Google Ads vs Bing Ads – reklamy w wyszukiwarkach

Google Ads vs Bing Ads – reklamy w wyszukiwarkach

Reklama w Internecie kwitnie, nieustannie się rozwija i trafia do milionów Internautów. Według raportu o Rynku Mediów i Reklamy, opublikowanego przez Publicis Groupe Polska w pierwszym kwartale 2022 r. wartość budżetów na reklamę w Internecie wyniosła ponad 1 062,7 mln zł (wzrost o 9% w stosunku do pierwszego kwartału 2021 r.). Tym samym udział Internetu w rynku reklamy wzrósł z 44% do 44,9%. A najbardziej wzmocniła się pozycja reklamy w wyszukiwarkach, których wydatki wzrosły o 15%! Czemu? Bo z wyszukiwarek korzystamy codziennie, a Internet jest najczęściej pierwszym miejscem, w których wyszukujemy potrzebnych informacji. Jak wygląda rynek reklamy właśnie w wyszukiwarkach? Do niedawna Google Ads było tak naprawdę jedyną opcją na tę formę reklamy. Jednak od wejścia Microsoft Advertising do Polski mniejsze i większe firmy zaczęły się zastanawiać, w której wyszukiwarce umieścić swoją reklamę. Google zdecydowanie potrzebował konkurenta – a Bing Ads jest systemem, który rzeczywiście ma potencjał, żeby dorównać gigantowi. Zatem Google czy Bing – wiesz już gdzie umieścisz swoją reklamę?

Krótko o obu wyszukiwarkach

Reklama Google Ads

Google jako najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie to nieprześcignięty lider na rynku. Według badania Hootsuite Google posiada aż 96.64% udziału na rynku wyszukiwarek w Polsce. Działania w ramach systemu Google Ads obejmują dwa rodzaje kampanii – w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej.

Bing Reklama

Microsoft Advertising, wcześniej znany jako Bing Ads jest to system reklamowy, który należy do giganta technologicznego – Microsoftu. W Polsce system jest nowością – Microsoft Advertising pojawił się w naszym kraju na początku 2022 r. Działania reklamowe w ramach tego systemu obejmują wyszukiwarkę Bing, która jest domyślna w komputerach z systemem Windows. Czy Polacy korzystają z Bing? Według badania Hootsuite Bing jest obecna wśród polskich internautów – posiada 2.47% udziału na rynku wyszukiwarek w Polsce (na świecie jest to 3.14%). Mimo stosunkowo małej liczby użytkowników Bing jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. 

Co ma Google – czego w Bing nie ma?

Przede wszystkim – ogromny zasięg. Nie sposób dostrzec, że Google dociera do około 3 miliardów osób. Ogromna baza użytkowników Google’a sprawia, że jest on nieprześcigniętym liderem i gigantem na rynku reklamy w wyszukiwarce. Od lat firmy walczą między sobą o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania w Google – bo to właśnie tam wzrok użytkowników kieruje się w pierwszej kolejności po wpisaniu szukanej frazy. Duży udział w rynku przekłada się także bardzo zróżnicowaną demograficznie grupę użytkowników. Tak ogromny zasięg jest zdecydowanie czymś, co sprawia, że większość firm kieruje swoje działania w tym systemie. Chcesz osiągnąć szybko dużą liczbę odbiorców swojej reklamy? Google to dobry wybór!

Co jest w Bing – czego w Google brakuje?

Więcej przestrzeni. Co to oznacza? To, że na Google reklamuje się każdy. Niezwykle wysoka konkurencyjność w tym systemie przekłada się na wyższe stawki CPC – co w Microsoft Advertising obecnie nie jest problemem. W Ameryce ten system zyskał już dużą popularność, w Polsce jest to nowość, która wciąż czeka na odkrycie. Zatem obecnie Bing to wolna przestrzeń reklamowa, w której łatwiej się wybić i zwiększyć szansę dotarcia do potencjalnego Klienta.

Zatem – jaką reklamę wybrać dla Twojej firmy?

Często firmy decydują się ostatecznie na jeden z systemów reklamowych – zatem w walce Google Ads vs. Bing Ads wygrywa platforma najlepiej dopasowana do możliwości i potrzeb firmy. Jednak zamiast przeciwstawiać można także znaleźć miejsce w swojej strategii na połączenie obu systemów reklamowych. Bo wykorzystanie zalety obu systemów razem mogą zdziałać naprawdę wiele! Nieważne czy zdecydujesz się na jeden system, na ich połączenie lub czy wciąż szukasz idealnego miejsca na swoją reklamę – w ZnajdźReklamę.pl pomożemy Ci w stworzeniu skutecznej reklamy internetowej. Wybierając reklamę online, stawiasz na ciągły rozwój. Na bieżąco testujemy wiele zmiennych, takich jak: nowe teksty, nagłówki, opisy, stawki czy miejsca wyświetlenia reklamy. Dzięki temu, Twoja kampania nie tylko dotrze do jak największej liczby odbiorców, lecz także jej efektywność będzie rosła z każdym miesiącem. Umów się na spotkanie z naszą Doradczynią i dowiedz się więcej!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.