oferta dotyczy specyficznego produktu lub nowatorskiej usługi, skup się na promowaniu jej wartości i budowaniu relacji z użytkownikiem. Dopiero gdy uda ci się stworzyć zaangażowane audytorium i zaszczepić w grupie docelowej zainteresowanie twoim produktem, przejdź do działań stricte sprzedażowych. Do kreowania potrzeb wybierz kanały opiniotwórcze, takie jak Facebook, Instagram czy radio. Na podświadomość odbiorców świetnie wpływają także komunikaty prezentowane na billboardach, dlatego taką formę reklamy również warto rozważyć.

Skuteczny komunikat reklamowy

Część osób pomija niestety jeden z kluczowych elementów w skutecznej strategii marketingowej. Konstruowanie komunikatów reklamowych, bo o nich mowa, powinno być naczelną czynnością podczas podejmowania prób wykreowania potrzeby wśród odbiorców. Zdecydowanie nie warto bagatelizować tej kwestii. Komunikat reklamowy powinien być estetyczny, przemyślany i odwoływać się bezpośrednio do problemu, który rozwiązuje zakup promowanego produktu lub usługi. W dobie natłoku informacji i kreacji reklamowych o uwagę odbiorcy trzeba powalczyć. Staraj się publikować wartościowy content – również w swoich reklamach. 

Odpowiadanie na wykreowaną potrzebę

Inną kwestią jest zaspokajanie potrzeb, które są już w grupie docelowej wykreowane. Dotyczy to przede wszystkim branży e-commerce i dostawców popularnych usług. Na tym etapie zaczyna się prawdziwa walka o poczesne miejsce w sieci wyszukiwania ,dobrą widoczność witryny i skuteczne lejki sprzedażowe. To dobry moment na uruchomienie reklam ukierunkowanych na konwersje i sprzedaż. Wielu przedsiębiorców decyduje się na całkowite dostosowanie swojej oferty do potrzeb rynku, co jest oczywiście niezwykle wygodnym rozwiązaniem, jednak w dłuższej perspektywie – mało rozwojowym. Za pomocą skutecznej strategii bez wątpienia uda ci się zdominować pewien segment rynku, nawet jeśli miałby być on tylko lokalny. W zaspokajaniu potrzeb odbiorców kluczowy jest dobór odpowiednich fraz kluczowych, uruchomienie rozbudowanego remarketingu i dobra widoczność w sieci (np. za pomocą wdrożonej wizytówki Google).

Jak to połączyć?
Różnice tych dwóch aspektów najłatwiej będzie przedstawić na konkretnym przykładzie. Przyjmijmy, że zajmujesz się sprzedażą paneli fotowoltaicznych. Choć wszyscy dobrze znają ten produkt, nie każdy czuje potrzebę jego zakupu. Z tego względu grupę docelową trzeba podzielić na dwie części: osoby, które zastanawiają się nad instalacją fotowoltaiki oraz osoby, które skutecznie bronią się przed tym rozwiązaniem. W jaki sposób trafią do ciebie osoby z pierwszej grupy? Grunt to pojawić się w dobrym miejscu i czasie. Postaraj się, aby osoby z twojego rejonu mogły zauważyć cię w sieci wyszukiwania. Zainwestuj w reklamy Google Search działające w oparciu o konkretne i dopasowane frazy, uruchom kampanie racjonalizujące (czyli remerketing) i zadbaj o nowoczesne komunikaty, które zaprezentują twoją firmę z jak najlepszej strony. Najlepszym kanałem do tego typu działań jest oczywiście gigant Google oraz platforma YouTube (która swoją drogą również jest własnością Google).
Wróćmy teraz do tematu kreowania potrzeb i zastanówmy się, w jaki sposób dotrzeć do drugiej grupy docelowej. Emisja reklam typowo sprzedażowych nie ma w tym przypadku najmniejszego sensu. Warto za to postawić na wartościowy content, edukację i społeczny dowód słuszności. Zamiast dostosowywać komunikaty reklamowe do obiekcji potencjalnych klientów (które powinny być zbijane na etapie remarketingu i domykania sprzedaży), skup się na konkretnych korzyściach, które płyną z instalacji fotowoltaki. Użytkownicy mediów społecznościowych są najbardziej podatni na ciekawy content, dlatego to właśnie tam powinieneś uruchomić stosowne reklamy. Nie zapominaj także o tradycyjnych kanałach, takich jak radio czy OOH, ponieważ za ich pomocą także zdobędziesz zainteresowanie wśród odbiorców. Powoli, małymi krokami, ich podświadoma potrzeba zostanie wykreowana.

Jeśli potrzebujesz skutecznej strategii marketingowej, przygotujemy ją dla ciebie zupełnie za darmo. Zgłoś się po darmową konsultację lub od razu wyślij nam szczegóły! Wypełnij formularz i poczekaj na kontakt ze strony dedykowanego doradcy.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.