2022 był rokiem dynamicznej ewolucji w cyfrowym świecie. Zachowania użytkowników Internetu zmieniają się dynamicznie z roku na rok, ewoluują – czasem nawet w nieprzewidywalny sposób. Poznaj bliżej przeciętnego internautę z najnowszym raportem DIGITAL 2023: GLOBAL OVERVIEW REPORT stworzonym przez DataReportal we współpracy z Meltwater and We Are Social! Znajdziesz w nim najważniejsze informacje na temat użytkowników Internetu oraz mediów społecznościowych, ich zachowania, preferowane platformy i wiele więcej.
Globalny raport przeglądowy wydawany corocznie to duża dawka ciekawych i przydatnych danych na temat przeciętnego internauty – światowego i polskiego. Tegoroczny raport składa się dokładnie z 465 slajdów – a przejście przez wszystkie zajmuje niemało czasu. Postanowiliśmy zatem zrobić to za Ciebie – i wyciągnęliśmy z całego przeglądu najciekawsze informacje, które na pewno Cię zainteresują! 🙂 Zobacz, jakie dane dostarczają nam statystyki z 2022 i poznaj lepiej świat Internetu!
Internet na świecie – najważniejsze statystyki
- Światowa populacja liczy już ponad 8 miliardów osób, z czego 5,44 mld posiada telefony komórkowe (wzrost o 3,2% w porównaniu z poprzednim rokiem), 5,16 mld to użytkownicy Internetu (wzrost 0 1.9%), natomiast 4,76 mld – czyli 59.4% populacji to aktywni uczestnicy mediów społecznościowych.
Internet w Polsce – najważniejsze informacje
- W Polsce 88,4% populacji to użytkownicy Internetu (w 2021 roku było to 87%).
- Polski internauta w wieku od 16 do 64 lat spędza przeciętnie 6h 42 min dziennie online (w 2021 było to 6h 39 min), średnia światowa to 6h 37 min.
Reklama online – wzrost
- Globalny udział reklamy cyfrowej w wydatkach na reklamę wzrósł o 27,7 procent od 2019 roku, z 57,4 procent w 2019 roku do 73,3 procent w 2022 roku.
Media społecznościowe – zmiany
- Światowe wydatki na reklamy w mediach społecznościowych wzrosły ponad dwukrotnie od czasu pandemii, osiągając 226 miliardów dolarów w 2022 roku.
- Najczęściej używanymi platformami na świecie był Facebook, zaraz po nim znalazły się serwisy: YouTube oraz WhatsApp.
- Użytkownicy spędzają najwięcej czasu na TikToku (23.5h/miesiąc), YouTubie (23.1h/miesiąc) oraz Facebooku (19.7h/miesiąc).
Marketing w wyszukiwarkach
- Reklamodawcy wydali o 7 procent więcej na reklamy w wyszukiwarce w czwartym kwartale 2022 r. niż w ostatnich trzech miesiącach 2021 r.
Popularność wyszukiwarek
- Google na pierwszym miejscu oczywiście nikogo nie dziwi, jednak warto zwrócić uwagę na wysoki wzrost w wyszukiwarce Bing. Na początku 2022 Microsoft wprowadziło Microsoft Advertising w 29 nowych krajach, w tym w Polsce rozszerzając możliwości promocji w Bingu.
Urządzenia, z których korzystamy najczęściej
- Telefony wciąż utrzymują się jako najczęściej wybierane urządzenie do przeglądania Internetu. Użycie laptopów i komputerów zmniejszyło się, jednak wciąż te urządzenia stanowią niezwykle ważny element w strategiach kampanii online marek.
Przedstawiliśmy Ci tylko część raportu i informacje, które możesz uznać za interesujące. Jeśli chcesz zapoznać się z całością, wszystkie slajdy znajdziesz na stronie: DIGITAL 2023: GLOBAL OVERVIEW REPORT
Wszystkie dane oraz fotografie użyte we wpisie pochodzą z raportu DIGITAL 2023: GLOBAL OVERVIEW REPORT.
Wiesz już wiele na temat użytkowników Internetu i znasz ich zachowania. Chcesz dotrzeć do nich ze swoją skuteczną reklamą? 🙂
Skorzystaj z potencjału reklamy online!
Postaw na stały rozwój i stwórz swoją kampanię online ze ZnajdźReklamę.pl! Na bieżąco testujemy wiele zmiennych, takich jak: nowe teksty, nagłówki, opisy, stawki czy miejsca wyświetlenia reklamy. Dzięki temu Twoja kampania nie tylko dotrze do jak największej liczby odbiorców, lecz także jej efektywność będzie rosła z każdym miesiącem. Skontaktuj się z nami i poznaj moc reklamy online!
Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.